Gladstone KWPN @ dressuur werk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Misty2001

Gladstone KWPN @ dressuur werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-09 20:46

Heey
Vandaag heerlijk gereden! :9
De foto's zijn door vriendin gemaakt.
We rijden op dit moment nog B, we krijgen elke zaterdag les.
we oefenen momenteel veel op de stelling en buiging zodat die
beter op het been te rijden is. soms pakken we ook wel stukjes wijken mee.
Ik rijd Gladstone nu alweer 3 jaar! dit jaar staan er veel wedstrijden op
de planning, 3 mei wedstrijd de eerste weer, bij de pensionstal waar ik les krijg,
Ik ben benieuwd wat jullie van ons als combi en van Gladstone vinden.

Afbeelding
1) los rijden

Afbeelding
2) stap

Afbeelding
3) stap

Afbeelding
4) poging tot wijken

Afbeelding
5) stap

Afbeelding
6) stap

Afbeelding
7) draf

Afbeelding
8) draf

Afbeelding
9) poging tot middendraf

Afbeelding
10) halthouden

Afbeelding
11) halthouden

Afbeelding
12) halthouden

Afbeelding
13) galop, de enige foto van galop, die ook super slechte dingen weergeeft

verder weet ik voor mezelf het commentaar wel, maar laat het geheel aan julie over, misschien dat jullie toch iets extra's zien wat ik net niet zie,
bedankt verder voor het kijken, en tips zijn altijd handig,

groetjes,

A_manda

Re: Gladstone KWPN @ dressuur werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 20:49

Ik vind het er goed uit zien :), zou proberen er op te letten op de rechterhand je binnenhand niet naar je toe trekken. En is het nodig om met sporen en zweep te rijden op je paard..?

Misty2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-09 20:51

A_manda schreef:
Ik vind het er goed uit zien :), zou proberen er op te letten op de rechterhand je binnenhand niet naar je toe trekken. En is het nodig om met sporen en zweep te rijden op je paard..?

bedankt, ja ik zag ook dat ik te veel met mijn binnenhand bezig ben,
maar sporen is om hem beter op het been te laten luisteren vor kleine dingen zoals wijken, en zweep is hem om meer voorwaarts te houden ( hoef hem alleen maar vast te houden meer niet )
:o

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 20:54

Leuk paardje! Alleen ik zie toch een beetje het 'in de krul trekken'..
Je bent teveel gefocussed op de voorkant, dat hij maar mooi rond loopt, maar de achterkant wordt een beetje vergeten.
Ik denk dat het goed is om van achter naar voren te gaan rijden, dus eerst de achterhand activeren, en dan gaat het koppie vanzelf naar beneden. :)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 20:54

Op sommige foto's zie ik ook dat je je binnenhand omlaag doet,( ik heb het zelfde gehad).
Gewoon iemand hebben die er goed op kan zeuren, leer je het snel genoeg af :D

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 20:56

Ik vind dat het paardje voor 3 jarige leeftijd nog niet eens zo slecht loopt, ik zou alleen tijdens het inrijden lang en laag doen! En hij mag zijn hals meer dragen en zijn achterhand moet er meer onder :)

Maar ik vind jou zit meer een aandacht punt :)
Je moet goed op je zitbeenknobbels zitten, dus echt op je kont. Want nu creëer je een holle rug doordat je niet goed op je kont zit! En met een holle rug kan je nog rugproblemen krijgen! [Ik zat nl vroeger ook zo en ik had altijd last van rugpijn, ik weet niet of jij dat hebt!]

Dus probeer daar op te letten! ;)

Succes!!!

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 20:57

Annekeee schreef:
Ik vind dat het paardje voor 3 jarige leeftijd nog niet eens zo slecht loopt

Citaat:
Ik rijd Gladstone nu alweer 3 jaar!

ielsjj_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 20:59

Paard loopt mooi, lang en laag.
Als je toch nog niet op niveau bent kun je beter zo beginnen dan hem in de krul te trekken, super!
Maar de bandages had ik eerst maar even achterwege gelaten, omdat die niet goed om zitten. (Misschien handig om even te oefenen met iemand erbij met ervaring?)

Misty2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-09 21:05

Annekeee schreef:
Ik vind dat het paardje voor 3 jarige leeftijd nog niet eens zo slecht loopt, ik zou alleen tijdens het inrijden lang en laag doen! En hij mag zijn hals meer dragen en zijn achterhand moet er meer onder :)

Maar ik vind jou zit meer een aandacht punt :)
Je moet goed op je zitbeenknobbels zitten, dus echt op je kont. Want nu creëer je een holle rug doordat je niet goed op je kont zit! En met een holle rug kan je nog rugproblemen krijgen! [Ik zat nl vroeger ook zo en ik had altijd last van rugpijn, ik weet niet of jij dat hebt!]

Dus probeer daar op te letten! ;)

Succes!!!

haha sorry 3 jaar |( was het maar waar, deze is al 21 jaartjes,

maar je hebt wel gelijk dat inrijden wel lager mag lopen, :o
klopt eindelijk iemand die het zegt, iedereen zegt tegen mij je hebt een goede zit blabla,, maar vind het zelf ook niet goed genoeg, en gelukkig rijd ik nu al heel anders met mijn rug dan eerst,
eerder reed ik nog erger met holle rug, kan zo foto niet vinden sorry,
heb op andere computer staan,
dus het is al heel wat minder, maar toen ik deze foto's zag schrok ik als nog enorm,
dus daar heb je ook gelijk in, maar nee heb nog nooit last van de rug gehad :o ;(
ik ga nog beter me best doen de volgende keer :D
bedankt.

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 21:06

Sodeletuut schreef:
Annekeee schreef:
Ik vind dat het paardje voor 3 jarige leeftijd nog niet eens zo slecht loopt

Citaat:
Ik rijd Gladstone nu alweer 3 jaar!

Sorry, mijn leesfout! Ik vond hem ook niet als een 3 jarige er uit zien, maar je hebt altijd paarden die ouder of jonger lijken :=
Laatst bijgewerkt door Afwezig op 15-04-09 21:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Suusje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 21:07

Punten zijn als benoemd, maar die bdnages zitten echt fout!Ze moeten tot en met het spoort komen eventueel er over heen en tot het kroongewricht.

Misty2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-09 06:32

Suusje92 schreef:
Punten zijn als benoemd, maar die bdnages zitten echt fout!Ze moeten tot en met het spoort komen eventueel er over heen en tot het kroongewricht.

oke bedankt,
Het was voor mij de 2de keer dat ik die bandages om deed, paar jaar terug had ik het een keertje gedaan met de Manege, normaal heb ik altijd peesbeschermers,
maar jammer genoeg hebben we niemand in de buurt die mij daarbij kan helpen ( of die mensen willen geen tijd voor me maken ) dus als iemand in het nederlands een filmpje heeft, of iemand die wel bij mij in de buurt woont en het een keertje wil voordoen graag, want idd ik vind ze ook nog niet zo goed zitten, maar zoals ik al zei heb daar niet zoveel ervarging mee,
maar wel bedankt ;)

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 09:32

Anky heeft een dvd, waar ze dat uitlegt :)

Misty2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-09 15:48

Annekeee schreef:
Anky heeft een dvd, waar ze dat uitlegt :)

echt :D
dat wist ik niet,, dan ga ik daar snel achter aan, bedankt ;)

Suusje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 19:49

Ja maar om daarvoor nou een gehele dvd te kopen? :P

Ik leg het je wle uit:

Als eerste rol je m goed op je hebt dat plakstuk(ruwe) en het andere stuk wat echt op de bandage ligt. Het uiteinde van de bandage plak je aan het einde van het stuk op de bandage. Dus je vouwt het dubbel dat de plak stukken op me kaar liggen ;) Dan rol je m zo strak en recht mogelijk op. Als je hem hebt opgerolt bij het voorbeen heb je een knobbel zitten vlak bij de griffelbeentjes(bij de knie) daar leg je het puntje van het uiteinde op. Je moet de bandage aan het linkerbeen van het paard linksom bandageren dus elke keer doe je aan de buiten kant een slag naar achteren toe. Je legt het punten op dat stukje bot. Je doet hem er 1 keer omheen wikkelen de bandage over ong. de helft van het lapje wat schuin ligt. het puntje wat op het stuk bot ligt vouw je dubbel over de bandage heen daar ga je nog een keer overheen en dan ga je in gelijke mooie even brede slagen en schuin naar beneden toe bandageren. Eenmaal beneden zorg je ervoor dat de bandage net over de spoor heen valt en van voren tot het kootgewricht/kootbeen. je gaat 2 keer over het spoor heen van voren moet het onderaan gelijk zitten dus let daar goed op! Dan wikkel je weer in gelijke even brede schuine slagen naar boven toe. eenmaan bovenaan zorg je ervoor dat het klittenband aan de buitenkant naar achteren wijst.

En dan heb je gebandageerd zal wel een keer foto;s maken als je dat wilt ;)

Heel veel oefenen en maak eventueel zelf foto;s hoe jij het odet kunnen wij tips geven ;)

vele succes ;)

Misty2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-09 20:50

@ Suusje 92

bedankt voor je duidelijke omschrijving, ik ga er van het weekend proberen goed te doen hihi en dan zal ik weer een foto maken, van 1 voetje :P,
bedankt,, :D
en als je zou willen ben ik ook wel benieuwd naar jou foto.
groetjes.

Suusje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 21:02

Zal ze een keer maken, heb zwarte bandages voor de fries, maar ag wel proberen bij een vriendin van mij die heeft haflinger dus beter zichtbaar ;)

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 09:21

Ik zie een pony die zeer gedwongen naar beneden wordt gereden. Probeer zelf je handen te dragen en niet zo hard te trekken in de pony zijn mond. ;) Probeer je schouders wel naar achteren te houden, en op je beide zitbeenknobbels te zitten. Probeer ook wat minder gespannen te zitten.

Misty2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-09 12:10

Stravero schreef:
Ik zie een pony die zeer gedwongen naar beneden wordt gereden. Probeer zelf je handen te dragen en niet zo hard te trekken in de pony zijn mond. ;) Probeer je schouders wel naar achteren te houden, en op je beide zitbeenknobbels te zitten. Probeer ook wat minder gespannen te zitten.

ja hebt wel gelijk, heb ff goed naar de foto's gekeken en ja ziet er wel gespannen uit, terwijl het met rijden helemaal niet zo voelt ;(
en gedwongen naar beneden moet je eerlijk in zijn, zo'n gevoel geeft het ook, maar de eigenaar heeft me dat gezegt, hij is vroeger altijd zo grof en hard gereden en ikzelf denk ook met de slof ingereden,
dus reageerd hij niet meer op kleine hulpjes

en dan zijn de eerste stapjes gedwongen en daarna loopt hij wel goed en bergopwaarts, hij is zo gigantische sterk,,, maarja ik ben zelf ook niet echt van dat gedwongen, gelukkig doe ik dat bij mijn andere pony's niet ;) en geloof me alles wat er geprobeerd is helpt niet, maarja tips kan ik altijd wel gebruiken,

handen gedragen is een goede :P, ik ben er hard mee aan het werken :P, maarja dan moet er eigenlijk iemand bij staan die me er steeds op wijst want ik ben het zo weer vergeten hihi :P, onbewust weer naar benenden

bedankt voor je commentaar ;)

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 16:24

Even over bandageren nog ;)
Als je de bandage 'strak' trekt ALTYD aan de voorkant van het been doen, niet aan de kant van de pees, want dan kan je de pees kapot trekken. :) Door oa ongelijke druk ;)

Afbeelding
Zo horen de bandages te zitten. ;)

Verder vind ik ook dat je je paardje wat lager mag rijden, ronder hoeft van mij nog niet zo. Hij is immers ook al 21.
Let verder op je handen (niet naar beneden duwen) en dat je je rug niet zo hol trekt, verder is het zo verkeerd nog niet. :)

Misty2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-09 16:53

@ Quir

dat ziet er idd een stuk beter uit ( bandage ) dan bij mij :P,
die tip over Altijd bij de voorkant strak trekken ga ik zeker gebruiken,

ik heb morgen les, met een andere pony toevallig niet met Gladstone, en kan dan goed oefenen met mijn handen, en idd, mijn rug is nog te hol idd, :o , doe mijn best ;),

bedankt..

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 07:30

Misty2001 schreef:
Stravero schreef:

ja hebt wel gelijk, heb ff goed naar de foto's gekeken en ja ziet er wel gespannen uit, terwijl het met rijden helemaal niet zo voelt ;(
en gedwongen naar beneden moet je eerlijk in zijn, zo'n gevoel geeft het ook, maar de eigenaar heeft me dat gezegt, hij is vroeger altijd zo grof en hard gereden en ikzelf denk ook met de slof ingereden,
dus reageerd hij niet meer op kleine hulpjes

en dan zijn de eerste stapjes gedwongen en daarna loopt hij wel goed en bergopwaarts, hij is zo gigantische sterk,,, maarja ik ben zelf ook niet echt van dat gedwongen, gelukkig doe ik dat bij mijn andere pony's niet ;) en geloof me alles wat er geprobeerd is helpt niet, maarja tips kan ik altijd wel gebruiken,

handen gedragen is een goede :P, ik ben er hard mee aan het werken :P, maarja dan moet er eigenlijk iemand bij staan die me er steeds op wijst want ik ben het zo weer vergeten hihi :P, onbewust weer naar benenden

bedankt voor je commentaar ;)

Probeer dit d.m.v. luchtgeven op te lossen, je kunt je paard zo hebben, en eens in het rondje een keer je handen naar voren doen en dan weer terug op de plaats waar je ze had. Hierdoor denkt je paard ook dat hij wat meer vrijheid krijgt en gaat dan makkelijker op 'eigen benen lopen' om het zo maar te zeggen. Waarschijnlijk wordt je paard met de oefening die ik hier omschrijf veel lichter in de hand van jou en is het veel makkelijk op stelling enz. te krijgen zonder dat paard in het verzet en/of tegen de hand komt. :)

Succes!!

Misty2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-09 15:35

ik had vandaag les, en heb dat eens geprobeerd met een rondje een keer naar hand naar voren en weer terug op de plaats, hij liep idd beter op het been, ( alleen reed ik niet op Gladstone maar op Goldy ) ik ga zo als berichtje af heb naar Gladstone en ga het dan ook oefenen :D,
bedankt voor de tip ;)