Nu heb ik al enige tijd 'last' van het feit dat hij hangt op links.. En dat heeft met mijn handen te maken, zonder er zelf erg in te hebben beweeg ik ze schijnbaar en op dat moment komt hij iets omhoog en zit ie weer vast. Daar krijg ik hem bijna met geen mogelijkheid uit, en dan merk ik dat ik m'n geduld verlies. Ik probeer dan maar even wat anders te doen, want dat moet ik natuurlijk niet op hem afreageren, ik doe het zelf!
Maar nu het gekke... 2 weken terug hadden we onze eerste wedstrijd, en hij liep zooo fijn!! En ook als ik af en toe eens buiten rijd, dan issie (denk ik) met andere dingen bezig (ja of ik natuurlijk) en dan heb ik nergens last van! Kan iemand dit verklaren??
En nog beter... hoe kan ik dit verbeteren, want elke x zo'n gevecht is niks aan! Ik heb zelf al gedacht, een zweepje achter m'n rug en met armen vasthouden, zou dat helpen??

Ik heb les trouwens, en dan werken we er ook aan.. En dat gaat dan ook wel goed, maar als ik dan weer alleen ben..
Graag wat advies

Bij mij heeft vooral het zweepje links wonderen gedaan, want ik kon gewoon niet vastpakken! Verder is het al heel goed dat je er zelf bewust van bent, dan valt er altijd wat mee te doen 
hihi
.. mijn linkerhand doet niet wat ik van hem vraag en mijn rechterhand leidt zo ongeveer zijn eigen leven door zich helemaal strak te zetten..
. veel van hand veranderen en figuren rijden. en op het land rijden (is zowieso een goede oefening voor een jong paard).