als je van k naar m van hand veranderd, wanneer moet je dan eigenlijk op het andere been gaan rijden? als je al op de hoefslag bent? misschien een beetje domme vraag =)
dit kan je op de X doen, dan is het netjes verdeeld. Ik zou het afraden als je middendraf moet doen op de diagonaal. Als je dan op de X een pasje blijft doorzitten denk ik wel dat het je paard kan storen (zeker als je nog geen ervaring hebt met doorzitten in middendraf of gewoon zelf nog niet goed kunt doorzitten) Als je middendraf moet doen, dan zou ik het eerst terugnemen en bij de eindletter een pasje doorzitten.
Monster_tos
Geplaatst: 20-04-09 17:16
ruim voor de bocht, dus nog op de diagonaal. Moet je het in de bocht of als je op de hoefslag bent nog doen dan hinder je je paard.
Sim
Geplaatst: 20-04-09 17:30
Gewoon aan het eind van de diagonaal.
Monster_tos schreef:
ruim voor de bocht, dus nog op de diagonaal. Moet je het in de bocht of als je op de hoefslag bent nog doen dan hinder je je paard.
Wat een onzin! Als je normaal van been wisselt stoor je je paard echt niet hoor, ook niet als je dat in een bocht doet of als je de hoefslag raakt na het van hand veranderen.
Dit heeft allemaal te maken met het belasten van het binnenachterbeen in de bochten en voltes. En nee die heb je in het bos niet. Op de rechte stukken is het ook geen probleem, maar waarom denk je anders dat er lichtrijden op het goeie been bestaat ?
Sissi87
Geplaatst: 20-04-09 18:35
ik doe het altijd op de x, vind ik ook een nettere overgang!
Sim
Geplaatst: 20-04-09 18:38
Nogmaals, een paard dat goed in balans is kan dat echt wel een paar passen hebben hoor! Als ie dat niet trekt dan is er iets in de africhting nog niet helemaal juist. Maar daar gaat het niet om. Het gaat er om waar je volgens het boekje van been " moet" wisselen.
X_Linz_X
Geplaatst: 20-04-09 18:41
vroeger moest je in een proef ook op de X op het andere been gaan licht rijden. tegenwoordig is het op de letter aan het eind van je "handverandering" ten minste dat is mij altijd gezegd