Ulf, voluit Ulfeino Song (v: Feinbrand m: Emgels Volbloed) wordt in juni 8 jaar en hij heeft een stokmaat van ong. 1.62.
Ik heb hem zelf gefokt.
Ulf is een vriendelijk beetje dominant paard en als hem iets niet zint kan hij wel eens wat dwars worden, maar dit lossen we doorgaans in goed overleg op
.Ik rij hem momenteel ongeveer 3 à 4 keer per week en tussendoor longeer ik hem of laat hem vrij springen (max. 1 mtr.) dit springen vindt hij erg leuk.
We rijden op B niveau, we rijden (nog) geen wedstrijden omdat ik hem nog niet constant genoeg vind in de aanleuning.
Mijn grootste probleem is mijn houding en het in balans blijven, ik heb problemen met het uitdrukken van mijn hakken en kiep makkelijk voorover.
Ulf heeft de neiging om als hij geen zin heeft heel kort te gaan draven, hoe meer ik hem aanmoedig hoe korter hij wordt, een flinke tik met de zweep helpt dan vaak, hoewel hij daar eerst even een flinke bok op geeft, maar daarna is hij weer te schakelen.
Nou genoeg, kijk naar ons en laat maar weten wat er allemaal aan mankeert
Instappen

Aandraven, hij heeft even tijd nodig om te ontspannen en geeft in het begin even verzet tegen mijn hand
Zoals jullie kunnen zien is er dit mis met mijn houding

Hier een voorbeeld van het erg kort draven, het lijkt allemaal heel wat maar het is niets, hij heeft hier gewoon geen zin die kant op te gaan.

Opgegeven, en dan volgt de ontspanning

Van hand veranderen

Ook weer een voorbeeld van het niet aannemen van het bit, teugels hangen los en hij is niet voorwaarts meer, het plaatje is wel leuk zo tgegen de zon in

En weer verder

Hij heeft zijn ongelijk toegegeven en de oortjes komen weer naar voren

Deze foto vind ik zelf heel erg mooi, maar wat vinden jullie????

Galop, zitten!

Pasje verruimen

En de laatste rijfoto

En dan de fotograaf nog even op Ulf, ja echt waar mijn zoon van ruim 5,5 heeft deze foto's gemaakt en Mem is trots
.