Wiana v. negro, Thuis aan het werk en concour.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Lonneke

Wiana v. negro, Thuis aan het werk en concour.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-09 08:54

Hoi,
Ik dacht, het is weer hoog tijd om weer eens wat foto's te plaatsen.
Het zijn niet onze allerbeste foto's maar ik wilde ze toch even laten zien.

Wiana is een 5 jarige merrie van negro en ik rijd haar nu ong. 2 jaar.
1x in de week hebben we prive les en we rijden sinds vorige week ook wedstrijden.

We zijn met rijden nog vooral bezig met het in 1 tempo lopen en het actiever maken van de achterhand zodat ze zich nog wat meer gaat dragen. Het gaat allemaal steeds beter en ze word aan de voorkant nu ook steeds stiller in de aanleuning. Ze is vanzichzelf al heel actief van achter maar het mag nog wat meer.

We rijden ong. op B niveau.

Ik heb er op deze foto's een slof aanhangen, ik rijd normaal nooit met slof ik heb hem er heel af en toe om. Hij hangt ook gewoon altijd los, hij zit bij mij vooral tussen de oren. als ik hem erom heb hangen doe ik veel "minder"en daarom doet zij het eigenlijk altijd stukken beter. Hier werken we in de les ook aan.

1.Stappen
Afbeelding

2.Drafje
Afbeelding

3. Beetje typisch moment maar ze is wel fijn ontspannen , Ik moet mijn hakken uitdrukken!
Afbeelding

4.C-A oversteken
Afbeelding

5.Galop, komt neusje er wat teveel uit en ik moet meer rechtop gaan zitten.
Afbeelding

6.Linksom, wat gespannen. (heb mijn been wat te veel naar achter, ze wil hier altijd wt naar binnen vallen)
Afbeelding

7.Afbeelding

8.Galop links
Afbeelding

9.Halsstrekken
Afbeelding

10. en klaaar, braaf peerd :)
Afbeelding

En dan van op concour :) het losrijden ging eigenlijk wel lekker maar in de proef was ik veeels te gespannen en toen werd wiana ook erg gespannen en ze is vanzichzelf ook behoorlijk heet en kijkerig, dus toen werd het allemaal wat te slordig.
maar het was ook weer onze eerste keer op wedstrijd sinds vorige zomer.

11. Stappen en rondgluren
Afbeelding

12. BEEN NIET ZOVER NAAR ACHTER! verder fijn plaatje :P
Afbeelding

13. Afbeelding

14.Afbeelding

15. Halsstrekken
Afbeelding

Dat waren ze, tips en opbouwend commentaar is altijd welkom :)

Stravero

Re: Wiana v. negro, Thuis aan het werk en concour.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 09:02

Ik zie steeds een paard dat op de voorhand loopt, probeer hier dus aan te werken. :)

Voor de rest heb je een erg leuk paardje!

Wig_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 09:05

Leuk paardje! probeer alleen iets meer op de achterhand te laten zitten, overgangetjes enzo!

probeer voor je houding RECHT voor je uit te kijken, dat is heeeeeel moeilijk, ik weet het, en op je 'reed' als ik het zo mag zeggen gaan zitten, zo blijven je benen ook wat netter liggen! en handjes rechtop!
heel veel suc6!!

_Lonneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-09 09:08

Wig_love, ja ik moet echt voor me uitkijken dat weet ik. vind het altijd heel lastig maar ik probeer er wel op te letten. en dat van mijn "reed"klopt ook ja , bedankt voor de tips :)

Stravero, het lijkt inderdaad een beetje alsof ze op de voorhand loopt op de foto's maar dit is mij eigenlijk nog nooit opgevallen. ze is juist heel sterk en dragend van achter, daar krijg ik ook altijd complimentjes over. maar het kan natuurlijk nog wat meer, daar zijn we nu ook aan het werken. :)

bokker88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 12:23

Hey,

Ik zie op de foto's toch ook dat het paard nog teveel op de voorhand loopt, dat je complimentjes krijgt kan ik begrijpen, je paard loopt mooi ruim maar het zou nog beter kunnen als je door middel van veel overgangen en tempowisselingen de achterhand er nog meer onder kunt krijgen.
Verder denk ik dat je toch meer doet met de slof dan je denkt, hij staat toch nog vaak strak en ik heb het idee dat je paard er ook een beetje op gaat hangen.

Als je er alleen een slof aandoet omdat jij dan minder met je handen doet dat zou ik hem er toch aflaten en nog meer op je teugelhulpen gaan letten met het rijden zonder slof.

Succes nog met je mooie paard

_Lonneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-09 15:28

Hoi, bedankt voor de tips! :D
Met de tempowisselingen en overgangen zijn we nu in de les ook bezig en dit pakt ze goed op. :)

in de galop staat hij indd strak dat viel mij ook op, maar dit is echt ons minste punt. dan ben ik op zoveel dingen aan het letten dat ik de slof een beetje vergeten was.

hij zit er nu ook niet meer om, ik had toen ontzettende last van mijn rug die dag vandaar dat de slof erom zat dan gaat het allemaal net wat "makkelijker", verder rijd ik haar niet met slof. Ik ben niet van mening dat een hulpteugel er is om problemen op te lossen. dat kan ook zonder :)

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 16:25

je paard loopt zóóóóóóóóóóóó veel lekkerder zponder die hulpteugel.
de hulpteugel is af en toe ook erg strak.
leuke pony!

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 18:53

Hoi,
Wat een leuk paardje!
Het ziet er ook goed uit, maar:
- probeer je hakken wat meer uit te drukken (dan worden je benen ook langer)
- je handen wat rechter op te zetten, dan zijn de meestal ook wat losser
- je schouders iets naar achteren te kantelen

Ik zeg dit wel tegen jou hoor, maar ik doe ook precies hetzelfde! Het is natuurlijk makkelijker om over iemand te oordelen dan over jezelf te praten, vind ik!

Maar wat voor afstammeling heeft jou paardje? Hij (?) lijkt namelijk wel een beetje op die van mij (belmondo x littlestar), ook qua de manier van lopen!

Veel succes met de wedstrijden!
Gr dewi

Nathaliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 23:03

Je hebt een heel mooi paard, dat nog niet helemaal in evenwicht is. :) Ik ben absoluut niet tegen hulpteugels, maar ben van mening dat jullie die niet nodig hebben. Het paard moet leren om zijn gewicht op zijn achterhand te dragen, en met die slof is dat niet zo bevordelijk :) Overigens vind ik je concoursfoto's een heel fijn beeld geven!! :) Succes nog!!

_Lonneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-09 09:17

DewiRox - Wat jij klopt over mijn houding dat klopt precies! ik ben er al op aan het letten maar het is toch zo lastig :P ik heb mijn schouders heel erg vastzitten door rugproblemen maar ik kan ze nu steeds een beetje beter "loslaten", en ik merk dat wiana dan ook steeds makkelijker zelf ontstpant en loslaat.

Het is een zij, Negro x Pythagoras :)

NathaxZoef- bedankt :D! ja dat klopt ze is nog niet 100% in evenwicht, vooral linksom wil ze graag naar binnen vallen. al moet ik zeggen dat ze het gister al weer een stuk minder deed. ze moet inderdaad nog wat meer dragen vanachter, we zijn nu ook bezig met veel overgangen en schijnovergangen en dit doet ze goed. De hulpteugel is er alweer vanaf, ik rijd er niet vaak mee maar ik denk dat ik er maar helemaal mee stop, ze liep gister zo fijn zonder :)

Aurora3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 10:19

Het meeste is al gezegd. Ik wil nog even toevoegen dat ik regelmatig pianohandjes zie, probeer daar op te letten, staat toch voor het algemene beeld netter als je ze rechtop houdt.
En ga echt echt echt heel hard aan je houding werken. Niet dat het zo dramatisch is hoor, maar je valt wat voorover, daardoor help je je paard niet bepaald om het gewicht naar achter te brengen. Dus echt op je kont zitten, schouders naar achter en voor je kijken ipv naar beneden. Is in het begin even wennen, maar je zult merken dat het uiteindelijk echt veel fijner werkt.

AdelineL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 11:32

Het meeste is al gezegd.
Over het algemeen rijd je netjes met de slof, alleen op enkele foto's vind ik dat hij er iets te veel aan staat.
Leuk paard ook.

WinniePoeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 12:56

ik vind t een mooooiie merrie :D mag nog iets meer uitstraling aan gereden worden idd;) boven staan voldoende tips!

dingetje dat ik nog wilde zeggen: bij een foto zeg je dat je binnenbeen te ver naar achteren gaat (verklaring van jou is dat ze hier vaak naar binnenvalt) maar je binnenbeen mag nooit zo ver naar achteren liggen. Als ze naar binnen dreigt te vallen moet je idd met je been erbij zijn (maar niet zo ver naar achteren, juist op de plek bij de singel) EN natuurlijk met je buitenteugel een parade maken (ophoudinkje) zodat ze voordat ze uberhaupt naar binnen valt denkt: ohw oliebol dat mag niet!
verder denk ik dat als je lekker verder rijdt met iemand ernaast die je kan helpen je echt veel plezier zult beleven samen!
Have funnn 8-)

_Lonneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-09 09:51

Bedankt voor de tips!

WinniePoeh bedankt voor de tips ik ga het eens proberen, ik weet dat mijn been niet zover naar achter mag als ze dit doet maar dat doe ik eigenlijk authomatisch, maar ik ga het mezelf afleren :P
Normaal heb ik er ook een zweepje bij dat ik haar net even kan bijtikken naar buiten en meestal doet ze het dan ook al niet meer, maar de zweep was ik deze keer vergeten.

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 08:46

ik zou haar niet met slof rijden zonder loopt ze beter.

_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 10:11

Hee!
Jullie zijn een leuke combi, je hebt een mooi paard! :D
Probeer wel iets trotser op je paard te zitten,
dus schouders naar achter. En je hakken wat meer uitdrukken.
En wat iedereen idd al zegt, veel overgangen rijden. Zo krijg je de achterhand er nog iets meer onder.
Maar komt helemaal goed!
Succes verder -

_Lonneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-09 17:31

lisch - de slof is er ook al af, ik rijd nu steeds zonder.

milou virgil - bedankt :D , ik blijf mezelf er steeds aan herrineren, schouders naar achteren! maar het blijft lastig :P
Met de overgangen zijn we in de les ook bezig :)

MeMar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 16:25

Ten eerste mijn complimenten over hoe het paard veranderd is! +:)+
Ik ken haar nog uit Bergen en dit is toch wel een behoorlijk verschil, ze moest natuurlijk nog groeien toen, maar ik herkende haar haast niet terug nu.

Ze ziet er relaxt uit, in de galop is ze iets vlotter?
Zelf goed blijven zitten op je kont ;)
Heb je s'middags gereden in Maasbree?, meen je gezien te hebben.

Succes ermee!

meloenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 17:57

ziet er een leuke combinatie uit
wat een mooie frontriem trouwens ;)

Joekel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 19:49

knap beestje :)

probeer je schouders wat meer naar achter te doen, je tenen naar binnen te draaien, en soms je handen wat meer rechtop te houden. en oja, ipv naar beneden kijken wat meer naar voren kijken

ziet er wel superleuk uit :)