Aramis, 4 jarige Tango x Amor aan het werk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sandra1977

Aramis, 4 jarige Tango x Amor aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-09 16:17

Had van de week al een poging gedaan om een topic aan te maken maar toen was ineens mijn hele verhaal weg dus nu maar poging 2 :D

Aramis, of Arie voor intimi, is nu een klein jaar onder het zadel, hebben een rustige opbouwperiode gehad en we zijn de laatste maanden nu wat serieuzer aan het werk geslagen, ons niveau is B, hebben 2 wedstrijdjes gereden maar nog geen winst, dit was voornamelijk te wijten aan mijn eigen zenuwen...
Hij is behoorlijk nuchter en heeft af en toe wat eigenwijze streken maar dat mag voor een jong paard. Ik ben tijdens mijn lessen voornamelijk bezig met overgangen, aan het been maken en vooral ook zelf aan het rijden blijven...ook mijn houding en balans zijn onderwerpen die regelmatig aandacht krijgen :o

Bij deze stel ik voor : Arie

Afbeelding

stappen, moet er hierop letten dat ik mijn tenen niet naar buiten draai
Afbeelding

drafwerk
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Hier mag hij net wat ronder blijven...
Afbeelding

galopje, hier moet ik erop letten dat ik blijf zitten, ook mag Arie hier ronder blijven
Afbeelding
beetje strenge binnenhand
Afbeelding
Afbeelding

cap even afgezet voor een foto van ons saampjes op stand...
Afbeelding

Galop vinden we af en toe nog lastig, hier moet ik er echt op letten dat ik hem niet uit elkaar laat vallen, ik vind het soms lastig om hem bij me te houden en dat hij nageefelijk blijft, ook in de galop..dit nemen we tijdens de training ook regelmatig mee zodat ik dit eens op mijn harde schijf opsla ;)

Nou, wat vinden jullie ervan?

anouska4ever

Re: Aramis, 4 jarige Tango x Amor aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 16:42

Leuke combi zijn jullie hoor!
Opzich vind ik het er goed uitzien, alleen moet je inderdaad soms opletten dat hij rond blijft, en inderdaad goed blijven zitten in de galop. Ik vind ook dat je op sommige foto's je onderbenen iets te ver naar voren hebt (2, 3, 4 en 5), of lijkt dat zo?
Veel Succes met je leuke beest!

maximee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 17:42

Wat een leuk paard zeg :D
Probeer zelf iets rechterop te zitten in je zadel want soms kantel je nog wat naar voren :)
Veel plezier met je paard :D

aphrodietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 17:50

Het is een heel leuk dier en je rijdt keurig. Maar ik vind het er behoorlijk braaf uit zien. Hij kiept op de voorhand, blijft behoorlijk lang lopen. Je mag wat stoerder gaan rijden, meer aan elkaar pakken. Dit hoeft geen vol uur, maar werk hem na het losrijden eens wat meer door. Dan zal hij ook beter aantrekken van achter. Hij zal 4/4,5 jaar zijn(?) dus dan mag er af en toe al iets meer gevraagd gaan worden dan op de foto's zichtbaar is. Hij loopt mooi ruim en best lekker uit de schouder dus maak daar gebruik van en ga dat verbeteren. Denk aan tempowisselingen en overgangen, hem daarin goed rond houden, dan trekt het beter aan. Neem een goede instructrische erbij en ga lekker doorwerken...

p.s. het zadel lijkt op zn schouder te drukken, misschien even na laten kijken, mag een stukje naar achteren.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 18:22

Hé daar is Arie :):) ben wel intimi genoeg toch? O:)

Voornaamste punt is imo het kantelen van je bekken. Kippenkontje komt af en toe nog wel eens naar voren :))
Verder blijft arie gewoon geweldig :j ...en mag ik een paar cm van je benen *D

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 11:18

Hier ook iemand die wat cm-ters van je benen wil! Whahaha Super Arie!!!!! Ziet er goed uit. Opmerkingen zijn gegeven. Let ook op dat hij niet teveel op de voorhand kruipt( is natuurlijk nog jong paard eigen...)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 11:43

Leuke foto's van een leuke combinatie!
Het valt me welop dat je zelf vrij ver achterin het zadel zit (op de lepel) volgensmij komt het daardoor dat je soms ook een klein beetje voorover gaat zitten. Probeerop het diepste punt van je zadel te blijven.
Verder vind ik het er heel vriendelijk uitzien, soms bijna een beetje te braaf. Hij lijkt in draf zo simpel te lopen dat je wel een klein stapje meer mag vragen af en toe.

sandra1977

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-09 12:45

Bedankt voor de leuke reacties allemaal!

Dat ik hem niet overvraag in zijn werkzaamheden is ook iets waar ik met mijn instructrice tijdens de lessen mee bezig ben..ik ben vanuit mijzelf nogal een luie ruiter :o en 'vergeet' er dus ook regelmatig echt aan te rijden. Tijdens de lessen zijn we dus wel actief bezig met het meer bijelkaar rijden, overgangen rijden etc...alleen als ik voor mezelf rij dan krijgt mijn 'vakantiegevoel' zoals mijn instructrice het zo mooi omschrijft ;) , de overhand...ook word er gehamerd op mijn balans en dat ik niet tever voorover ga neigen...gelukkig ben je nooit te oud om te leren en ga ik er vanuit dat de werkpunten zullen gaan verbeteren in de loop van de tijd ;)

Susanne, jij bent idd intimi genoeg en mag zeker Arie zeggen :D , krijg vaker de vraag of ik wat beenlengte wil doneren aan mensen die wat minder bedeeld zijn 8-) ...

anouska4ever: klopt dat mijn onderbenen soms wat naar voren komen, wegens een pijnlijke rug heb ik soms wat moeite om mijn balans te bewaren en dan komen op sommige momenten mijn onderbenen wat tever naar voren te liggen..

brigitta1987: het voorover zitten is idd een euvel van mij, heb al 3 weken last van mijn onderrug waardoor het weer wat sneller gebeurd...word binnenkort weer even onder handen genomen door een masseur dus hoop dat het dan weer minder zal worden..

aphrodietje: hij is nu officieel 4 en 2 maanden, klopt dat ik hem meer aan het werk moet zetten, ik moet hier tijdens het rijden ook zelf bewust van blijven anders blijft het idd een braaf plaatje, heb een goede instructrice die mij af en toe de spreekwoordelijke schop onder mijn achterwerk geeft dus dat komt goed.
Het zadel is onlangs nog nagekeken door een goede zadelmaker en past verder goed, had hem idd wat meer naar achteren kunnen leggen..zal er de volgende keer even op letten.

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 13:44

Ik denk dat als jij zelf meer op je kont gaat zitten, je paard vanzelf al meer op zijn kont gaat galoperen en fijner rond komt.

Tis wel een heel leuk beest zeg :D

aphrodietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 16:04

Goed te horen! Lekker trainen, denk dat je paard nog heel veel kan/zal veranderen kwa bouw en beweging dus je krijgt van mij een virtuele schop onder je kont ;)

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 16:56

Ik moest even denken of je een nieuw paard had, ben zo gewend om hem Arie te noemen :o . :))

Maar hij ziet er goed uit, knappe Arie! Grappig hoe je zelf dat vakantiegevoel-ruiter beschrijft :D . Je hebt er echt wel mooie stukken tussen zitten en als ik je hoor werk je in je lessen aan de verbeterpunten. Je bent nooit te oud om te leren idd :D.

BenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 19:47

Je ziet echt duidelijk dat het een Tango is! ;)

sjar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 13:02

leuke combinatie, wat je zelf al zei je voeten (tenen), je been ook goed aan haar houden. Voor de rest geen commentaar :)

sandra1977

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-09 07:13

aphrodietje schreef:
Goed te horen! Lekker trainen, denk dat je paard nog heel veel kan/zal veranderen kwa bouw en beweging dus je krijgt van mij een virtuele schop onder je kont ;)

Dank je wel...zal hem af en toe nog nodig hebben :D

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 14:14

Leuk paard! ziet er goed uit! ik zou zeggen ga vooral zo door, dan komen die winstpuntjes vanzelf!

cocktail

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 19:10

Leuk paard heb je met een zeer gedurfde afstamming ;) Ziet er ontspannen uit, veel succes verder met hem

Itsmelot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 08:55

Ziet er al goed uit,
let er wel op dat je je benen iets meer onder je lichaam mag plaatsen.

xx

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 10:31

Probeer je schouderpartij naar achteren te houden, je hebt wel een fijne beenhouding maar opzich mag je ze iets meer onder je lichaam plaatsen. :)

Succes!

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 10:43

leuk paard heb je zeg.
sta je niet meer op manege veeningen?

als tip wil ik geven dat hij vaak te laag en op de voorhand loopt, probeer daar wat aan te doen :)

sandra1977

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-09 10:52

alja schreef:
leuk paard heb je zeg.
sta je niet meer op manege veeningen?

als tip wil ik geven dat hij vaak te laag en op de voorhand loopt, probeer daar wat aan te doen :)

Nee, toen ik hem heb gekocht ben ik particulier gaan staan zodat hij meer buiten kon lopen, da's op Veeningen helaas niet echt mogelijk vandaar dat ik die keus gemaakt heb....

Op de voorhand lopen klopt, hij is nog aan het groeien dus daar ligt het soms ook aan dat hij van achter hoger is dan van voor maar moet idd met rijden ook meer erop letten dat ik hem steeds meer op achter ga laten lopen.

Stravero en Itsmelot, ik moet idd op mijn benen letten, omdat ik soms de neiging heb om zelf voorover te gaan zitten willen mijn benen nog wel eens de verkeerde kant uitgaan, hier probeer ik zelf wel op te letten en ook tijdens de les word hierop gelet....moet dus een keer goed gaan komen ;)

cocktail, zijn afstamming krijg ik wel vaker opmerkingen over....meestal zijn die niet al te positief qua karakter maar ik heb het echt met hem getroffen, het is geen dooie diender maar heel extreem in zijn gedrag is hij gelukkig ook niet...

xxtesssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 11:11

Ziet er super uit hoor! Die aanleuning in galop is iets van balans, hij is vast ook nog wat rennerig in de galop? Die aanleuning in de galop word dus vanzelf, naarmate hij meer balans vind, wel beter.

_Pansy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 23:07

Sandra, nog maar even een reactie in je topic! :)

Het ziet er echt goed uit, en het is een leuk paard!!
Je kunt hem misschien inderdaad wat meer aan het werk zetten, maar dat noem je zelf ook al.
Ik wens je verder ook nog veel plezier met je Tango! :D

sandra1977

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-09 20:53

xxtesssss schreef:
Ziet er super uit hoor! Die aanleuning in galop is iets van balans, hij is vast ook nog wat rennerig in de galop? Die aanleuning in de galop word dus vanzelf, naarmate hij meer balans vind, wel beter.

Klopt dat hij af en toe nog wat rennerig word, het eerste deel is vaak al heel netjes, als ik dan wat langer galoppeer dan wil hij nog wel eens wat gaan rennen en uit balans raken.

Jolanda, bedankt voor je reactie, jij ook nog veel plezier met je mooie Tango-dame!