Halfbloedarabiertje Kelsey at work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Steffi_H

Halfbloedarabiertje Kelsey at work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-09 08:01

hej,
Allereerst: schoeisel is eigen verantwoordelijkheid.
Kelsey zit soms een beetje vast, maar na het inrijden enzo gaat het al stukken beter.
Ik rij al 1 jaar bitloos met haar en het begint wel steeds beter en beter te lukken.

Instappen
Afbeelding
Los beginnen
Afbeelding
Nu het echte werk
Hier valt ze nogal op haar voorhand en mijn tippen zijn te veel naar buiten
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
ik moet hier meer contact met mijn buitenteugel hebben
Afbeelding
mijn tippen :x
Afbeelding
Afbeelding
handen meer dragen hier
Afbeelding
Afbeelding

gr. Steffi.

ariana24

Re: Halfbloedarabiertje Kelsey at work

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 08:05

ziet er leuk uit hoor vooral met het veulen erbij!

t commentaar geef je eigenlijk zelf al en let op je handjes ;)

Steffi_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-09 08:06

ariana24 schreef:
ziet er leuk uit hoor vooral met het veulen erbij!

t commentaar geef je eigenlijk zelf al en let op je handjes ;)

Dankje :D ja eigenlijk geld de handen en de voeten voor bijna elke foto :x

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 09:09

Ziet er misschien leuk uit met dat veulen, maar ze zullen toch ooit gescheiden moeten dus ik zal als ik jou was voortaan het veulen gewoon op stal laten. ;)

Voor de rest leuk paardje, let erop dat je je handen voor houdt en niet teruguit werkt. Ook je hakken mogen naar beneden en je schouders naar achter, succes. :)

djelysia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 10:26

ziet er lekker ontspannen uit :) doe zo verder !
En dat veulen ;) wat een dropjee !!

Steffi_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-09 10:38

Stravero schreef:
Ziet er misschien leuk uit met dat veulen, maar ze zullen toch ooit gescheiden moeten dus ik zal als ik jou was voortaan het veulen gewoon op stal laten. ;)

Voor de rest leuk paardje, let erop dat je je handen voor houdt en niet teruguit werkt. Ook je hakken mogen naar beneden en je schouders naar achter, succes. :)

Ja, ik weet het.. maar ik weet niet goed hoe ik dat moet doen met mijn merrie.. Ik denk dat er dan niets meer mee aan te vangen gaat zijn..

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 11:00

Het beeld oogt voor mij heel inactief. Eerste stap voor mij zou zijn om fris en sprankelend voorwaarts te rijden, de pony in haar passen ruimer te krijgen en zo meer bodem te bedekken. Zonder die activiteit blijft het een beetje bij op de voorhand rondsloffen of in de krul lopen. Dus actief naar voren rijden, flitsend aan de hulp krijgen met veel overgangen, tempowisselingen en schijnovergangen. Als je dat punt voor elkaar hebt kun je gaan werken aan de lossigheid in het lijf door kleinere wendingen en buiging op te vragen.

Qua zit zou ik je graag zien met een losser bovenbeen, de knieen minder opgetrokken dus, en het bovenbeen ook vanaf de heup vlakker aan het zadel gelegd (ben je gelijk van die tenen af ;) ) . Probeer je zelf vanuit het midden langer te maken naar boven, alsof je een elastiekje aan je kruin hebt dat je naar boven rekt, en langer te maken naar beneden door om je paard heen te willen zakken.

Hopelijk heb je iets aan deze tips en kun je daar verder mee.

Steffi_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-09 11:07

Urielle schreef:
Het beeld oogt voor mij heel inactief. Eerste stap voor mij zou zijn om fris en sprankelend voorwaarts te rijden, de pony in haar passen ruimer te krijgen en zo meer bodem te bedekken. Zonder die activiteit blijft het een beetje bij op de voorhand rondsloffen of in de krul lopen. Dus actief naar voren rijden, flitsend aan de hulp krijgen met veel overgangen, tempowisselingen en schijnovergangen. Als je dat punt voor elkaar hebt kun je gaan werken aan de lossigheid in het lijf door kleinere wendingen en buiging op te vragen.

Qua zit zou ik je graag zien met een losser bovenbeen, de knieen minder opgetrokken dus, en het bovenbeen ook vanaf de heup vlakker aan het zadel gelegd (ben je gelijk van die tenen af ;) ) . Probeer je zelf vanuit het midden langer te maken naar boven, alsof je een elastiekje aan je kruin hebt dat je naar boven rekt, en langer te maken naar beneden door om je paard heen te willen zakken.

Hopelijk heb je iets aan deze tips en kun je daar verder mee.

De foto's zijn van vorige week. Ik heb de tips van actiever rijden en veel overgangen en schijnovergangen doen ook al van iemand anders gekregen en ben ze nu aan het toepassen.. Na een kwartiertje begint haar achterhand er dan onder te komen.
Als ik dan een halfuurtje met haar aan het werken ben word ze het beu en begint ze te slenteren..
Ik rij zonder sporen en zweep en wil ik ook zo houden, maar ik ben nu eigenlijk op zoek naar een manier om dat op te lossen zonder de zweep ofzoiets erbij te pakken.
Kan dat stijf zijn ook aan mijn houding liggen? We zijn er alleszins wel mee bezig om die beter te krijgen ;)

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 11:17

Steffi_H schreef:
Stravero schreef:

Ja, ik weet het.. maar ik weet niet goed hoe ik dat moet doen met mijn merrie.. Ik denk dat er dan niets meer mee aan te vangen gaat zijn..

Longeren van te voren en gewoon opbouwen, heb jij niet vanaf dag 2 al gescheiden min. 10 min. ??

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 11:19

Ik zou het vooralsnog dan gewoon niet te lang maken in de training. Het is voor een paard net zo goed zwaar om spieren te gebruiken die zij nog nooit in heeft hoeven zetten, dus een half uurtje rijden is dan ook meer dan zat in het begin. Gewoon stoppen op het moment dat het goed en naar je zin gaat, dan heeft je paard ook een beloning voor haar werk voor jou en kom je niet op het punt dat je moet corrigeren wat door vermoeidheid ontstaat. Die conditie wordt vanzelf beter. Ik zie dat er nog een veulen bijloopt dus ook de dracht zal wel wat van haar gevergd hebben.

Buigingswerk bijvoorbeeld kun je ook prima bij het instappen en uitstappen doen. Maar ook dan moet je pony actief en op jouw tempo aan het stappen zijn, niet zomaar wat slenteren.

Als je geen reactie op je been krijgt, kun je proberen kort en snel te drijven alsof je wilt kietelen. Geeft je paard echt geen/te weinig reactie dan zal er toch iets moeten gebeuren. Wat dat betreft is het ook paardvriendelijker om een keer bij te tikken en daarna gewoon nauwelijks hulpen meer te hoeven geven, dan steeds te moeten drijven om je paard weer op gang te slingeren ;) Het spreekt voor zich dat je de juiste reactie uitgebreid beloont.

Ik vind je zit niet zo dramatisch slecht dat ik denk dat je zijdelingse beweging blokkeert, het kan wel zijn dat je paard wat stijf is van de dracht of dat er wellicht zelfs wat wervels verschoven zijn. Dat zou je door een fysiotherapeut na kunnen laten kijken. Met langzaamaan steeds ietsje meer buigen wordt ze wel weer soepeler. Ik denk dat het probleem net als bij het voorwaartse er eerder in zit dat je wat te lief bent voor haar, durf te vragen om haar fysiek beter te maken!

Steffi_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-09 11:21

Stravero schreef:
Longeren van te voren en gewoon opbouwen, heb jij niet vanaf dag 2 al gescheiden min. 10 min. ??

Nee.. Dit is mijn eerste veulen en ik heb hem er nu altijd gewoon bij gelaten.

Steffi_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-09 11:23

Urielle schreef:
Ik zou het vooralsnog dan gewoon niet te lang maken in de training. Het is voor een paard net zo goed zwaar om spieren te gebruiken die zij nog nooit in heeft hoeven zetten, dus een half uurtje rijden is dan ook meer dan zat in het begin. Gewoon stoppen op het moment dat het goed en naar je zin gaat, dan heeft je paard ook een beloning voor haar werk voor jou en kom je niet op het punt dat je moet corrigeren wat door vermoeidheid ontstaat. Die conditie wordt vanzelf beter. Ik zie dat er nog een veulen bijloopt dus ook de dracht zal wel wat van haar gevergd hebben.

Buigingswerk bijvoorbeeld kun je ook prima bij het instappen en uitstappen doen. Maar ook dan moet je pony actief en op jouw tempo aan het stappen zijn, niet zomaar wat slenteren.

Als je geen reactie op je been krijgt, kun je proberen kort en snel te drijven alsof je wilt kietelen. Geeft je paard echt geen/te weinig reactie dan zal er toch iets moeten gebeuren. Wat dat betreft is het ook paardvriendelijker om een keer bij te tikken en daarna gewoon nauwelijks hulpen meer te hoeven geven, dan steeds te moeten drijven om je paard weer op gang te slingeren ;) Het spreekt voor zich dat je de juiste reactie uitgebreid beloont.

Ik vind je zit niet zo dramatisch slecht dat ik denk dat je zijdelingse beweging blokkeert, het kan wel zijn dat je paard wat stijf is van de dracht of dat er wellicht zelfs wat wervels verschoven zijn. Dat zou je door een fysiotherapeut na kunnen laten kijken. Met langzaamaan steeds ietsje meer buigen wordt ze wel weer soepeler. Ik denk dat het probleem net als bij het voorwaartse er eerder in zit dat je wat te lief bent voor haar, durf te vragen om haar fysiek beter te maken!

Bedankt voor de tips!! Hier kan ik al heel wat verder mee :D

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 16:27

je handne dragen en niet terugwerken is al gezegt.
hakken uitdrukken.
ze mag wel ietsje actiever lopen qua beenwerk
het is lekker slof slof en dat is zonde..
kei lief veulen!

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 22:46

De openingspost voldoet hier niet aan de nieuwe regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even [RT-HAW] Welkom op RT- HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan, dan kun je een nieuw topic openen wat wel aan de regels voldoet.

Je achtergrondinformatie ontbreekt hier, daarbij kun je denken aan een uitleg over wat is je niveau, wat zijn je doelen, waar ben je mee bezig, tegen welke problemen loop je aan etc. etc.