enkele aan-te-werken-punten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Isaura

enkele aan-te-werken-punten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-09 21:27

Hoi!
Ik ben net in het bezit van een draversmerrie! Ze doet geen vlieg kwaad, crosst niet als een gek de bak rond, etc.
Ik heb enkel een probleempje met haar recht te houden, ze loopt zelfs moeilijk op de hoefslag (is al iets verbeterd, heb haar ook nog niet zo lang, enkele daagjes :D )
punt twee waar we aan moeten werken is het aan de teugel rijden, ze loopt nogal achter de teugel !

kan er iemand mij tips of oefeningen geven om dit te verhelpen!

dank je wel !!!!

sjorsie

Re: enkele aan-te-werken-punten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 21:29

sorry maar dit is niet zo even per internet uit te leggen, les nemen van iemand die weet wat ie doet, want met een paard wat nog niet in balans is en moeite heeft met rechte lijnen moet je echt nog niet bezig zijn met aan de teugel, eerst voorwaarts en recht houden, hoofd komt later.

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 21:37

Hey leuk dat je zo blij bent met je paardje! Ik ben zelf inmiddels bijna een jaar in het bezit van een dravers merrie. Zij kende de hoefslag ook nog niet maar was erg leergierig. Ik ben ook met instructie aan de slag gegaan, wel eerst begonnen met rond worden (niet direct aan de teugel) en op de hoefslag kunnen rijden. (zorg er wel voor dat ze niet aan de hoefslag gaat plakken door af en toe de binnen hoefslag te pakken :+ )
Zoek als het kan eerst iemand die je kan helpen (instructrice) en dan gewoon lekker ontspannen en met geduld aan het werk.
Heel veel plezier met haar in ieder geval!