Probleempje met vriendin

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kimsterr

Probleempje met vriendin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-09 09:14

Hoi allemaal, al sinds een tijdje verzorg ik een paardje samen met mijn vriendin...
Als ik alleen bij haar ben is er niks aan de hand , dan loopt ze echt super
maar zodra mijn vriendin in de bak aanwezig is word ze VRESELIJK irritant.. heel de tijd stilstaan, niet willen draven etc.
Als zij er zelf opzit, doet bij haar precies hetzelfde, en als ik er niet bij ben doet ze bij haar ook vervelend.

Iemand enig idee wat ik hiermee aan moet?

Groetjes ! *D

Reanlm

Re: Probleempje met vriendin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 09:31

?? Huuh , dat is erg vreemd ..

ik weet het ook niet sorry ..

Kimsterr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-09 09:34

Mischien heb ik het wat onduidelijk neergezet ...
Het komt er dus op neer dat de pony irritant gaat doen als mijn vriendin erbij is...
Maar dan alleen met rijden in en om de stal is er verder niks aan de hand

Wat ook wel irritant is dat als ik aan het rijden ben, dan zij heel de tijd haar naam roept en haar zogezegt wil aansporen als het mij niet lukt (als ze dus vervelend is) ik heb haar dan ook wel gevraagt hiermee op te houden want ik irriteer me er mateloos aan

Eva_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 13:11

Waarschijnlijk irriteerd de pony zich er ook aan =p wel errug raar hoor.. gewoon zoveel mogelijk zonder haar erbij rijden zal ik zeggen

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 13:44

sorry dat ikl het moet zeggen, maar aan die vriendin heb je niets.
ze hinderd jou en je pony, en hoe zou het dan gaan als je op wedstrijd bent!

Ik zou haar lekker op een stoel voor de stal zetten als jij aan het rijden bent, want zo kom je niet verder!

Rathinaa_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 13:25

Volgens mij is je pony gewoon afgeleid door haar en wil hij er naar toe. Dus als je je vriendin misschien naast de piste zet ( of op een stoel voor de stal ;) ) zou dat toch moeten ophouden denk ik. En dan het probleem dat als jij er niet bij bent hij ook lastig doet bij je vriendin, daarvoor kan ik maar een reden verzinnen ; je vriendin heeft misschien niet genoeg rij-ervaring en daar profiteerd hij van ? Als dat zo is moet ze les nemen enzo.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 13:31

kan het niet zo zijn dat jij je aan die vriendin irriteerd, en dat daarom je paard niet meer wil lopen?
of dat je het idee hebt dat je geen fouten mag maken als zij er bij is?

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 13:32

Misschien even een gesprekje aangaan. Diegene die aan het rijden is bepaald wat de pony moet doen. En niet de persoon die aan de kant staat. Behalve als dat een instructrice is, maar die geeft aanwijzingen aan de persoon en niet aan de pony. Vervelend gedrag van je vriendin lijdt dus tot vervelend gedrag van de pony. Als hij niet wil draven e.d. als je vriendin er op zit, lijkt het mij dat je vriendin misschien veel zal hebben aan een paar lessen. Succes met je vriendin. (denk niet dat het aan de pony ligt).

iloon25

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 14:36

even een vraagje, doet je pony ook zo als er iemand anders bij is dan je vriendin? als dit zo is,komt het ws. dat ze afgeleid is door iemand die dan in de bak staat. Zo niet tja dan kan ik niet anders dan concluderen dat het toch aan die vriendin ligt, is er iets gebeurd dat je pony haar misschien eng vind ofzo?
veel succes ermee.

Kimsterr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-09 17:11

Nee , alleen als zij erbij is.
ik weet ook niet wat het is..
maar iniedergeval bedankt voor de adviezen!

annie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 18:49

komt het inderdaad niet door jezelf, dat je anders gaat rijden omdat je vriendin er bij staat? Bijvoorbeeld omdat je wilt laten zien dat hij bij jou erg goed loopt? Misschien rij je als je alleen rijd ook wel ontspannender.. omdat niks hoeft.. Begrijp je wat ik bedoel?
( ik heb het zelf ook, als er iemand komt kijken.. Terwijl ik het niet doorheb)

Kimsterr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-09 20:10

Ja misschien niet express,
Maar ik rijd gewoon net zoals normaal en ben net zo streng ( als het nodig is ) als normaal.

Ps. Ik kom net terug van het rijden en ik had haar gevraagt niets tegen de pony te zeggen als ik er op zat en het werkte wel. Maar toen ze erzelf op ging deed ze bij haar weer wel vervelend, ik heb zelf het idee dat dat komt omdat ze niet streng genoeg / consequent is ?

TessaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 19:17

Ik denk dat de pony gewoon snel afgeleid is door je vriendin.

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 13:51

Hoihoi,

Sommige mensen hebben inderdaad effect op paarden als ze in de buurt komen. Misschien omdat ze zelf stiekem schrik hebben. Paarden voelen dat. Toevallig meegemaakt met mijn paard. Meisje wat vaak op stal was, wilde hem wel eens mee poetsen en kwam vaker de stal in als ik er ook bij was en mijn paard werd dan in één klap stikzenuwachtig.
Onbewust kan het inderdaad ook eraan liggen dat jij je misschien 'op je vingers' gekeken voelt door haar. Daar zou ik me ook nog helemaal iets bij voor kunnen stellen, want ook dat heb ik weleens meegemaakt en het was best confronterend toen ik daar achter kwam ;) Maar daar kun je je uiteindelijk wel overheen zetten denk ik.

Veel succes ermee in ieder geval!

meliciana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 13:13

Ergens is het een vicieuze cirkel: jij voelt je, bewust of onbewust, geïrriteerd door je vriendin (is mss een zwaar woord, maar toch), waardoor je een andere energie gaat uitstralen. Dit is al een paar keren gebeurd, en je pony heeft gewoon de link gemaakt dat dit telkens gebeurt als zij erbij komt. Hij gaat je vriendin dus zien als iets onaangenaams. En wilt die haar niet in de buurt.
Nu, haar geroep is zeker niet leuk. Paarden horen xaantal keer beter dan wij, dus voor hen is elk overdreven geluid een marteling. Zelfs een radio in de stallingen is te luid, waardoor ze zich gaan afsluiten of irriteren. vandaar dat ie toch iets beter liep als ze zweeg.
Heb al veel mensen geweten die bij de komst van een bepaald persoon onbewust anders werden voor hun paard, en dit straalde af op het paard.
Nu is natuurlijk de vraag: is het de bedoeling dat enkel jij met dat paardje rijdt? dan zou ik haar uit de buurt houden. Moet zij er ook bij rijden? dan zou ik haar een paar keer alleen mee laten werken, zodat het paardje ook leuke ervaringen heeft met haar.

skyez

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 20:13

De pony heeft denk ik een nare ervaring met haar opgelopen. Want als jij met iemand anders er bij rijdt gaat het ook goed dus licht het niet aan '' op de vingers gekeken''. Maar aan de vriendinn. Tja misschien moet je toch maar een andere verzorg vriendin zoeken en ga je met haar gewoon andere dingen doen!:)