Show-merrie@'aan de lange lijn'

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Bitje_

Show-merrie@'aan de lange lijn'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-09 20:08

hee bokkers
vorig weekend was het mooi weer en dacht,...vandaag ga ik eens iets anders doen dan er op zitten...
en ja, zo komen vanzelf deze beelden tevoorschijn...kijk mee en ''geniet''

*D eerst effe binnen :P
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
wijken,...let aub niet op mij,.... :P
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
en naar buiten...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
dit was het dan,....laat gerust een berichtje achter :P
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door _Bitje_ op 20-04-09 20:24, in het totaal 2 keer bewerkt

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 20:10

Ik dacht dat ik vrijheidsdresuur ging zien. Maar volgens mij is dit met lange lijnen.
Tja echt tips ofzo heb ik niet aangezien ik niet zo veel verstand heb van lange lijnen.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 20:10

Ziet er aardig uit, maar dit is geen vrijheidsdressuur.
Jammer dat je titel wat misleidend is.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-09 20:11

miss_lizje schreef:
Ik dacht dat ik vrijheidsdresuur ging zien. Maar volgens mij is dit met lange lijnen.
Tja echt tips ofzo heb ik niet aangezien ik niet zo veel verstand heb van lange lijnen.

dit is ook een deel van vrijheidsdressuur,...maar ik verander het wel even hoor ;)

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-09 20:12

heb het bijgewerkt,soory..verder nog iemand ''rijtechnies'' comentaar

xCaitlin

Re: Show-merrie@'aan de lange lijn'

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 20:24

Leuk paardje hoor :)
Mooie, ruime draf heeft ze
'rijtechnisch' commentaar heb ik niet echt.. :P

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-09 20:27

Caiit schreef:
Leuk paardje hoor :)
Mooie, ruime draf heeft ze
'rijtechnisch' commentaar heb ik niet echt.. :P

bedankt! :D
heb ik er als het ware zelf ingedrukt, eerst had ze van die niet verzamelde korte pasjes,... :Y)

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 21:06

Probeer een beter contact te houden, waardoor je een stille aanleuning kunt krijgen. Zorg ervoor dat je niet steeds los-vast hebt, dat is erg storend voor het paard. Dit is wel verschrikkelijk moeilijk (misschien zelfs onmogelijk) om voor elkaar te krijgen, probeer het daarom eerst eens in stap goed voor elkaar te krijgen. Ik denk trouwens ook dat het paard te snel draaft om hem goed bij te kunnen houden én een goede verbinding in stand te houden. Maar dat is iets wat je zelf moet bepalen.

Je laat foto's van 'wijken' zien, maar waar wijkt het paard voor?? Je trekt/duwt hem nu opzij met je leidsel, waarbij je hem dus ook in zijn mond zit. Als je de zijgangen aan de lange lijnen wilt oefenen, moet je zit met een zweepje doen. Je kunt een zweephulp geven aan een zijde van het paard en hem daarvoor leren wijken. Maar op deze manier heeft het niet zoveel zin.

Maar wel ontzettend leuk dat je eens wat anders probeert!! Dat is goed voor je paard (lekker afwisseling), maar ook goed voor jullie als combinatie.
Hij heeft ook een grappig kleurtje!!
Nog veel succes ermee!

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-09 13:58

Sjonniej schreef:
Probeer een beter contact te houden, waardoor je een stille aanleuning kunt krijgen. Zorg ervoor dat je niet steeds los-vast hebt, dat is erg storend voor het paard. Dit is wel verschrikkelijk moeilijk (misschien zelfs onmogelijk) om voor elkaar te krijgen, probeer het daarom eerst eens in stap goed voor elkaar te krijgen. Ik denk trouwens ook dat het paard te snel draaft om hem goed bij te kunnen houden én een goede verbinding in stand te houden. Maar dat is iets wat je zelf moet bepalen.

Je laat foto's van 'wijken' zien, maar waar wijkt het paard voor?? Je trekt/duwt hem nu opzij met je leidsel, waarbij je hem dus ook in zijn mond zit. Als je de zijgangen aan de lange lijnen wilt oefenen, moet je zit met een zweepje doen. Je kunt een zweephulp geven aan een zijde van het paard en hem daarvoor leren wijken. Maar op deze manier heeft het niet zoveel zin.

Maar wel ontzettend leuk dat je eens wat anders probeert!! Dat is goed voor je paard (lekker afwisseling), maar ook goed voor jullie als combinatie.
Hij heeft ook een grappig kleurtje!!
Nog veel succes ermee!

oke bedankt voor je commentaar ben het er wel mee eens hoor,..
en dat wijken, ze neemt zelf zo veel stelling, ik weet lijkt er zeer zeker niet op,..ik weet het :Y)
zelf probeer ik zo min mogelijk in het bit te ''hangen'', daarom deed ik het eerst ook altijd met halster.
maar ik zal er wat aan doen in de aanleuning,..bedankt! *D

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 20:17

Ik zou die lange longeerlijnen aan de kant mikken (helemaal niet handig al die zooi in je handen ;) en bijv iets van een slof ofzo als leidsel gebruiken.
Vind het een hele leuke pony, maar vind dat je er tever vanaf loopt. Ook mis ik een zweep in je handen (heb je zeker nodig bij zijgangen, je zweep vervangt je been)

Itsmelot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 08:07

Ziet er goed uit!
bij het wijken mag ze wel iets meer rechtgesteld worden!

xx

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 11:20

De openingspost voldoet hier niet aan de nieuwe regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even [RT-HAW] Welkom op RT- HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan, dan kun je een nieuw topic openen wat wel aan de regels voldoet.

Je achtergrondinformatie ontbreekt hier, daarbij kun je denken aan een uitleg over wat is je niveau, wat zijn je doelen, waar ben je mee bezig, tegen welke problemen loop je aan etc. etc.