Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Je doet je pony er alleen maar pijn mee en het probleem los je niet op.brigitta1987 schreef:Met 4 jaar kan je pony nog makkelijk tanden aan het wisselen zijn, heeft hij daar geen last van?
Het bit strak zetten of veel druk houden is sowieso geen goed ideeJe doet je pony er alleen maar pijn mee en het probleem los je niet op.
Laat je pony eerst eens nakijken door een tandarts en neem goede les, dat scheelt waarschijnlijk al heel veel..
Kan je de volgende keer gewoon kleine letters gebruiken? maaikedewit schreef:gewoon het bit heel laag doen.
pony waar ik zowat elke week op rij op de manege het is een jonge ruin had er ook last van.
toen hadden we hem heel lang gedaan en nu doet hij het niet meer.
en naar een tandarts gaan, iniedergeval iemand die er verstand van heeft.
Pally schreef:maaikedewit schreef:gewoon het bit heel laag doen.
pony waar ik zowat elke week op rij op de manege het is een jonge ruin had er ook last van.
Als je het bit te laag doet zit ie tegen de voortanden aan... Lijkt me ook niet echt prettig.
Ik heb ook een 4 jarige die dit ook deed.
Hij is nog druk met wisselen en daardoor hangt zijn gehemelte wat lager (DA en tandarts zijn er al bij geweest)
Door het lagere gehemelte had hij last van zijn gebroken trensje en toen ben ik met ongebroken trens gaan rijden.
Nu zijn we wat verder en vandaag heb ik voor het eerst zijn gebroken trensje weer in gedaan.
En nu gaat het weer super!

Pally schreef:maaikedewit schreef:gewoon het bit heel laag doen.
Als je het bit te laag doet zit ie tegen de voortanden aan... Lijkt me ook niet echt prettig.
Ik heb ook een 4 jarige die dit ook deed.
Hij is nog druk met wisselen en daardoor hangt zijn gehemelte wat lager (DA en tandarts zijn er al bij geweest)
Door het lagere gehemelte had hij last van zijn gebroken trensje en toen ben ik met ongebroken trens gaan rijden.
Nu zijn we wat verder en vandaag heb ik voor het eerst zijn gebroken trensje weer in gedaan.
En nu gaat het weer super!