Robijn (fries X KWPN) weer @ work!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Robijn (fries X KWPN) weer @ work!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 14:19

Met een lichte twijfel ga ik toch weer beginnen aan een topicje :+

Robijn is een bijna 5 jarige merrie met een verleden. Ik doe erg rustig aan met haar in de vorm van zo min mogelijk prikkels om spanning op te bouwen!
Ze is erg gevoelig voor alles wat ik doe en overbreng!
We hebben erge moeite met het basistempo, zij heeft maandenlang onder mij uit gelopen (stress) en nu heb ik erg veel moeite om haar basistempo te voelen omdat dat voor mij te langzaam voelt terwijl dat niet zo is!
Ook ben ik bezig met meer teugelcontact op te bouwen! De ene dag gaat dit beter dan de andere.
Ook ben ik bezig te oefenen met mijn bekken meer kantelen en mijn schouders te ontspannen, ik merk ook echt dat zodra ik dit doe, mijn paard fantastisch gaat lopen :=

Zaterdag ben ik weer eens op vreemd terrein gaan rijden zonder omheining, omdat ze daar erg aan steunt!

1.
Afbeelding
Zo beginnen we, eerst werken aan het basistempo en daarin ontspanning en passen afmaken!

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding
De galop was een paar weken geleden nog haar moeilijkste gang, maar hierin krijg ik haar nu het makkelijkste voor elkaar! Kan haar heerlijk terugzetten op het achterbeen (heeeele kleine stukkies) en mooi sluiten!

4.
Afbeelding
Dit is dus een typisch plaatje waar ik mijn bekken moet kantelen en mijn schouders moet ontspannen!

5.
Afbeelding
Niet het beste moment, maar je ziet dat ons contact al veeeel beter is! Hier kruipt ze meestal nog wat te diep maar daar ben ik mee bezig!

6.
Afbeelding
Hier maakt ze haar pas superfijn af!

Ten slotte nog een foto van onze supermascotte :+:
Afbeelding

Tips zijn van harte welkom, graag wel op een normale manier :+
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 20-04-09 14:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Robijn (kwpn X fries) weer @ work!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 14:22

probeer, als ze daar zo diep gaat, haar meteen los te laten van voren. Zul je zien dat ze op haar eigen benen gaat lopen en je hand gaat volgen! Ziet er verder leuk uit!

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 14:24

Jolijn het ziet er al weer wat beter uit op sommige foto's heb je ook heel mooi je hak uitgedrukt (mijn complimenten) maar als je dalijk eenmaal je bekken netjes kantelt en je schouders ontspant (ben ik nu ook mee bezig) is jou plaatje compleet

werk vooral zo lekker door met robijn en het komt helemaal goed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 14:25

VivaLaVida schreef:
probeer, als ze daar zo diep gaat, haar meteen los te laten van voren. Zul je zien dat ze op haar eigen benen gaat lopen en je hand gaat volgen! Ziet er verder leuk uit!

Als ik haar daar loslaat komt ze er dus niet uit, dus ik probeer haar met contact daar iets naar voren te rijden (heel moeilijk om haar te activeren zonder dat ze meteen onder me wegvlucht) en iets mijn hand te openen en toe te staan! Dit gaat hele kleine stukjes heel goed, maar vinden we beiden nog erg moeilijk idd!

Denise: Dankjewel :D Mijn benen zijn idd vooruitgegaan!

ikkiN

Re: Robijn (fries X KWPN) weer @ work!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 14:32

Nouja, ik weet niet hoe je het gedaan hebt maar het lijkt wel of je in die 3 weken 10 grote sprongen vooruit gegaan bent in je houding! :oo
En ik heb zo'n vermoeden dat dat komt omdat je fijn contact houdt, je gaat nu niet meer zo krom zitten en daardoor is ook je beenhouding vele malen beter geworden! Robijn zie je nog wel denken: vlug, vlug, vlug! Maar toch zie ik haar al meer loslaten in die rug. En ik kan me vergissen, maar ze toont wat meer? Ze is echt een groot paard wat er loopt, en geen in elkaar gedoken, vluchtend paard.
Blijf die galop lekker oppakken, als dit voor jullie beiden een fijne gang is is dit alleen maar prettig, en bovendien worden ze lekker sterk van galopperen, in rug én kont!

Dus: you go girls :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 14:42

:o

Dankjewel!

Ik ben er na het vorige topic ook ontzettend hard aan gaan trekken bij mezelf en het loont echt! Robijn is echt aan het veranderen en ik hoop dat het dalijk op de andere stal nog beter zal gaan!

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 14:52

Ziet er netjes uit Jolijn :oo!
Robijn gebruikt haar rug wat lekkerder, minder rennerig dan vorig topic.
Die galopfoto ziet er qua ruggebruik heerlijk uit!
Heel netjes, zeker voor vreemde omgeving!

Ga zo door meis :*!

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 15:03

Wat leuk, er zitten al mooie stukken tussen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 15:47

Dankjullie wel :D

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 15:55

Fijn dat je toch weer een topic hebt geplaatst! Het ziet er lekker uit, je hebt jouw houding enorm verbeterd! Je merkt gewoon nog aan Robijn dat ze het spannend vind allemaal, jullie zijn beide nog een beetje aan het zoeken, maar wel in de goede richting als je het mij vraagt :D

Je kent je eigen verbeterpunten, daarin ga ik gewoon helemaal mee. Hou de afwisseling er goed in bij het rijden qua instellen en schakelen! Voor het paard denk ik fijn om los te worden en te blijven!

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 16:03

Ik vind het er al wel beter uitzien dan in je vorige topic! (en dapper dat je er weer een plaatst!)

Toch vindt ik dat ze nog iets overhaast gaat, voor mijn gevoel zou je dit paard een beetje onder haar tempo moeten laten lopen en dan loslaten (omdat ze zo wegvlucht moet ze juist eerst onder je blijven en daarin moet je dan kunnen loslaten)

Dus ik zou het echte voorwaartse rijden pas gaan doen als ze eerst bij je wil blijven. Een beetje afwisselen kan uiteraard geen kwaad, maar ze is denk ik nog niet sterk genoeg om met die grote passen aan elkaar te blijven.

Hoe reageert ze bijvoorbeeld als je haar vanuit halthouden twee pasjes laat wegstappen en dan weer halt laat houden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 16:07

Ik probeer precies dat te doen WowAmigo, maar dit is erg moeilijk :+ Ze is zo rillerig dat ze om het minste onder je uit schiet! Zodra ik wel mijn bekken kantel blijft ze keurig onder mij maar ik ben nog niet sterk genoeg hierin om dit constant te doen.
Het echte voorwaartse rijden ben ik dus ook nog lang niet mee bezig, alleen die stukjes dat ze er wat onder kruipt maak ik haar iets actiever, maar dat is niet per se voorwaartser.

Als ik ga doen wat jij als laatste beschrijft heb ik een paard wat binnen de kortste keren omhoog komt :+

Adil: bedankt :D
Afwisseling ben ik idd ook erg hard mee bezig! Op het moment dat zij echt loslaat rijdt ik zo nog heel eventjes door (5-10 minuutjes) en daarna is het lekker neus naar de grond en uitdraven!

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 16:15

Wow wat een verschil met je laatste topic, ik had toen commentaar op robijn dat ik haar niet werklustig en enthousiast vond ogen. Dat is echt helemaal anders, ik zie nu een paard met wat weinig balans maar wel met looplust en inzet. Echt een verbetering, ook je houding vind ik verbeterd wat mede denk ik komt, dat je nu veel meer contact houd, en ik denk dat robijn dat ook veel fijner vind.

Nou nog zelf wat meer rechtop zitten, tempo controleren en vw nw en dan denk ik dat het plaatje er heel erg mooi uit gaat zien!

Ik wacht al weer op het volgende topic van jullie! :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 19:25

Jolijn!
Watskeburt? Jeutje je houding! En Robijn tsja ik weet niet toont wat zelfverzekerder? Maar jullie vliegen nu echt vooruit!

azalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 19:45

Voor zover ik er dan ook maar een greintje verstand van pretendeer te hebben: de dames hadden het allebei ernstig naar hun zin. Volgens mij zie je dat ook. En als je dat niet aan beiden houding kan zien, dan wel aan die enorme brede glimlach van Jolijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 20:35

Blingh schreef:
Jolijn!
Watskeburt? Jeutje je houding! En Robijn tsja ik weet niet toont wat zelfverzekerder? Maar jullie vliegen nu echt vooruit!

Hahaha thnks :o

Alex: Het ging ook zoooo fijn :+: bedankt voor de foto's :D

Lieset

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 20:42

Wat ziet het er goed uit Jolijn!
Je ziet dat jullie beide er plezier in hebben.

Ik vind je houding idd een stuk verbeterd sinds de vorige foto's

Ga zo door!

mariz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 20:53

Ziet er netjes uit, je punten geef je zelf al aan.
inderdaad je bekken kantelen en je schouders ontspannen.
Goed van je dat je op vreemd terrein gaat rijden! Ga zo door zou ik zeggen echt super *D

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 20:55

Misschien is het handig om je beugels iets korter te maken.

Het paard gaat versnellen en jij hebt (nog) niet veel steun aan je beugels. (daarom vergeet je ook goed te zitten) Als jij je beugels misschien 1 of zelfs 2 gaatjes korter maakt, krijg je steun ervan en kun je rustig met je handen "spelen".

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 20:57

Dankjullie wel :D

eenitraM: Beugels korter is geen optie, dan kom ik met mijn knieën voor mijn zadel uit en ga ik te 'hoog' lichtrijden! Ook krijg ik dan nog meer last van mijn rug, knieën en enkels!
Ook spelen met mijn handen doe ik niet ;)

Maar bedankt voor het meedenken :)

FrankavdT

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 21:01

Het ziet er gewoon netjes uit! Natuurlijk kun je nog wel het een en ander bijschaven, maar je moet ergens beginnen en vooruitgaan en daar ben je duidelijk mee bezig.

Ik zou toch ook gewoon contact houden als ze naar beneden duikt en haar (uiteraard rustig) naar voren blijven rijden. Probeer tijdens je rijden stiekem steeds meer te letten op je houding, vooral het goed in je zadel blijven zitten. Maar duidelijk is dat jullie echt op de goede weg zijn! *D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 21:59

Dankjewel zeg :o
Ik ben er echt weer even helemaal stil van :=

Ik ben er idd mee bezig, ik merk wel dat het echt veel beter gaat als zij wat meer onder me blijft, dan kan ik gewoon veel makkelijker zitten en krijgen we een hele fijne wisselwerking op elkaar :j
Loopt ze onder me uit, krijgen we ook een wisselwerking op elkaar, maar dan minder fijn :')

Bedankt voor de tips enzo :D

Whisper79

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 22:05

Hoi Jolijn,
Dit zijn nog eens fijne tips! Beter als het vorige topic.
Het ziet er heel erg netjes uit, en de punten ter verbetering geef je zelf ook al aan. Als je daaraan werkt komen jullie er zeker.
Ik vind jullie een mooie combi! ;)

brittje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 22:17

die galop gaat er echt goed uit zien! Je houding is inderdaad heel goed verbeterd en je ziet daarmee ook verschil bij robijn.
Gaat de goeie kant op jolijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 09:21

Dankjewel Britt en Inge :D