Sinds 2 weken is het weer mis met Wacky (net 6).
Meneer weigert te lopen in de bak. Nou ja het stappen gaat nog wel maar zodra ik aan wil draven begint hij te bokken en naar mijn been te slaan.
Zweepje en sporen geprobeerd, maar daar reageerd hij heel aggresief op. Het wordt simpelweg te gevaarlijk, hij valt zelfs mijn instructrise aan die in de bak staat.
Als ik met hem naar buiten ga reageerd hij minder aggresief maar toch. Hij wil liever niet draven of gallopperen.
Eerst had hij deze problemen alleen in de bak, nu ook buiten.
Dit terwijl we altijd heel veel plezier hebben met buiten rijden. Lekker in de volle rengalop het bos door, of gewoon een rustig ritje.
Nu moet ik echt mijn best doen om hem in draf te houden. Soms lijkt het of hij wel wil maar dan stopt hij na 2 passen accuut!
Ook schud hij veel met zijn hoofd (gisteren voor het eerst).
Er zijn zelfs mensen die zeggen dat ik hem naar iemand toe moet brengen die er eens flink onder rost!
Of dat er iets in zijn hoofd verkeerd zit dat hij zo aggresief is.
Hij is absoluut niet kreupel.
De tandarts komt a.s. vrijdag. (hoop eigenlijk dat daar het probleem zit).
Hij is door de osteopaat behandeld, hij heeft dus geen problemen met rug hals e.d..
Afgelopen zaterdag ben ik voor een ander zadel weggeweest maar mijn oude zadel ligt nog meer dan redelijk goed.
Hij heeft daar wel de boel op stelten gezet met zijn ''leuke'' gedrag, en echt lekker zadels uitproberen was er ook niet bij omdat meneer weigert te draven.
Wat ik me ook nog bedacht is het volgende.
Hij stond laatst bezweet op de wei (bij zijn schouders en in de liezen) maar ik weet 100% zeker dat hij niet heeft lopen rennen enzo.
Dus zweten zonder iets te doen.
Ik was een beetje bang voor buikpijn omdat het gras waar hij nu op staat wel heel rijk is. (staat niet gelijk de hele dag op het rijke suk gras hoor
).Kortom ik weet het niet meer, als het dominantie is kom ik er zelf niet uit (te gevaarlijk).
Ik hoop eigenlijk dat het een tanden probleem is, maar er zijn heel veel mensen die dat niet verwachten.
Is er hier iemand die er andere ideeen over heeft wat het kan zijn of wat ik kan doen?
daar heb je een goed punt dank je wel.