ik rij nu een paar maandjes een tweede verzorgpaard, Jente.
Jente is 5 jaar oud en een pittige tante
we zijn nu vooral bezig met de rust en ontspanning in alle gangen, dit is dus het belangrijkste voor ons.
onze problemen zijn vooral de galop en de ontspanning, voor de rest doen we wel wat B oefeningen, afentoe lekker buitenrijden, of zoals vandaag lekker springen.
Jente heeft nog niet zovaak gesprongen, en omdat ze al moeite heeft met de galop is dit ook niet het makkelijkste voor haar.
daarom springen we veel kruisjes en afentoe een stijltje. dit is ook pas de tweede keer dat we springen.
ons probleem met springen is dat ze er als een razende opaf vliegt, en bij een stijltje gaat ze erg naar de staanders toe trekken, vooral op rechts. dus als hier tips voor zijn, graag!
nu rij ik in stap op de sprong af, een paar meter ervoor gaan draven en de laatste 3 passen in galop, zo krijgt ze niet de kans om er als een gek opaf te stormen.
de eigenaar rijdt veel met thiedeman, maar ik ben dat aan het afbouwen, nu staat de thiedeman op het eerste gaatje, en wissel ik ook veel af met martingaal, omdat ze toch erg haar hoofd omhoog gooit..
mijn einddoel is natuurlijk zonder hulpteugels rijden!
eigen commentaar:
* naar voren kijken
* tenen naar binnen
* en springen met een dressuur zadel is geen succes
maar ze heeft geen springzadel, dus het is even niet anders..nu genoeg gepraat, tijd voor foto`s!
we hebben natuurlijk wel ingereden en uitgestapt, maar daar zijn geen foto`s van want de fotograaf ging zelf naar het strand. Bedankt voor de foto`s Anita!
(foto's staan niet op volgorde)
1.

2.

3.

4.

Tenen
5.

6.

7.

8.

9.

10.

hangt naar de staander.
11.

naar voren kijken.
12.

13.

14.

tenen...
Dat was het weer.
tips en opbouwende kritiek zijn altijd welkom! en een berichtje is leuk als je komt kijken.
.