Goldy Pony @ naar de les

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Misty2001

Goldy Pony @ naar de les

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-09 16:03

heey,
doordat Gladstone nog niet meekon naar de les, ben ik met Goldy naar de les gegaan voor de eerste keer, heb er nu 5 keer op gereden en vond om eerlijk te zij dat het best goed ging, tuulk ging hij er stukken echt wel tegenin en waren teveel min puntjes om op te noemen maar voor de 5de keer en dan een les meevolgen was ik wel tevreden, helemaal met springen, normaal vliegt hij langs alle hindernissen maar geloof me, hij ging er echt overheen hihi,
dus hij kan het wel :P
naja ik zal jullie niet langer in spanning houden, ik zie nu dat mijn houding echt bagger is, en ga zo op Gladstone stappen en ga er gelijk aan werken :P, hihi
maar commentaar mag altijd ;)
anders plaats ik dit berichtje liever niet,

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

bedankt voor het kijken en lat gerust een berichtje achter;)
mijn vorige topic was :
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=10&t=1096723
zien jullie al een beetje verschil, ( die andere topic is wel met Gladstone gereden en dit was Goldy )
maar als er toch verschil in zit laat me horen dan weet ik of ik vooruit ben gegaan of juist achteruit ;), dan kan ik daar aan werken..

groetjes..

ccathalijne

Re: Goldy Pony @ naar de les

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 16:04

Leuke pony, vind hem vooral op de eerste 2 fotos wel erg kort in de hals laat hem wat meer ontspannen.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 16:05

Mooi peerd zeg!
Handen wel iets hoger houden.

Misty2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-09 16:09

ccathalijne @ ja je hebt wel gelijk over te kort in de hals, bij foto 3 is het daarin tegen wel goed toch, ? alleen net iets onder de loodlijn ;)

ess_romona @ haha ja handen is bij mij echt een probleem, ik zag het meteen op de foto's,

ik ga nu ook rijden en ga de hele tijd op mijn handen letten, dan hoop ik het snel genoeg te hebben af geleerd,
bedankt ;)

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 20:35

Op jou springfoto ga ik geen commentaar geven omdat ik daar niets van ken...

Aan de hand van jou 3 bovenstaande foto's kan ik inderdaad zien dat jou handen een werkpuntje zijn. Hou ze dichter bij elkaar en hoger. Daarnaast moet je er ook op letten dat je niet met pianohandjes rijdt. Geweldig goed dat je er aan gaat werken succes!

Daarnaast denk ik ook dat je te veel rijd met je handen. Probeer meer te rijden op zit en been :). Ik kan het mis hebben want op 3 foto's valt het moeilijk te beoordelen. Maar dat gevoel krijg ik als ik jullie op foto zie.

Veel plezier verder met deze pony :).

19LindA83

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 20:39

Wat een leuk dier heb jij zeg... wat is het er precies voor 1... Hij komt wel lekker breed over nl.

Je mag je handen wel iets meer dragen, je hebt ze nu wat laag staan. En wat meer op je billen zitten, je bekken dus iets meer kantelen Je beenhouding vind ik wel keurig..

Misty2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-09 08:21

ik heb gisteren de hele tijd geprobeerd alleen maar op mijn handen te letten, maar dat was zo makkelijk nog niet :n ,ze gingen steeds weer naar beneden hihi, als ik er gewoon paar keer echt alleen maar op let hoop ik het snel genoeg goed te kunnen doen ;)

Lindalake @ je hebt wel gelijk hoor over het rijden op zit en been, in de stap gaat het wel keurig, maar in de draf ben ik weer te veel aan het prutsen :n.

19LindA83 @ Goldy is een kruising tussen van alles en nog wat, ik zelf vind het meer een welsh/new forrest kruising, maar gisteren in de les kreeg ik de horen dat er ook een hackney in zat,, ( waar ik me niks bij voor kan stellen :P)
echt breed is hij niet, ik vind hem fijn van bouw, die andere pony Fellow die is heel iellig, en daar steken mijn benen nog verder onder uit :n

mag ik misschien weten wat jij prescies bedoelt met op je billen zitten, :o ,
mijn bekken naar voren of naar achtere kantelen :o ,
mijn beenhouding vind ik eerlijk gezegt alleen op foto 3 mooi,,

maar bedankt allemaal :D

19LindA83

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 08:25

Hij oogt in iedergeval wel lekker rond :)
Je zit nu op de foto's overal met je rug erg hol en je billen naar achteren gedrukt, waardoor je wat op je vrouwelijk geslachtsdeel lijkt te zitten. Bekken kantelen houdt in dat je je buik en ''doosspieren'' aanspant daardoor ga je meer op je zitbeenknobbels rijden.

Met je beenhouding bedoel ik dat je ze netjes achter de singel het liggen en niet naar voren steekt.

Misty2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-09 08:29

oke, ik snap je, ja idd ik heb eerder heb ik heel erg met een holle rug gereden, :o, op deze computer geen foto van, wil wel een keer opzoeken ;),
maar ben blij dat al heel stuk minder is, maar idd, nu je het zegt oogt dat idd nog te hol hihi, oke weer een puntje waar ik aan kan werken :P,
ik vind dat heel fijn dat je van foto's kan zien wat je goed en verkeerd doet, dan let je daar de volgende keer wel op :P.

haha ow zow over de beenligging, :P, sorry ik las het anders :o,

Rifi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 09:23

heey, leuke pony en loopt ook erg netjes jó!
XXX

Look_at_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 11:32

Wat eens super leuke pony heb je!
Let goed op je houding, maar dat is allemaal al uitgelegt. :)

Misty2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-09 18:32

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 18:44

Leuk beestje..

Ben t alleen wel met het bovenstaande commetaar over je handen eens, ze mogen een stuk hoger.

Het lijkt alsof je m van voor teveel tegen houdt, waardoor die te kort wordt in zn hals, probeer m daar meer op lengte te houden...

Misty2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-09 18:54

ja klopt ;) handen word aan gewerkt, en heb hem ook al iets langer in de hals, ;), was ook de 5de keer dat ik op hem reed, ( gisteren :P) maar nu gebruikt hij ook steeds beter zijn achterwerk,, gaat de goede kant op ;)

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 08:10

Moderatoropmerking:
De openingspost voldoet hier niet aan de nieuwe regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even [RT-HAW] Welkom op RT- HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan, dan kun je een nieuw topic openen wat wel aan de regels voldoet.
RT-HAW is bedoeld voor opbouwend rijtechnisch commentaar, en dit kan alleen gegeven worden als je foto's van een acceptabele kwaliteit zijn. Ook het plaatsen van meerdere foto's maakt dit makkelijker. Zodra je andere/meer foto's beschikbaar hebt die hier wel aan voldoen, dan mag je uiteraard een nieuw topic openen.