Vanochtend ging ik rijden en ben helaas na 15 min weer afgestapt.
Was gewoon in de binnenbak aan het rijden en al meteen toen ik opstapte was ie heel kijkerig en aan het dribbelen.
Dacht eerst dat ie gewoon lekker fris was, maar later kreeg ik door waarom ie zo deed.
Ze waren een stukje vederop op de weg (waar je op uit kijkt van uit de bak) bezig met een paard en menwagen.
Waarschijnlijk hoorde mijn paard hem al aankomen vandaar dat ie al zo kijkerig en bang was.
Maar toen ie hem uiteindelijk ook zag kon ik hem bijna niet meer houden.
Werd er zelf ook best angstig van en ben er toen maar af gestapt aangezien hij mijn angst voelt en het dan natuurlijk alleen maar erger word.
Had besloten om in de avond weer terug te gaan en hem weer opnieuw te gaan rijden.
Dat heb ik dan ook gedaan en dit keer geen menwagen te bekennen, maar wel een lucht ballon (zal je altijd zien
).En die was ook vreselijk eng (het geluid vooral).
Nu ben ik er wel gewoon op blijven zitten en heb veel tegen hem gepraat en geprobeerd zoveel mogelijk af te leiden.(was behoorlijk lastig trouwens)
Toen de lucht ballon uit zicht was , was ik zelf ook weer een stuk ontspannender en hebben we uit eindelijk nog redelijk gereden. (al was de ontspanning bij het paard ver te zoeken).
Nou heb ik dit met veel dingen die onbekend zijn voor het paard en bij onverwachte geluiden dat hij zo schrikkerig en bang is.
Maar hoe kan ik daar nou het beste mee omgaan en dan met rijden maar ook met er naast lopen??
Hoe reageren jullie als je paard ergens bang voor is of ergens van schrikt.
Ik heb snel de neiging om het enge te nergeren, maar misschien is het juist beter om te laten zien dat het niet eng is en juist het paard ernaar te laten kijken??
Hoe pakken jullie dit aan?
Groetjes angela
P.s hoop dat het hier goed staat