We hebben nu 6 wedstrijden gereden, en heb in totaal al 4 winstpunten gereden!
Het was onze eerste buitenwedstrijd, en was al heel benieuwd hoe het zou gaan want ze was behoorlijk hengstig (en 2 dagen ervoor ook geinsemineerd) dus ze reageerde al best heftig op andere paarden.
Het trainen gaat thuis heel goed, we zijn bezig om haar iets meer gesloten te rijden en om haar wat hoger in te krijgen. Zo wordt er ook meer spanning opgereden, en ze weet nog niet heel goed hoe ze dat af moet vloeien, dus soms eindigd dat in een grote bok of even wat verzet. Verder weet ik dat mijn zit af en toe niet zo goed is, maar daar zijn we tijdens het trainen hard mee bezig om te verbeteren!
Zoals ik al vreesde, reageerde ze best fel op de andere paarden. Vanuit het niets begon ze in 1x te bokken en raakte ik mijn beide beugels kwijt. Toen ik haar vooruit wou rijden om te voorkomen dat ze meer zou bokken kwam ze omhoog.. Op de foto is goed te zien dat ik helemaal geen steun meer heb en heel erg aan de teugels hang. Ik weet dat ik misschien beter haar nek vast had kunnen pakken, maar deze dingen gebeuren in zo een korte tijd dat dat allemaal wat moeilijk reageren is. Ik had besloten om me te laten vallen, omdat we anders waarschijnlijk met zijn 2e achterover zouden klappen.. Toen ik eventjes goed gemopperd had, ben ik weer opgestapt en na nog een tijdje losrijden het proefje in gegaan..
De uitslag viel alles mee!! Ik was 9e van de 21 starters en had nog 181 punten!
Nou, na een heel verhaal hier eindelijk mijn foto's!
Commentaar is welkom, maar hou het vriendelijk aub
Ik was nml al heel blij dat ik mijn proefje uit heb kunnen rijden!
Degene die me hier voorbij rijd is een vriendin van me. Het lijkt of ze me uitlacht, maar dat was zeker niet het geval!! Ze was de eerste die bij me stond toen ik op de grond lag!

Hier loopt ze lekker opgericht!

Klein beetje ver weg, maar nog wel goed zichtbaar denk ik!

Hier loopt ze iets dieper, maar toch wel een fijn drafje!

Halsstrekken ging niet zo goed door de spanning die erop zat

Helaas iets meer op de voorhand..

In de wending

Van hand veranderen met aanzet tot middendraf

En weer klaar!!
Het zijn allemaal draffoto's, maar dat komt omdat de andere of te ver weg zijn, of te donker! Dus heb de beste er een beetje uitgepikt. Hoop dat jullie een beetje een beeld krijgen van mn knapperd!!!