Blue Shadow , training L2!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

x_tico

Blue Shadow , training L2!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-09 20:27

Hoi bokkers :wave:

Naast dat Melanie ( rohotje ) afgelopen maandag foto's heeft gemaakt van mijn jonge pony hebben we natuurlijk ook foto's van onze Joup :+ ( Blue shadow )

Maandag heb ik hem ondanks het warme weer toch maar in het nette pakje gestoken, bandages aan dekje erop en hoppake. Naar de club gelopen en daar wezen rijden.

We werken vooral aan de basis, veel buigen en los maken. Ook werken we voor het aan het been maken, hij is totaal niet stug maar mag soms nog iets sneller.

Ik rijd hem altijd lang en laag in en na zo'n 25/30 minuutjes pak ik hem nog even een kwartiertje op. Nu heb ik dat iets langer gedaan omdat ik natuurlijk mooie foto's wou.

We rijden L2 met vijf winstpunten, en we hebben nu 3 concoursen in de L2 gehad. Vorige week hadden we 2 x de 1e plaats te pakken. We nemen thuis de contragalop en schouderbinnenwaarts mee, verder laten we alle moeilijkere oefeningen achterwegen, die komen later wel ;)!

Ik moet zelf werken aan mijn handen, ik moet ze meer dragen en ze rechtop houden, hier ben ik van bewust.

1. Instappen.
Afbeelding

2. Hier zet ik mijn handen te laag.
Afbeelding

3. Beetje 'loswijken'. Dit doe ik om hem los te maken, niet voor het wijken zelf.
Afbeelding

4. Mag meer zakken.
Afbeelding

5. Beetje om mijn binnenbeen buigen.
Afbeelding

6. Een beetje schakelen.
Afbeelding

7. Achterwaarts, rechtop zitten.
Afbeelding

8. Wijken, vooruit kijken.
Afbeelding

9. Artistiek :+ wijken.
Afbeelding

10. Schouderbinnenwaarts.
Afbeelding

11. Weer afbouwen.
Afbeelding

12. met z'n beste vriendje :D
Afbeelding

13.
Afbeelding

14.
Afbeelding

15. even uitwaaien :+
Afbeelding

* Ohja :+ ik ben er van bewust dat mijn strijklappen verkeerd om zitten, heb ze met mijn domme kop aangedaan zonder er naar te kijken :+

Opbouwend commentaar is zeer welkom :).

Arielle_

Re: Blue Shadow , training L2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 20:40

Hij loopt erg netjes op de foto's Britt, al een stuk nageeflijker en niet zo strak in z'n rug dan foto's die ik eerder heb gezien.
Van mij zou je je teugels een heel klein stukje korter mogen pakken en je handen een tikje hoger mogen zetten (maar allebei echt maar een beetje) en verder op je kont gaan zitten en je benen op z'n plek houden, dan is 't plaatje wat meer af.
(pff ik ben wel een zeikerd he! haha)
Maar ik vind dat jullie 't echt heel goed doen en ik weet zeker dat je met deze pony ver kan komen!

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 20:51

Op de "artistiek" foto zie je heel duidelijk dat de achterhand teveel achterblijft bij het wijken. Houd de schouder wat tegen met je buitenteugel en zorg dat je het lichaam van je pony zoveel mogelijk recht houdt.

Probeer ook die achterhand er wat beter onder te rijden, ik vind je pony nu wat teveel op de voorhand lopen. En zoals gezegd is: je handhouding. Draag je handen meer, houd ze iets hoger en wat dichter bij elkaar.

Van mij zou je je beugels zeker een paar gaatjes langer mogen zetten. Maar ik veronderstel dat je ze wat korter houdt zodat je nog goed aan de buik kan met je been?

x_tico

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-09 21:16

Dankje arielle :D Ik moet idd mijn teugels iets korter, dan breng ik mijn hand ook wat meer naar voren :j. Bedankt :D!

Mientjeuh: Ik heb juist altijd op me coupon staan: achterhand gaat voor.
Waarom vind je hem op de voorhand lopen? hij loopt niet op de voorhand maar is niet zo sterk van achteren.
Mijn beugels zitten nu al weer 1 gaatje langer, maar anders worden ze echt té lang en kan ik geen fijne hulpen meer geven.

Bedankt. :)

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 21:18

Ik vind je beugels trouwens niet te kort, je zou alleen je hak wat meer uit mogen drukken (en je been niet naar achter gooien). :)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 21:23

Vooral op de eerste twee foto's vind ik hem iets te veel op z'n voorhand, lijkt alsof hij ieder moment op z'n neus kan vallen :D Weet je nog of hij op dat moment zwaar aanvoelde in z'n mond? Ik krijg er nl. wat de indruk van dat hij op die foto's wat hangt op je handen, maar dat kan ook fout zijn.

Misschien dat hij op concours met z'n achterhand voorgaat, maar op deze foto's blijft die duidelijk achter. Maar het feit dat hij soms ook voorgaat wil misschien zeggen dat hij het gewoon nog niet volledig beheerst en niet systematisch voor- of achtergaat? Ik zeg maar wat :)

Als hij vanachter niet zo sterk is, is het jouw taak om ervoor te zorgen dat hij net wél sterk wordt :j

Over je beugels: ik dacht al dat je ze daarom wat korter hield. Maar ik denk niet dat het je houding zichtbaar verstoort, dus echt heel erg veel kwaad kan het niet.

Hebbesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 21:24

Hey Britt,
Jullie zijn flink verbeterd zeg!
Het ziet er netjes uit, hij mag misschien nog net wat meer van achteruit komen en je handen idd iets meer dragen maar het ziet er erg netjes uit!!
Succes nog verder ;)

btw nog proficiat met je prijzen ;)

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 21:39

Leuke pony zeg! Ziet er erg netjes uit. Je zou je haden inderdaad meer mogen dragen maar dit is al gezegd.
Daarnaast valt het me op dat je bij de schouderbinnenwaarts je binnenbeen wat naar achteren legt. Dit is volgens mij niet de bedoeling. Je pony moet buigen om het binnenbeen en je buitenbeen moet begrenzen om uitzwaaien tegen te gaan, als ik het goed heb. Misschien is het een momentopname hoor, dat kan natuurlijk!

Die laatste foto's zijn erg leuk! Vooral die met zijn vriendje :D

Flutterby

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 07:32

ziet er netjes uit britt! (die laatste foto is leuk! ;) )

overigens ben je ook al M gestart hoor :o was misschien onderling, maar wel gestart! nette punten gereden ook, dus wat wil je :D

kmisschien ben ik gek, maar ik vind hem ook ietwat opkrullen/bollen met halthouden/achterwaarts? in vergelijking met je proef van de onderlinge?

MSDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 11:48

Ziet er netjes uit! Pony oogt inderdaad lekker los in zijn lijf! Let er wel op dat je je been op z'n plek houdt! Op sommige foto's heb je ze wel erg ver naar achter waardoor je zelf ook niet meer helemaal netjes rechtop kan zitten omdat je je bekken naar voren kantelt!

Dickie8

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 11:53

Leuke foto's!
Heb je een Euroriding Luxor zadel toevallig?

Probeer alleen je been niet te ver naar achter te leggen.

x_tico

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-09 12:03

Bedankt iedereen!

Mientjeuh:
Ik weet nog hoe hij op dat moment voelde, dat is het moment dat ik net begin met losrijden. Ik rijd hem zo diep en laag mogenlijk om hem goed los te krijgen en hem goed over de rug te laten lopen. Hij is daar totaal niet zwaar in mijn hand, maar dat is hij sowiezo nooit. Hij zakt daar mooi vanzelf en is altijd heel fijn te bewerken. :j
Met het wijken is hij vaak té snel met zijn achterhand, ook in de training, daarom liet ik dus iets zijn achterhand achter omdat hij op concours soms wat drukker is en als hij dan in de training al precies met zijn achterhand gelijk loopt gooit hij op concours zijn achterhand heel erg voor, als hij nu zijn achterhand meer meeneemt komt hij precies uit als hij druk word en heel erg reageert :j
Met de achterhand zijn we heel erg bezig :j

hee Hilde, bedankt voor je tips. :j

Careano: Ik leg juist mijn been iets verder terug om de hulp voor hem te verduidelijke, omdat hij nog niet altijd fijn om mijn binnenbeen buigt. Maar ik snap wat je bedoelt :j bedankt.

Haha Brenda _O- Ja achterwaarts klopt, ik maak hem express iets ronder omdat hij zó snel zijn rug wegdrukt :j.. Bedankt!

Marjette:
Bedankt, ja klopt mijn benen. Ze zijn overigens al wel erg verbeterd maar je hebt helemaal gelijk hoor :j.

Jetje1985:
Klopt, ik heb een luxor :D. Net zoals hier boven, mijn benen klopt :j

Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 14:48

het ziet er netjes uit!
mooie pony.

je zou wat meer bovenin, met het neusje eruit kunnen rijden, ziet er mooier uit en krijg je ook meer punten.
en vooruit blijven kijken!
iets trotser gaan zitten :)

voor de rest netjes, kan leuk wijken en schouder binnenwaarts.

x_tico

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-09 14:50

Ik rijd hem juist heel rond omdat hij anders snel de neiging heeft om z'n rug weg te drukken, dan krijg ik geen meer punten. Hij loopt veel beter over de rug als hij wat ronder is dus vandaag dat ik hem iets ronder rijd :).

Bedankt! :D

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 15:56

Wat een leuke pony zeg :D
Lees dat je goed vooruit bent gegaan? Ik heb geen vergelijkingsmateriaal dus daar kan ik niks over zeggen.

Je zegt dat je hem graag rond rijdt, dat is prima, doe ik zelf ook wel eens, maar je moet wel z'n achterbeen blijven activeren! Anders 'trek' je hem als ware alleen maar op de voorhand, en dan heb je er helemaal niks aan om hem zo rond te rijden..
Verder zou ik eerst aan je eigen houding werken. Je handen staan nogal strak en in galop neem je een geheel andere houding aan. Ook zit je op een paar plaatjes scheef.

Ik hoop dat je snapt dat ik het zeg om je te helpen, niet om je af te kraken ;)

Hebbesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 16:03

Graag gedaan ;)

Btw je mag ook echt wel wat meer naar voren kijken, ik weet dat hij heel mooi is maar als je naar voren kijkt is het plaatje toch meer af haha
xx

Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 16:13

Ik weet niet precies, ik vind jullie echt een hele leuke spontane combinatie die samen nog ver kunnen komen. Maar ik zie toch imo een bende spanning die al begint bij jouw schouders en eindigt in de mond van je pony.

De eerste foto vind ik nog het fijnst lijken, hier rekt je pony zijn hals uit en volgt hij mooi je hand. Spanning in jouw schouders vind ik hier ook erg meevallen. Bij de andere foto's krijg ik een beetje het gevoel dat hij naar beneden gezet word zonder dat de achterkant er ook nog echt bij word gereden. Ook vind ik hem bij de andere foto's net iets te strak in zijn lichaam, misschien voelt het niet zo of die ik het verkeerd, maar dat vind ik mindere plaatjes om te zien.

Nogmaals, ik vind jullie een leuke combinatie maar ik weet niet precies wat ik van deze plaatjes vind. Aan de ene kant vind ik dat jullie al goed vooruit gaan maar aan de andere kant vind ik dat er nog veelste veel spanning in zit. Bij jou, je pony, en bij de combinatie zelf.

BenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 19:58

Ik ga mee met bovenstaande, leuke pony, probeer bij het 'wijken', wat je gebruikt je pony los te maken, te voorkomen dat hij zo over zijn schouder valt. Wijken betekend niet per definitie dat het paard zijn hoofd ver in de tegengestelde richting moet brengen. Het paard mag zich licht buigen, maar op de foto's is hij te ver gebogen en komt de achterhand niet mee.

Bij de schouder binnenwaarts is dat idem dito. Probeer kritisch naar jezelf te blijven kijken in de training.

Verder een leuke pony en veel succes! :)

KellyLytsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 21:11

Leuke pony heb je! :)
Probeer op je handen en benen te letten, je handen mag je iets hoger dragen.
Pas op dat je pony bij het wijken niet over zijn schouder valt, ik heb er ook last van hoor! ;)

x_tico

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-09 08:57

Bedankt, :).

Lydia_: Jij vind dat er veel spanning is, en dat ik vooral veel spanning in mijn schouders heb? Mijn schouders zijn eigenlijk altijd vrij ontspannen, en hij is ook heel ontspannen.
Waar vind je hem te strak in z'n lijf? want op deze foto's oogt hij juist heel los en dat is hij ook :j

VeraA: Dat klopt daar hebben we nog wat moeite mee, wanneer ik hem oppak hebben we daar minder last van. Bedankt!

x_Quinta_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 17:47

Hele mooie pony heb je.

Wat ik nou wou zeggen is dat je neusriem precies wat hoger mag... is maar een klein tipje

AdelineL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 12:43

Gave pony!
Ziet er ook netjes uit.

Armanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 13:03

je moet er op letten det je niet gaat draaien in het zadel
en let op je handen!! soms staan ze ergens waar ze helemaal niet horen

en naar voren kijken

Look_at_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 11:29

Wat een super leuke pony heb je onder je kont! :~
Let goed op dat je voor je kijkt, let op je handen, je benen op hun plaats houden, en verder is het wijken en schouderbinnenwaarts al uitgelegd dus let daar ook op. :)
Maar vind het echt een super leuke pony, en als dit allemaal top is dan kunnen jullie samen nog heel ver komen!

_miepie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 12:06

Op sommige foto's lijkt het of je je heup een beetje kantelt, ook druk je je been te ver naar achter maar daar zag ik hierboven al een verklaring voor staan.
Verder ziet het er netjes uit, ik vind de laatste foto echt heel veel plezier uitstralen +:)+