Wise is een tuiger van net 6 die nu ongeveer een jaar heel rustig aan onder het zadel loopt..
We zijn eigenlijk het hele jaar bezig geweest met ontspanning. Dit gaat ondertussen thuis in de bak steeds beter.. Paard is eigenlijk de rust zelfe en loopt meestal niet harder dan nodig is
Nu heb ik sinds kort een nieuwe instructrice en zijn we veel bezig om hem van mijn been af te rijden; aangezien hij nogal de neiging heeft tegen (vooral mijn linker)been aan te plakken. Ook proberen we de achterhand wat meer mee te nemen.
Al met al is het nog niet B waardig. Maar we blijven gewoon flink door oefenen.
Onze werkpunten zijn:
- meer contact/druk krijgen op rechts - hij heeft de neiging zichzelf wat door te buigen rechstom
- minder contact/ druk op links
Oftewel: meer op 2 teugels en tussen 2 benen proberen te rijden..
- Hij loopt soms met een vals knikje in zijn hals
- voorwaarts; maar toch zijn hals laten vallen
- hakken uitdruken; tenen naar binnen
- handen wat meer dragen en bij elkaar houden
Advies/commentaar is natuurlijk altijd welkom

Dit zijn foto;s van donderdag tijdens mijn les; ze zijn allemaal vrij op het begin gemaakt; en Wise is een diessel die eigenlijk pas na een half uurtje echt lekker begint te lopen.. maar hier dus van het 'losrijden':
1.
Filmpjes van de eerste drafpasjes van de dag (geen geweldige kwaliteit):
http://picasaweb.google.com/reneev16/WiseEnAndere16040902#5325395556794205554
http://picasaweb.google.com/reneev16/WiseEnAndere160409#5325398494206169714

2. Veel te diep...

3. Onthoofd

4.

5. Binnenhand

6. Galopje
Zaterdag waren Inge en haar vriend Alex meegeweest naar Wise. Zij hebben een hindernisje opgebouwd en heeeeeel veel foto's gemaakt. Later heeft Inge ook nog even op Wise gereden; maar hier plaatst ze zelf misschien wel foto;s van.
Eerste wat 'dressuur' :

7.

8.

9.

10.

11. Hoezo tuiger? DRAVER !! (dit was na een hindernisje)
En toen springen !!..
Ik heb vorig jaar in de zomer ook wel eens een hindernisje gesprongen. Dit is dus ongeveer een derde keer dat Wise springt. Voor mijzelf is het ook vorig jaar zomer voor het laatst geweest; dus er is vast veel bij te spijkeren.
Hierop zijn adviezen dan ook zeer welkom: Qua houding en zit maar ook het aanrijden van het paard (ook al is dit wat moeilijk te zien vanaf foto's)
het kruisje wat ik eerst aan het springen was raakt hij niet echt van onder de indruk. Wanneer ik er in draf op af reed, draafde hij er ook echt overheen. We hebben hem dus maar iets hoger gezet; en vanuit galopt aangereden. Dit ging een stuk beter

12.

13.

14.

15.
. Ik weet dat je op basis van een foto niet veel kan zeggen over pasvorm maar op foto's 1 en 3 vind ik het echt voorontrustend hoever je zadel wel niet voorover kiept en jou daarin meeneemt (lang leve de uitvinding van de kniewrong). Dit zadel ligt horizontaal gezien niet in balans op dit paard
, zit er dik in dat de boom te breed is.