Zhara is een merrie van San Remo x Castro en wordt in juli 5 jaar.
In 2007 heb ik haar zadelmak gemaakt, maar dat ging niet echt goed.
Het is een ontzettend lief paard in de omgang, maar tijdens het werken,
longeren en rijden is ze heel gespannen. Ze steigerde heel hoog.
Toen besloten om een jaar rustig aan te doen en in 2008 weer aan de slag gegaan. Toen ging het wat beter. Soms steigerde en bokte ze nog vanuit het niets, maar later werd dat beter.
Toen we net lekker bezig waren, werd ze kreupel en is dat drie keer achter elkaar geweest,
tot dit jaar februari.
Vanaf februari heb ik haar dus weer een beetje opgepakt.
Ze is dus nog niet helemaal fijn doorgereden. Ik longeer haar nog voor het rijden. Eerst zonder slof even warm lopen, dan 5 minuten de slof er losjes aan, zodat ze weer even went aan de druk van het bit en dan slof eraf en ik erop.
Bokker Eline (Eejj) is langs gekomen om foto's te maken! Ik ben er hartstikke blij mee en ik ben superblij met wat Zhara laat zien op de foto's. Ik heb er in totaal niet vaker dan 20 keer opgezeten en ik ben echt heel blij met de plaatjes.

Ons niveau is; richting B.
Ik ben bezig met haar lekker door te rijden op een, ik hoop, zo vriendelijk mogelijke manier.
Problemen waar we op dit moment tegenaan lopen, zijn er nog niet echt. Ik ben af en toe nog een beetje alert op wat er zou kunnen gaan gebeuren.

1. Nog wat onwennig. Net erop en even kijken hoe het gaat.

2.

3. Eerste drafje. Ik werk tegen zie ik. Zit er ook nog wat gespannen op.

4. Even schakelen en dat ging prima! Ze reageerde hartstikke goed.

5. Fijn!

6.

7. Pasje verruimen

8.

9.

10. Haha, waarschijnlijk zeg ik hier; Rùshtig

11. Mooi!

12.

13. Deze foto en de volgende zijn vlak na elkaar gemaakt.

14.

15. Klaaar!
Ik probeer haar met mijn handen zoveel mogelijk ruimte te geven en toch contact te houden om een beetje stelling en buiging te vragen.
Ik hoor graag opbouwende kritiek! Daar heb ik echt wat aan.
. 
.