Asirika 4 jarige Sirius X Duc de normandie@work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Selena87

Asirika 4 jarige Sirius X Duc de normandie@work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-09 22:21

Hallo,

Afgelopen les heeft mijn vader foto`s gemaakt van Mij en Asirika tijdens onze les.
Asirika is een 4 jarige(03-03-2005) Sirius X Duc de normandie.
Momenteel rijden we B niveau en zijn we hoofdzakelijk nog bezig met de africhting en verscherpen van de hulpen.
We zijn in Januari oververhuist naar een nieuwe stalling en zijn we stroef op gang gekomen.
Eerst in januari niet kunnen rijden ivm de vorst in Februari weer begonnen toen werd Asirika kreupel dit bleek gevoeligheid op de hoef en met ijzers loopt ze weer als de wind.
Maart zijn we weer actief begonnen krijg ik rug klachten waardoor ik 2 weken uit de rolatie heb gezeten.
Nu inmiddels April en zijn we het serieuse rijden weer aan het oppakken en dat gaat tot nu toe erg lekker.
Onze oefeningspunten zijn :
Asirika gaat snel te diep lopen.
Activiteid behouden.
Zelf benen lang houden en hakken uitdrukken.
Ontspanning in mijn eigen lichaam houden.

Commentaar/reacties zijn welkom wel graag opbouwend.
Foto`s staan op een willekeurige volgorde.

Enige gelukte galops foto
Afbeelding
luisteren naar de instructie
Afbeelding
Pasje veruimen
Afbeelding
Foto is schreef genomen
Afbeelding
Foutje wilde veruimen maar gaf teveel hulp
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Pasje opzij op de volte
Afbeelding
Onwennig pasje opzij op een recht stuk(1e keer)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Oefff Moe maar voldaan
Afbeelding

Maydine

Re: Asirika 4 jarige Sirius X Duc de normandie@work

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 22:24

Leuk paardje heb je! Kan erg leuk lopen!
Probeer idd zoals je zei je hakken wat meer uit te drukken.
Daarnaast valt het me op sommige foto's op dat je zelf wat
voorover duikt/zit. Probeer rechtop te blijven zitten.
Verder vind ik het er erg netjes uitzien! :)

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 23:04

Oeh, jaagjaagjaagjaag :oo

Probeer veeeeeel meer rust te vinden in jouw houding, ga eens ademhalingsoefeningen doen, ga op een luie leunstoel zitten en relaaaax.
Je paard komt hierdoor ook erg gehaast over.
Probeer hem door jouw houding ook te kalmeren en meer rust in het geheel te krijgen.

waypoint

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 10:32

vind het er leuk uitzien, je hebt een erg leuk paardje!

Zoals hierboven ook al is gezegd hang je wat naar voren, probeer iets meer terug te gaan zitten, en de rust een beetje weer te vinden, want het ziet er mij ook uit alsof het allemaal op de hoogste versnalling gaat ;) verder ziet het er leuk uit!

Selena87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-09 11:31

Puchje schreef:
Oeh, jaagjaagjaagjaag :oo

Probeer veeeeeel meer rust te vinden in jouw houding, ga eens ademhalingsoefeningen doen, ga op een luie leunstoel zitten en relaaaax.
Je paard komt hierdoor ook erg gehaast over.
Probeer hem door jouw houding ook te kalmeren en meer rust in het geheel te krijgen.

Dit is niet juist want het voorwaards bij Asirika is een struikelblok Ze is liever lui dan moe en moeilijk aan het werk te houden.
Ik ben juist wel erg blij met deze plaatjes dat ze op eigen benen loopt en goed in balans is en soepel door haar lichaam beweegd en toch de activiteid bewaard.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 11:34

Wat een leuk dier! Vooral die afstamming! Ik rijd zelf dus een Siriusmerrie en heb zelf een o.a. een Ulster X Duc. Leuk zeg! :)

Bij punten wat je aangeeft wil ik even toevoegen dat je op je houding moet letten. Die Siriusmerrie die ik rijd, daar val ik ook altijd bij voorover. Bij haar komt het doordat ze moeite heeft om in een tempo te lopen.

Maar komt allemaal vanzelf goed. :)

Selena87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-09 11:42

eenitraM schreef:
Wat een leuk dier! Vooral die afstamming! Ik rijd zelf dus een Siriusmerrie en heb zelf een o.a. een Ulster X Duc. Leuk zeg! :)

Bij punten wat je aangeeft wil ik even toevoegen dat je op je houding moet letten. Die Siriusmerrie die ik rijd, daar val ik ook altijd bij voorover. Bij haar komt het doordat ze moeite heeft om in een tempo te lopen.
Maar komt allemaal vanzelf goed. :)

En ik maar denken dat het aan mij lag haha ;) ;) :+

A_manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 11:42

Als je tijdens het lichtrijden je buik naar voren 'duwt' dan zul je merken dat je rechter op gaat zitten en automatisch naar voren gaat kijken.. Ik heb precies hetzelfde probleem als jou, zit iets te veel naar voren, maar doordat ik nu geleerd heb om mijn buik naar voren te doen ga je rechter op zitten.

en probeer je handen rechtop te houden.

Maar verder vind ik het er mooi uit zien en je hebt een heel mooi paard!!

YentlKG

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 14:27

Hee Selena,
wat een stoertje is t zeg !! Wauwie

Opmering van Puchje vind ik wel erg overdreven, zie juist een paard wat z'n achterhand er onder heeft en fijn op de ll loopt dat zie je nl ook niet veel meer op bokt.

Jullie boeken heel veel vooruitgang en nu lekker aan je houding sleutelen en dan komt het helemaal goed !!
Ik kom snel een keertje kijken bij jullie

_Lieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 15:51

Wat een leuk paardje!
Je mag van mij je beugels wel wat langer doen en je ellebogen wat meer in je zij en je handen lager houden. Voor de rest ziet het er prima uit! :D Rustig je ademhaling controleren, laag in je buik, daar wordt je paard rustiger van ;)
Succes verder!

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 20:33

He Selena wat een leuke foto's meid :D Asirika is echt gegroeid en veranderd joh!

Probeer zelf recht boven je paard te blijven zitten (1e foto) en je handen te blijven ontspannen.
Verder zou ik gewoon lekker zo doorgaan, rechtrichten, veel tempowisselingen en figuren rijden en spelenderwijs idd een pasje wijken meepakken, dan geloof ik echt dat het goed komt :D
Van wie heb je trouwens les?

Ps. Je hebt er in ieder geval wel heel veel plezier in, leuk om te zien :)

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 20:40

Leuk om weer eens foto’s van Asirika voorbij te zien komen, wat is ze gegroeid in haar voorkomen zeg, mooi dier aan het worden. Vind dat jullie rijtechnisch ook weer een hoop vooruitgang hebben geboekt, ze lijkt makkelijk na te geven en meer te ontspannen. Je mag wel weer aan je eigen houding werken door meer rechtop te gaan zitten en je schouders rechter te houden. Verder nog veel plezier en succes samen!

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 13:59

Wat een leuk paard heb je! Probeer inderdaad wat meer rust in je rijden te krijgen. Rustig aan, je hebt de tijd, hoeft geen trein te halen dus relax! Achterover zitten en trots zijn op je paard!

Tes82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 00:07

Hé Selena, leuke foto's van jou en Asirika, ze ziet er goed uit. Fijn dat je de gevoeligheid met een ijzer op hebt kunnen lossen. Probeer inderdaad zelf recht boven je paard te blijven zitten. Misschien je beugel een gaatje langer (of je been proberen wat minder op te trekken).

We moeten snel weer buurten!

NanceMiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 08:33

Leuke foto's en een leuke combi.
Ik zou je ook adviseren je beugels een gaatje langer te doen, het lijkt of je met je knie erg hoog op de wrong zit.
Veel plezier!

Aurora3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 09:19

A_manda schreef:
Als je tijdens het lichtrijden je buik naar voren 'duwt' dan zul je merken dat je rechter op gaat zitten en automatisch naar voren gaat kijken.. Ik heb precies hetzelfde probleem als jou, zit iets te veel naar voren, maar doordat ik nu geleerd heb om mijn buik naar voren te doen ga je rechter op zitten.

en probeer je handen rechtop te houden.

Maar verder vind ik het er mooi uit zien en je hebt een heel mooi paard!!

Niet mee eens. Als je je buik naar voren duwt ga je je bekken weer op een hele rare manier kantelen en je rug hol trekken, dat is niet de bedoeling. Gewoon op je kont gaan zitten dus en geen rare dingen met je buik doen.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 09:30

Ik zou wat meer met je billen naar achteren gaan zitten, en je schouders vooral veeel verder naar achter.

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 09:33

Moderatoropmerking:
Reactie die niet aan de regels van RT-HAW voldoet verwijderd.