Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Het is niet iets wat een ander 'beter' kan of niet, maar meer hoe beter je zit, hoe ontspannender je paard word en hoe sneller ie nageeflijk wordt.

anneliesdj schreef:Ik denk dat jullie wat meer compromissen moeten sluiten, wellicht vind jouw instructrice dat als het paard al hoger in de dressuur heeft gelopen hij ook vrij snel nageeflijk moet kunnen lopen en dat kan natuurlijk ook, je moet alleen wel de juiste knopjes zien te vinden.
Jij bent wss meer van; ik begin eerst wel met loswerken en dan komt die nageeflijkheid vanzelf, ook niet verkeerd maar als je een uur lang hebt gereden en je paard is nog niet nageeflijk dan heb je eigelijk voor niets gereden.
Want je kunt niet werken aan de verzameling enz als de nageeflijkheid er niet is.
Ik denk dus dat je eens je instructrice moet vragen om verduidelijking; wat vind zij reel?
En jij zult misschien iets meer moeite moeten doen; nageeflijkheid kun je niet dwingen maar je kunt het wel meer stimuleren
Succes!
x_Marr schreef:Het gaat om een manege he, niet om eigen paarden ofzo. Als er 9 v/d 10 kinderen zitten te zagen wordt een paard echt niet zomaar meer nageeflijk.
Ook lees je dat ze met stelling en buiging ed. bezig is, vind ik toch wel het paard stiuleren om nageeflijk te worden
Maar dat denk ik wel.
Ambrasoft schreef:Nou je ziet duidelijk dat het bit alle kanten op gaat. Haar paard loopt dan ook al meteen "aan de teugel", volgens haar, maar volgens mij is dat dus niet zo.
Er mag een slotje op hoor.