Papaya de l'Aube Dressuur

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

rominy

Papaya de l'Aube Dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-09 23:41

hey,
gister ben ik weer eens gaan rijden met mijn veelpratende D-pony papaya
Papaya heeft omdat ze hengstig is deze tijd wat last van haar opkomende hormonen
en gebruikt dit om met het rijden af en toe eens omhoog te gaan
fijn is het niet maargoed
Papaya is in 2005 pony geworden en hebben al van alle rep en roer mee gemaakt
maar genoeg gepraat gaan even over op de foto's en owja:
met mijn handen heb ik nog veel moeite die houd ik te hoog.. en ook met het verruimen dat ik vlug naar achteren ga zitten
Cap&Schoenen eigen verantwoording en opbouwend commentaar a.u.b.

Inrijfoto's zijn er niet gemaakt ..

Rustig drafje * handen gaan te hoog*

]Afbeelding

Wat verruimen is al redenlijk verruimd aangezien dat niet haar sterkste kant is .. * Handen te hoog en te ver naar achter*

Afbeelding

drafje * te strenge binnenhand*

Afbeelding

Galop

Afbeelding

dit is wat mevrouw op de moment doet

Afbeelding

Graag opbouwend commentaar a.u.b.
Groetjees
Laatst bijgewerkt door rominy op 15-04-09 23:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Jitske

Re: Papaya de l'Aube Dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 23:47

probeer haar nog iets meer van achter bij te rijden zodat ze er wat meer onderkomt, en daarbij je handen dan wat lager, maar dat zei je zelf ook al.
ook steek je je benen wat af, maar ik denk dat je met laarzen/chaps al een nettere beenhouding zou hebben..

verder ziet het er goed uit, ga zo door ;)

upperlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 23:48

Ik denk dat je paardje zo omhoog komt omdat je vrezelijk hard met je hand bent/lijkt. Ze loopt niet ondspannen over de rug en laat ook haar kaak niet los. Ik vind haar eigenlijk op geen enkele foto 'lekker' lopen. Ook lijk je zelf erg gespannen te zitten. Mijn tip: Laat je handen los, beugels wat langer en ondspan in je lichaam. Je zult zien dat het beter gaat.

rominy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-09 23:50

upperlady schreef:
Ik denk dat je paardje zo omhoog komt omdat je vrezelijk hard met je hand bent/lijkt. Ze loopt niet ondspannen over de rug en laat ook haar kaak niet los. Ik vind haar eigenlijk op geen enkele foto 'lekker' lopen. Ook lijk je zelf erg gespannen te zitten. Mijn tip: Laat je handen los, beugels wat langer en ondspan in je lichaam. Je zult zien dat het beter gaat.

hardhandig zal wel meevallen
ik heb haar gewoon vast gelijk ieder ander paard:)
maargoed

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 23:52

dat je elk paard hetzelfde vast hebt hoeft niet te betekenen dat je niet hard in de hand bent. misschien reageren andere paarden er minder op.
en je kunt natuurlijk niet elk paard gelijk behandelen, elk paard is anders ;)

upperlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 23:53

Ik bedoel het niet negatief maar het maakt voor mij geen verschil hoeveel paardjes je met die hand rijd. De een reageert er wel op en de ander niet. Ik probeer je mee te geven wat ik van die foto af zie

upperlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 23:54

@duChambre:
Een en dezelfde gedachte

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 08:45

Ik denk dat je heel veel kunt leren van houdingslessen. Je lijkt heel erg uit balans, wat trouwens ook mede veroorzaakt wordt door slecht schoeisel. Hierdoor is het voor je pony eigenlijk onmogelijk om ook goed te lopen. Het lijkt me daarom slim om daar aan te werken!

Ik vind dat je een erg leuke pony hebt!! Wat is het voor ras?
Zo te zien doet ze hartstikke haar best voor je! Probeer er goed aan te denken dat je je handen ontspant als ze nageeft, zodat zij ook kan ontspannen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 10:31

Erg leuke pony. :j
Op foto 1 en 2 is te zien dat je erg 'op' de teugels rijdt.
Ook ben je te streng met je handen en dat kan als resultaat geven dat hij gaat steigeren.
Als ik mijn paard zo strak vast had en toch aan zou drijven, zou ze ook de lucht in gaan.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 11:32

Je komt op mij over als een onverantwoordelijke amazone. Je geeft in je openingspost aan dat je pony last heeft van haar hormonen en daardoor de lucht in gaat. Vervolgens zie ik een jonge griet, zonder cap en met levensgevaarlijke schoenen rijden. Over je houding kun je met bovenstaande tips al een heel eind komen. Ik zou zeker aan je handhouding aandacht gaan besteden.

Het is niet bot bedoeld, maar ik kan me zo kwaad maken over dit soort gedrag. Dat iemand zonder cap rijdt; eigen risico. Maar als je bij voorbaat al weet dat je pony lastig kan zijn, ben je in mijn ogen gewoon "naief" bezig!

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 12:12

Eerst en vooral wil ik zeggen dat een cap opzetten misschien toch een goed idee is voor je :).

Daarnaast vind ik dat je aan je houding moet werken. Je staat veel te hoog op bij het licht rijden, je rijdt met pianohanden, je kijkt naar beneden, je hangt te veel achteruit en op andere momenten hang je te veel voorruit en je zit in stoelzit.

Daarnaast lijk je mij echt veel te hard in de hand... Rij meer op zit en been.

Ik weet niet of je een goede instructeur hebt maar zoek er anders een die je goed op pad helpt. Want paardrijden is geen makkelijke sport en daar heeft iedereen goede begeleiding bij nodig.

Ik wens je in ieder geval heel veel plezier in het rijden en veel succes bij het werken aan je verbeter punten :).

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 12:17

Amazone is wat onhandig inderdaad met de handen, maar echt hardhandig vind ik wel meevallen.

Ik ga mee in commentaar dat cap en fatsoenlijk rijschoeisel niet mogen ontbreken in deze situatie..

Ik zie ook een zadel dat niet lekker ligt, het ligt op de schouders te duwen en een dikke pad en een dik bontje moeten de pasvorm verbeteren??
Ik zou eens beginnen met een goede zadelmaker te laten komen om een goed zadel aan te meten, of dit zadel aan te passen.
Bontje en pad eronderuit.

Daarna met goed passend zadel aan de slag met instructie en fatsoenlijk rijschoeisel. En dan nogmaals foto's plaatsen, wss een wereld van verschil!

Oh ja en de riempjes van het hoofdstel fatsoenlijk in de passantjes doen, nu klapperen die van alle kanten :=

rominy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-09 14:49

Sjonniej schreef:
Ik denk dat je heel veel kunt leren van houdingslessen. Je lijkt heel erg uit balans, wat trouwens ook mede veroorzaakt wordt door slecht schoeisel. Hierdoor is het voor je pony eigenlijk onmogelijk om ook goed te lopen. Het lijkt me daarom slim om daar aan te werken!

Ik vind dat je een erg leuke pony hebt!! Wat is het voor ras?
Zo te zien doet ze hartstikke haar best voor je! Probeer er goed aan te denken dat je je handen ontspant als ze nageeft, zodat zij ook kan ontspannen.

ze stamt af van Kantje's Ronaldo x Gipsy love de ce
dus vanaf haar vaders kant een new forest en haar moeder was een Selle Francaise

Schoenen zijn nu ..
omdat mijn vorige laarzen te klein waren en dus zijn er nieuwe in de maak..
zadeltje ligt nog redenlijk fatsoenlijk naar mijn zicht maar ook een nieuw zadel word aangeschaft:)
En nee ik ben geen Anky van grunsven dus aan mijn houding enz.. word aan gewerkt!

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 14:55

Er is maar 1 Anky van Grunsven toch? En die leert ook nog iedere dag bij :)
Maar zo te horen ben je overal hard mee aan de slag. Ik hoop dat je laarzen snel komen, kun je tot die tijd geen laarzen lenen van iemand? Het is namelijk echt gevaarlijk om met deze schoenen te rijden. Of koop een stel jophers voor 2 tientjes, dat is al stukken veiliger.

rominy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-09 14:57

Sjonniej schreef:
Er is maar 1 Anky van Grunsven toch? En die leert ook nog iedere dag bij :)
Maar zo te horen ben je overal hard mee aan de slag. Ik hoop dat je laarzen snel komen, kun je tot die tijd geen laarzen lenen van iemand? Het is namelijk echt gevaarlijk om met deze schoenen te rijden. Of koop een stel jophers voor 2 tientjes, dat is al stukken veiliger.

Gelijk heb je ik zal morgen even erom rijden winkel is om de hoek dusja :D

Wegbenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 15:19

Weetje wat, als je paard zo de lucht in gaat. Dan zou ik maar eens met een cap gaan rijden. Is veel veiliger!!!!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 21:25

De openingspost voldoet hier niet aan de nieuwe regels van HAW, daarom gaat er een slotje op.
Lees eerst even [RT-HAW] Welkom op RT- HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan, dan kun je een nieuw topic openen wat wel aan de regels voldoet.