ik rijd nu sinds ruim 2 maand een 6 jarige merrie. ze is zadelmak gemaakt op een stal, waar ik ook nog een tijdje onder professionele begeleiding op dr heb gereden. toen heeft ze ongeveer 3 weken rust gehad, en hebben we haar thuis weer opgepakt. ook onder begeleiding. het ging allemaal heel goed, ze pakte het allemaal goed op. tot gister: normaal longeren we haar altijd even voor het rijden, en dan ga ik dr op. voornamelijk om haar mooi rustig te krijgen
alleen gister was ze mooi rustig dus ik wou dr opstappen zonder longeren. dus ik zat dr op had net mn beide voeten in de beugels. en toen begon ze oppeens te stijgeren bokken. dus ik vloog er met een boog af, wel mooi op mn voeten geland haha
. dus wij hadden haar toch maar even gelongeerd. en even nagekeken of ze last had van het zadel, maar dat was het niet. dus ik stapte er weer op. eerst een rondje gestapt. toen ging ik aandraven en ze begon weer. voornamelijk bokken omdat ik haar vooruit bleef rijden. maar ze deed er alles aan om me eraf te krijgen. toen heb ik dr terug gekregen met behulp van de vrouw die me hielp. en daarna heeft ze het niet meer geprobeerd.wat was dit? ik weet dat het hoort bij een jong paard. maar heeft ze het na de 2e keer niet meer geprobeerd omdat ik dr op ben blijven zitten?
bedankt voor het lezen