Bonita @ Work M2/Z1 @ Birthday

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Skip_Bo

Bonita @ Work M2/Z1 @ Birthday

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-09 19:34

Hey!

Vandaag was Bo jarig, maar toch even gereden vanwege het lekkere weer.

Bo had liever op het land gebleven en dat merkte je ook wel. Ze was niet echt op mij aan het letten, maar op de dingen om haar heen.

We trainen nu op Z1 niveau, we moeten nog 1 WP in het M2, die hopen we zaterdag te halen. :Y)

De problemen waar we tegenaan stuiten is, dat ze op het begin niet echt helemaal 100% actief is voor mijn been, hierdoor rijden we veel overgangen en schakelen we veel.

Doordat ze niet helemaal actief is komt ze nog wel eens tegen de hand. Met als resultaat: Jessica wil terugtrekken.
Hier zijn we nu vooral mee bezig, het gaat nu veel beter dan eerst. Ik trek minder terug en Bo komt minder tegen de hand.

Ze is na een kwartier wel aan het been, het is gewoon puur op het begin.

Zelf wil ik nog wel eens te strak worden met doorzitten in mijn onderrug, daardoor rijd ik soms lange zeides met mijn ogen dicht, zodat ik haar beter kan volgen.

Verder trek ik mijn benen vaak op, zie ik net op de foto's. Met rijden valt het me totaal niét op. Hier ga ik dus ook aan werken. ;)

Van het losrijden zijn helaas geen foto's gemaakt.
Hier de foto's:

Afbeelding
Halthouden.

Afbeelding
Stappen, nog wat lang in de hals.

Afbeelding
Draven.

Afbeelding
Draf, niet actief genoeg.

Afbeelding

Afbeelding
Middendraf, wouw Bo! :o :9

Afbeelding
Volte 10 meter. -benen lang houden en bovenlichaam niet te veel naar binnen draaien-

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Terug rijden vanuit draf.
-hier iets té veel-

Afbeelding

Afbeelding

Commentaar mag, maar hou het netjes.

Eva_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 19:49

gefeliciteerd :+
Ziet er goed uit hoor ! leuke pony ook

Vanky

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 19:52

Gefeliciteerd :D
Ziet er leuk uit alleen jammer dat er geen foto's zijn ven wijken en schuiderbinnenwaarts dat vind ik namelijk altijd leuk om te zien ;)

19LindA83

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 19:53

Arme pony, op zijn verjaardag aan het werk..en dan is het ook nog eens heel mooi weer... dierenbeul ;) :+

Ik vind het er voor zo ver ik kan zien redelijk goed uitzien. Jou houding mag iets trotser, en bij de middendraf foto is het voorbeen gebruik misschien wow, maar haar achterhand blijft wat achter lijkt op deze foto.
Succes zaterdag en hopen op de winstpunt!

vilouma

Re: Bonita @ Work M2/Z1 @ Birthday

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 19:55

het ziet er al veeel beter uit dan je vorige topic!
dat roze staat haar zo onwijs goed !

ik zie alleen geen stralende combinatie met power,het is wat simpeltjes en niet erg gedurfd,lekker actief en laat die wow erin komnen!

Zira1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 19:57

ziet er goed uit leuke pony :D ben jaloers op je bak :+

Skip_Bo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-09 19:58

Xfeno01X schreef:
Gefeliciteerd :D
Ziet er leuk uit alleen jammer dat er geen foto's zijn ven wijken en schuiderbinnenwaarts dat vind ik namelijk altijd leuk om te zien ;)

Ja daar baal ik dus zelf ook van.
Ik ben lekker aan het rijden, de ander moet foto´s maken maar er worden bijna nooit foto´s gemaakt van die oefeningen en als ze zijn gemaakt zijn ze mislukt.

Misschien dat ik een keer iemand kan regelen die wel zulke foto´s kan maken! :Y)

Skip_Bo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-09 20:47

vilouma schreef:
het ziet er al veeel beter uit dan je vorige topic!
dat roze staat haar zo onwijs goed !

ik zie alleen geen stralende combinatie met power,het is wat simpeltjes en niet erg gedurfd,lekker actief en laat die wow erin komnen!

Zelf vind ik het wel gedurfd, je ziet dat op de foto's inderdaad niet.
Vandaag was ze ook niet echt actief, maar ze moeten natuurlijk ook weer een beetje wennen aan de tempratuur. ;)

Maar we gaan eraan werken! :Y)

Dniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 20:49

Ziet er idd veel beter uit als in het vorige topic ;)!

commetaaris al gegeven, ergleuke pony :D!

Skip_Bo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-09 15:03

Niemand meer commentaar? :Y)

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 23:14

Ziet er goed uit, maar ik mis ook het wauw-effect. Op de foto's vind ik het wat lauwtjes overkomen, en ik zeg natuurlijk niet voor niks overkomen. ;) Het kan wel zijn dat hij wauw-loopt, maar het is niet van de foto's af te lezen.
Je middendraf vind ik van achter niet actief genoeg, maar dit kan ook aan het moment liggen. Probeer ook wat trotser te gaan zitten, je mag trots op jullie zijn!
Probeer ook wat meer te letten op je benen, deze verstoren het mooie plaatje een beetje. ;) Ze liggen te ver naar achter.

Succes verder

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 09:11

Ik zou zeker nog niet over gaan bij de 10 winstpunten, op de foto's zie ik geen verzameld paard dat volledig van achteruit is bijgereden. Probeer je pony van achteren bij te rijden, dus niet het bit half uit zn mond trekken en dan been geven, maar met je zit en been ophoudingen maken totdat je voelt dat de achterhand er volledig wordt ondergezet. :)

Succes, en als ik jou was overgaan bij min. 15 winstpunten.

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 09:16

Ik ben het met bovenstaande reactie wel eens.
Ik zie een fijne combinatie die op de goede weg is maar denk dat jullie nog niet klaar zijn voor het Z, puur gebaseerd op deze foto's.
Het is zonde als je straks Z start en je bent er nog niet klaar voor, zelf zou ik ook nog even doortrainen!

Edit: even in je profiel gespiekt en vind deze foto er veel fijner uit zien:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-BNGFPDDM.jpg
Hier draagt ze zich ook beter en is ze actiever van achteren.

liiisette

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 20:00

wow ik je pony echt mooi!
opzich ziet het er soms uit op sommige foto's maar andere vind ik het ook wat minder alsof jullie nog niet zover zijn maar dat zou wel aan de fotoliggen

Nathaliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 22:47

Leuke pony, erg mooie kleur ook! :) Het is moeilijk om foto's te beoordelen, maar je pony zou achter meer moeten ondertreden voor het Z. Daarnaast is je beenligging vaak niet erg netjes. Maar ik heb er alle vertrouwen in dat dat goed komt met jullie 2! Ik zou het Z nog niet overhaasten. Eerst zorgen dat alles echt lekker verloopt, en dan rustig overgaan. Dat Z kan altijd nog ;) Overigens, foto 11 zou ook nog kunnen doorgaan voor een piaffe-foto :D

succes

AdelineL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 11:20

Gefeliciteerd ziet er netjes uit ook.
Die kleur vind ik ook erg gaaf!

Skip_Bo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-09 13:55

We hebben gisteren ons laatste puntje in de M2 gehaald, met 186 punten. De 2e proef was wat minder, een paar foutjes van mij. Bij de stap-galop had ik niet genoeg stelling dus sprong ze verkeerd aan, dit hebben we hersteld, maar gelijk erna kwam een gebroken lijn 10 meter, die mislukte ook.
Dit heeft me de 2e wp gekost.
Maar we hadden toch nog 179 punten, ondanks de fouten!

2 Mei is ons Z1 debuut! :D

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 17:12

Gefeliciteerd met je punten, jammer dat je niet meer reageerd op de tips die we je hierboven hebben gegeven.

Skip_Bo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-09 15:37

Het wów is er idd nog niet helemaal vanaf te zien, maar hier werken we aan.
We werken zoiezo aan de activiteid van achter, de achterhand wil soms niet helemaal meekomen wat ook op de foto's te zien is!

@ Stravero :
We gaan wel over bij de 10, mijn instructrice zegt dat ik er klaar voor ben.
Probeer je pony van achteren bij te rijden, dus niet het bit half uit zn mond trekken en dan been geven.
Ik hoop dat het dikgedrukte een voorbeeld was? :o
Want dat doe ik namenlijk niet, ik houd wat druk van voren, maar niet teveel, ze kan nog gewoon voorwaarts blijven.