WiseGuy M (KWPN TP) @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Carlijn101

WiseGuy M (KWPN TP) @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-09 11:08

Van de week Wiseguy weer op de foto gezet :)
Wise is een tuiger van net 6 die nu ongeveer een jaar heel rustig aan onder het zadel loopt..
We zijn eigenlijk het hele jaar bezig geweest met ontspanning. Dit gaat ondertussen thuis in de bak steeds beter.. Paard is eigenlijk de rust zelfe en loopt meestal niet harder dan nodig is :Y)

Nu heb ik sinds kort een nieuwe instructrice en zijn we veel bezig om hem van mijn been af te rijden; aangezien hij nogal de neiging heeft tegen (vooral mijn linker)been aan te plakken. Ook proberen we de achterhand wat meer mee te nemen.
Al met al is het nog niet B waardig. Maar we blijven gewoon flink door oefenen.

Onze werkpunten zijn:
- meer contact/druk krijgen op rechts - hij heeft de neiging zichzelf wat door te buigen rechstom
- minder contact/ druk op links
Oftewel: meer op 2 teugels en tussen 2 benen proberen te rijden..

- Hij loopt soms met een vals knikje in zijn hals
- voorwaarts; maar toch zijn hals laten vallen
- hakken uitdruken; tenen naar binnen
- handen wat meer dragen en bij elkaar houden

Advies/commentaar is natuurlijk altijd welkom :)

Dit zijn foto;s van donderdag tijdens mijn les; ze zijn allemaal vrij op het begin gemaakt; en Wise is een diessel die eigenlijk pas na een half uurtje echt lekker begint te lopen.. maar hier dus van het 'losrijden':

Afbeelding
1.

Filmpjes van de eerste drafpasjes van de dag (geen geweldige kwaliteit):

http://picasaweb.google.com/reneev16/WiseEnAndere16040902#5325395556794205554
http://picasaweb.google.com/reneev16/WiseEnAndere160409#5325398494206169714

Afbeelding
2. Veel te diep...

Afbeelding
3. Onthoofd

Afbeelding
4.

Afbeelding
5. Binnenhand :o

Afbeelding
6. Galopje

Zaterdag waren Inge en haar vriend Alex meegeweest naar Wise. Zij hebben een hindernisje opgebouwd en heeeeeel veel foto's gemaakt. Later heeft Inge ook nog even op Wise gereden; maar hier plaatst ze zelf misschien wel foto;s van.

Eerste wat 'dressuur' :

Afbeelding
7.

Afbeelding
8.

Afbeelding
9.

Afbeelding
10.

Afbeelding
11. Hoezo tuiger? DRAVER !! (dit was na een hindernisje)

En toen springen !!..
Ik heb vorig jaar in de zomer ook wel eens een hindernisje gesprongen. Dit is dus ongeveer een derde keer dat Wise springt. Voor mijzelf is het ook vorig jaar zomer voor het laatst geweest; dus er is vast veel bij te spijkeren.
Hierop zijn adviezen dan ook zeer welkom: Qua houding en zit maar ook het aanrijden van het paard (ook al is dit wat moeilijk te zien vanaf foto's)

het kruisje wat ik eerst aan het springen was raakt hij niet echt van onder de indruk. Wanneer ik er in draf op af reed, draafde hij er ook echt overheen. We hebben hem dus maar iets hoger gezet; en vanuit galopt aangereden. Dit ging een stuk beter :)

Afbeelding
12.

Afbeelding
13.

Afbeelding
14.

Afbeelding
15.

Whisper79

Re: WiseGuy M (KWPN TP) @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 19:45

Heey Renee, je eerste reactie!
Ik vind het moeilijk om iets te zeggen, maar probeer je handen gelijk te houden. ;)

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 20:34

Ik volg jouw topics altijd wel, alhoewel ik er nooit in reageer, maar wil toch ff zeggen dat ik ineens wel vooruitgang zie, meer rust :j

_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 20:37

veraA schreef:
Ik volg jouw topics altijd wel, alhoewel ik er nooit in reageer, maar wil toch ff zeggen dat ik ineens wel vooruitgang zie, meer rust :j

ik heb idd ook eens eerder jou topic gezien, je ziet zeker vooruitgang! Is dat trouwens een rondgenaaid hoofdstel met Ukie frontriem?? :D

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-09 20:40

VeraA: wat leuk dat je ons volgt :) Ja, begint echt stukken meer op zijn gemak te raken.. Zeker thuis is de bak is hij een stuk minder onzeker en gespannen :) Nu nog oefenen op vreemde plekken.

XClairetje: Ja, dat klopt :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 20:44

Je lijkt op heel veel foto's voorover te vallen :? . Ik weet dat je op basis van een foto niet veel kan zeggen over pasvorm maar op foto's 1 en 3 vind ik het echt voorontrustend hoever je zadel wel niet voorover kiept en jou daarin meeneemt (lang leve de uitvinding van de kniewrong). Dit zadel ligt horizontaal gezien niet in balans op dit paard :n , zit er dik in dat de boom te breed is.

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 20:50

renee16 schreef:
VeraA: wat leuk dat je ons volgt :) Ja, begint echt stukken meer op zijn gemak te raken.. Zeker thuis is de bak is hij een stuk minder onzeker en gespannen :) Nu nog oefenen op vreemde plekken.

XClairetje: Ja, dat klopt :)

Als ik eerlijk ben schrok ik nogal van een van je eerste topics, vandaar dat ik julli nu altijd even volg. Maar ik moet toegeven dat ik dus echt vooruitgang zie :j

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-09 21:12

Juliette86 schreef:
Je lijkt op heel veel foto's voorover te vallen :? . Ik weet dat je op basis van een foto niet veel kan zeggen over pasvorm maar op foto's 1 en 3 vind ik het echt voorontrustend hoever je zadel wel niet voorover kiept en jou daarin meeneemt (lang leve de uitvinding van de kniewrong). Dit zadel ligt horizontaal gezien niet in balans op dit paard :n , zit er dik in dat de boom te breed is.

Het klopt dat ik af en toe wat voorover val; dan wil ik zelf na gaan geven ;)
Ik heb heel wat problemen gehad met zadels; hij heeft geen gemakkelijke en ook nog gevoelige rug.
Dit is in een jaar tijd ook al mijn derde zadel op hem om deze reden. Zadelmaker is 2x geweest; waar dit zadel uitkwam als het best liggende. Mijn vorige zadel was te breed qua boom. Dit is al een maat 2 (small-medium).
Ik heb wel eens gevraagd aan mensen om te kijken of hij wipt achter, maar dit is juist minimaal bij dit zadel.
Ook merk ik aan het paard dat hij minder last van zijn rug heeft als voorheen waardoor ik juist een positieve indruk ervan had.
Ik zal mijn volgende les is aan mijn instructrice vragen of ze hier is goed op wil letten. Anders word het straks weer de zadelmaker erbij halen :(

veraA schreef:
Als ik eerlijk ben schrok ik nogal van een van je eerste topics, vandaar dat ik julli nu altijd even volg. Maar ik moet toegeven dat ik dus echt vooruitgang zie :j

Dat is ook de rede waarom ik ze plaats; ik heb natuurlijk les; maar meer advies is altijd welkom.
Het is ook geen gemakkelijk paard om dressuurmatig te rijden vind ik... Dus ik ben stiekem al heel blij dat er in ieder geval vooruitgang in is te zien :)

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-09 11:39

Heeft er misschien nog iemand tips / advies wat betreft het springen?

Evianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 16:01

Wat voor soort tuiger is het? Kwpn tuiger? Gelderse tuiger ofzo?

Sonja15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 16:24

leuk paard!
je houding bij het springen is prima..bij dressuur stoor ik me een beetje aan je onderbenen...ze liggen vrij ver naar achter..probeer daar aan te werken ;)
succes verders met Wiseguy!

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 13:59

Ook ik herinner me topics van jullie, van afgelopen zomer denk ik ongeveer, maar echt wat een vooruitgang, veel meer rust en veel minder gespannen! Echt heel goed bezig, ga vooral zo door :)

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 20:18

Reneeee :o

Goh, dat shirtje komt me zoooo bekend voor! :P
HAHA.
maar iig ziet er leuk uit!
en wat je al zei; idd tuigers kunnen springen :j