recreatief dressuren met mijn klein crapuul :P

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Hananas

recreatief dressuren met mijn klein crapuul :P

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-09 12:10

:+ eneum krapuul meen ik niet hoor, tis een schat van een pony; maar ze is en blijft eigenwijs :+

Foto's zijn van een paar dagen geleden. Het ging wat minder goed, normaal pakt ze dr achterhand veel meer bij. Kan zijn door het onweer dat id lucht hing of omdat ze wat minder geconcentreerd was dan anders (onze puppy zat continu op dr te keffen :') )

we zijn een recreatieve dressuurcombi, alhoewel Becca op 1 mei wel gaat meedoen aan een springwedstrijd.

Mijn houding:
tenen naar binnen, schouders naar achter en onderbenen naar achter, rug recht. Veel werk eraan dus :Y) tips welkom!

waar we nu aan werken:
een constante hoofdhouding, achterhand, buikspiergebruik, activiteit
(actief is ze genoeg, alleen niet altijd wanneer ik het vraag := )

warmstappen
Afbeelding

geen flauw idee wat ik hier doe. Ik moet ophouden met zo een lang gezicht te trekken :+
schouders !! _-:(
Afbeelding

warmdraven, moet rechtop zitten
Afbeelding

te strenge binnenhand, ze mag zakken
Afbeelding

gezakt *D maar dat is ook het enige dat oke is, achterhand moet erbij blijven!!!
Afbeelding

dat rare uitstulping in mijn broek is mijn gsm :Y)
Afbeelding

galop
Afbeelding
onduidelijke foto, maar hierna begon het te plensen
dr galop gaat altijd vrij hard, maar het is aan het beteren. Ik laat ze eerst wat rondcrossen en begin dan verschillende figuren te rijden, zodat ze wat mindert. Ook nemen we af en toe een contragalopje mee.

hoe het netjes :)*

AnnemiekvM

Re: recreatief dressuren met mijn klein crapuul :P

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 20:29

Waarom rij je zonder neusriem? Op de foto lijkt het bit ook wat aan de grote kant, maa dat is vanaf de computer moeilijk te beoordelen.
Leuke pony om te zien!

Hananas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-09 20:38

AnnemiekvM schreef:
Waarom rij je zonder neusriem? Op de foto lijkt het bit ook wat aan de grote kant, maa dat is vanaf de computer moeilijk te beoordelen.
Leuke pony om te zien!

Ik zie geen nut in een neusriem :)
Bit past in lengte, maar ik ben op zoek naar een dunner bitje, liefs een dubbelgebroken.
Ik denk dat dit toch wat te dik is, maar op deze rijdt ze momenteel het fijnst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 20:40

ik vind het er ook niet netjes uitzien, je mag meer achterover gaan zitten, en je pony van achter naar voren rijden, ik heb het idee dat je steun zoekt bij de teugels en dan kan je pony natuurlijk ook niet lekker zakken..

Hananas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-09 20:47

dees_daan schreef:
ik vind het er ook niet netjes uitzien, je mag meer achterover gaan zitten, en je pony van achter naar voren rijden, ik heb het idee dat je steun zoekt bij de teugels en dan kan je pony natuurlijk ook niet lekker zakken..

Het achterover zitten is een groot probleem bij mij :o maar hier werk ik in de les aan.
Om de zijde: Dorien potverdikke, achteruit!!! Het begint te helpen..
Op deze fotos had ik geen les en werd ik dr helemaal niet aan herinnerd :Y)
Ik heb niet het gevoel dat ik steun zoek in mijn teugels, maar zal eens vragen of ze erop wil letten :)

Jeanneeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 19:49

Leuk paardje heb je zeg! ;)
Het lijkt een beetje alsof je hele losse teugels hebt?
Verder ziet het er goed uit alleen wat je zelf al zegt wat meer achterover zitten, en op foto 3 moet je je hakken veel meer uit drukken maar op de andere foto's ziet dat er beter uit dus ga zo door! :)

shaddy82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 20:02

jullie zijn een leuke combinatie, en die lange manen van je pony, echt mooi
en het ziet er verder best netjes uit
je geeft zelf al aan waar de verbeterpuntjes zitten
denk alleen wel dat je inderdaad nog wat meer de teugels op contact mag houden
enne je mag van mij best zonder neusriem rijden hoor, je pony heeft er geen
problemen mee zo te zien en zie ook geen opengesperde mond, zie dit persoonlijk liever als
een te strak aangetrokken neusriem :o

Hananas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-09 20:36

Bij opwarmen rij ik zoiezo met een wat lossere teugel en probeer ik zoveel mogelijk met de zit te sturen. Als ik echt aan iets ga werken, dan neem ik een licht contact op, zoals bv foto 5, 6. Natuurlijk stuur ik dan nog voornamelijk met zit :)