Romeo voor het eerst op bokt

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

schaapie18

Romeo voor het eerst op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-09 08:20

Dit is mijn nieuwe schimmelruin Romeo hij is 11 jaar.
Ik heb hem nu pas half jaar en zijn sinds een week of 4 pas echt fanatiek aan het trainen. De foto's zijn van afgelopen vrijdag en niet allemaal pefect genomen maar het schept wel een duidelijk beeld. Hij heeft vroeger al eens Z2 gelopen (2,5 jaar geleden) maar is daardoor zeker niet makkelijker te rijden. De problemen die ik heb is dat hij zich heel snel sterk maakt in draf en daardoor mij uit het zadel trekt en dat hij totaal niet aan het been is maar hier wordt aan gewerkt. Ben nu 2 keer op wedstrijd geweest in L1 en 2x 1ste en de eerste 4 wp zijn ook al binnen.

Commentaar mag , graag zelfs maar opbouwend en niet afkrakend. (En begin niet over het feit dat ik zonder cap rijd was alleen voor de foto's en om het feit dat het 26 graden was buiten):

Foto's staan niet op volgorde en er zijn ook geen foto's van het losrijden.
1. Draven
Afbeelding

2. Van hand veranderen
Afbeelding

3.Draven
Afbeelding

4. Draven
Afbeelding

5. Hahah halve foto
Afbeelding

6. Lkkr kontje
Afbeelding

7. Halthouden en even met iemand praten, Rechtop zitten
Afbeelding

8. Galop is niet duidelijk te zien
Afbeelding

9.Draven
Afbeelding

10. Stappen
Afbeelding

11. Van hand veranderen middendraf
Afbeelding

12. Galop
Afbeelding

13. Halsstrekken
Afbeelding

14. Uitstappen
Afbeelding

15. Samen
Afbeelding

ZusJacobs

Re: Romeo voor het eerst op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 08:24

Mooi peerd :D

Wat commentaar, De enigste foto die ik echt lekker vind ogen is die waar je hem uitschuift. Ik heb het idee dat je hem te graag nagevelijk wilt, en daardoor gaat hij achter de LL lopen. Verder lijkt alsof er veel spanning staat op het bit/teugels, maar dat kan ik niet met zekerheid zeggen. En jullie zijn nog niet zo lang bezig, dus dat komt allemaal wel, gewoon lekker veel dooroefenen. heb je les?

Groetjes

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 08:28

Je ziet idd wel een beetje dat hij graag hangt in jouw handen :j .
Ik heb ook zo'n flappie die vind dat hij best het hele uur mag halsstrekken :Y) . Maar dat is dus niet de bedoeling, dus het is heel goed dat je daar mee bezig bent :) .
Probeer in zijn halshouding een beetje af te wisselen, als hij altijd maar "kort" in zijn hals moet lopen wordt hij hier strontvervelend van. Ga dus 5 minuutjes aan meer oprichting werken, laat hem weer 3 minuutjes halsstrekken, pak hem weer op, 10 minuutjes meer oprichting, 5 minuutjes halsstrekken, enz. Wissel die minuten ook telkens af. Zo blijft het voor hem ook nog een beetje leuk en houdt hij ook plezier in het werk :) .
Als je gaat halsstrekken moet hij wel halsstrekken, en niet sterrekijken ;) . Dus lekker lang laag, voorwaarts over de rug :) . zoals je hem op die halsstrek foto hebt lopen, en dan als het kan nog ietsje lager ;)
Verder moet je met zo'n paard ontzettend veel schakelen :) .
Dit kan je ook weer doen in dat halsstrekken, hier wordt hij ook fijn los in zijn rug van, en voorwaarts :)
Maak hem goed actief. Verzamel hem wat terug, en laat hem dan vertrekken in middendraf. Hij moet dit doen op een lichte hulp, doet hij dat niet, even zweepje erbij pakken, tik hem daar maar mee aan ;) . Op deze manier wordt hij beter op je been, en actiever, en hierdoor ook makkelijker in je hand :)

Veel succes en plezier nog met dit paard :) denk dat je veel van hem kunt leren :)

schaapie18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-09 08:28

Ja elke week en het gaat al veel beter hoor maar hij gaat gewoon snel hangen op de teugels en omdat die dan niet aan het been is kruipt die er snel achter.
Wat betreft druk op de teugels zoals ze die op de meeste foto's loopt heb ik bijna niks in mijn handen alleen wat aanleuning dus mischien ziet het er ook erger uit dan het voelt.

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 08:29

ZusJacobs schreef:

Wat commentaar, De enigste foto die ik echt lekker vind ogen is die waar je hem uitschuift. Ik heb het idee dat je hem te graag nagevelijk wilt, en daardoor gaat hij achter de LL lopen. Verder lijkt alsof er veel spanning staat op het bit/teugels, maar dat kan ik niet met zekerheid zeggen. En jullie zijn nog niet zo lang bezig, dus dat komt allemaal wel, gewoon lekker veel dooroefenen. heb je les?

Groetjes

Tuurlijk is het goed om een paard regelmatig ruimte te geven en uit te schuiven, helemaal met je eens :j .
Maar dit paard is waarschijnlijk daar heel fijn. Je kunt hem dan wel eeuwig zo rond laten sjokken, maar daar bereik je weinig mee :) . Hij moet leren dat hij ook meer naar die oprichting moet komen. Vandaar dat je hem niet altijd maar moet uitschuiven, dan krijgt hij alleen maar zijn zin ;)

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 08:34

Nee ik bedoelde ook dat het voor mij de enigste foto is waar hij lekker loopt, betekent dus dat hij ook liever zo loopt. Tuurlijk moet je veel afwisseling beiden etc. Maar het moet wel goed gebeuren, en imo zagen de andere foto's er minder prettig uit. Heeft de ts les of? Miss dat ik er over heen heb gelezen? Anders zou dat wel fijn zijn om te krijgen, die kan je wijzen op dingen die je zelf waarschijnlijk niet merkt, en door problemen helpen waar je zelf tegen aan loopt etc.

groetjes

schaapie18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-09 08:34

sharonalover schreef:
ZusJacobs schreef:

Groetjes

Tuurlijk is het goed om een paard regelmatig ruimte te geven en uit te schuiven, helemaal met je eens :j .
Maar dit paard is waarschijnlijk daar heel fijn. Je kunt hem dan wel eeuwig zo rond laten sjokken, maar daar bereik je weinig mee :) . Hij moet leren dat hij ook meer naar die oprichting moet komen. Vandaar dat je hem niet altijd maar moet uitschuiven, dan krijgt hij alleen maar zijn zin ;)

Ja dat is ook het probleem daar beneden lekker lang en laag kan jem hem heerlijk rijden en doe dat ook regelmatig maar om hem lekker van achter naar voor wat omhoog naar de oprichting te rijden dan word die sterk dus dat zijn ook korte stukjes. Dat is altijd zo jammer van foto's hahah je kan nooit echt goed zien hoe er gereden wordt want het zijn maar moment opnames.
Net wat jij zegt wat ik in de les moet doen is schakelen, schakelen en nog eens schakelen hem elke keer weer wakker houden op het been.

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 08:36

Dan denk ik dat je al heel goed met hem bezig bent, en dat het ook zeker wel goed komt :)

schaapie18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-09 08:36

ZusJacobs schreef:
Nee ik bedoelde ook dat het voor mij de enigste foto is waar hij lekker loopt, betekent dus dat hij ook liever zo loopt. Tuurlijk moet je veel afwisseling beiden etc. Maar het moet wel goed gebeuren, en imo zagen de andere foto's er minder prettig uit. Heeft de ts les of? Miss dat ik er over heen heb gelezen? Anders zou dat wel fijn zijn om te krijgen, die kan je wijzen op dingen die je zelf waarschijnlijk niet merkt, en door problemen helpen waar je zelf tegen aan loopt etc.

groetjes

Ja ik heb les elke week minmaal 1x en voor een wedstrijd 2 x per week dus dat zit wel goed.
En er word niet naar beneden getrokken maar gereden. Daarom ze ik al mischien dat het op de foto 's zo lijkt maar er is alleen maar aanleuning heb echt niet veel kilo's in mijn handen op deze foto's

WinniePoeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 16:23

Het ziet er echt al mooi uit op de foto's... Om nog even iets te zeggen op het hangen of de kilo's in de handen: ik rij altijd veel stelling en dan weer recht maken enz... en ook buitenstelling en weer recht maken.(naast het schakelen en afwisseling in hoofd/halshouding) Merk dat dat voor mijn paard heel goed werkt en beter zijn eigen gaat dragen hierdoor!

mooooi paardje iig! 8-)

rosanrosan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 22:38

Misschien wat off topic, maar wat een gave polo!! 8-) (heb ik ook)