Voor degene die ons niet kennen: Dit zijn mijn zus en mijn haflinger Narco. Ikzelf rijd hem sinds november niet meer, vanwege mijn zwangerschap. Daarom is er wel een bijrijdster met hem bezig, maar die zie je niet op het filmpje. Omdat de bak bij ons een ramp is (al vanaf oktober) heeft mijn bijrijdster alleen buiten kunnen rijden. Op zich ging dit prima, maar dressuurmatig werd het langzaam een drama... Hangen op het bit, voortstuwen op de voorhand en vooral helemaal scheef. Liep continu rechtsgesteld. Met longeren bleef hij helemaal naar buitengesteld en zette hij zijn linkerachterbeen beroerd kort weg. Nu heeft mijn bijrijdster niet de kennis en capaciteit om dit te verhelpen en mijn zus zag het niet zitten om hem bij ons in de bak te rijden. Nu heeft ze hem meegenomen naar haar stal, waar ze met hem gereden heeft. Ik had erger verwacht, dus ik heb goede hoop dat hij lichamelijk en geestelijk weer op conditie komt als hij vanaf 1 mei weer goed getraind kan worden.
Even uitgaande dat hij vanaf november alleen nog maar buiten heeft gereden, wat vinden jullie ervan?

Soms vervalt hij in oude gewoontes en gaat hij dribbelen, zijn rug wegdrukken en op de teugels hangen. Maar dat is al een stuk minder geworden! Ook merk je heel erg dat hij, wanneer je veel aan hem vraagt erg tegendraads en gestressd kan worden. Dus soms moeten we een beetje rekening houden met zijn 'gevoelige' doch koppigge karakter!
Voor de oplettende kijkers, linksom is hij echt héél zwak... Zou dit goedkomen als hij dalijk weer regelmatig in de les getraind wordt en op deze goede bodem gelongeerd wordt? of zal ik dan toch nog even een afspraak maken met de osteopaat?