Yankee Royal@Bakwerk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Celiien

Yankee Royal@Bakwerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-09 18:38

Hooi!
dit is m'n eerste haw met Yank,heb lang getwijfeld om te posten maar uiteindelijk toch maar gedaan.
hoop dat jullie opbouwend kritiek kunnen geven waar ik ook echt wat mee kan!
even wat over Yank; Dravertje, heb hem sinds September en hij's 5 jaar.
we hebben in het begin 2 maanden niet kunnen rijden, vanwege en gebroken sleutelbeen
en daar heb ik soms af en toe nog wat pijnscheutjes van maar loop al bij fysio
verder vind ikzelf dat ik moet werken aan de ontspanning bij hem en bij mij
en m'n houding moet beter->rechterop/nietscheef
hoop dat ik wat met jullie reacties kan

Afbeelding
1.drafje

Afbeelding
2.en stapje

Afbeelding
3.drafjevindhetzelfwelfijnefoto

Afbeelding
4.drafje, zit ontzettend scheef :o

Afbeelding
5.draf, rechtop zitten

Afbeelding
6.stapj

Afbeelding
7.draf,

doeiii :wave:
edit; titel was verkeerd gespeld :o
Laatst bijgewerkt door Celiien op 12-04-09 19:22, in het totaal 2 keer bewerkt

bietjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 18:44

Heey celienn
daar is je leuke peerd weer!

Probeer je teugels niet zo lang te laten nu heb je je handen hellemaal op je schoot.
veder probeer netjes recht op te zitten enzo maar dat weet je ook wel.
mischien kan je ook af en op de binnenhoefslag rijden zodat je hem probeert recht te laten lopen.
Dat zal die wel heel moeilijk vinden maar is een hele goeien oefening. en veder weet je het meesten zelf ook al en als je zometeen les hebt komt het allemaal echt goed!! :D
Laatst bijgewerkt door bietjuhh op 12-04-09 18:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 18:47

Hey Celiien :)

Ik heb mn stukje maar gekopieerd uit t twilight topic :D

Wat heb jij een leuk paardje met een prachtige kleur!
Ik denk dat je zelf al aardig weet waar je nog wat punten hebt liggen om op te pakken. Je ziet aan de oren van je paardje dat ie steeds oplet van 'hey wat doe jij daar toch allemaal op mijn rug?'.
Misschien heb je wat aan mijn tips?
Zorg voor een meer stabiele zit, je ziet aan je houding dat je nog geen prettig evenwicht hebt gevonden.
Wat betreft je onderlichaam:
Leg je onderbeen iets meer naar achter, je steekt je onderbeen nu wat naar voren. Door je been meer naar achter te leggen kun je je benen mooier aanleggen en rustiger houden. Je zit ook meteen een stuk steviger en hulpen zijn makkelijker te geven.
Draai je tenen voor je gevoel iets naar binnen, je voelt dan hoe de steun die je met je knie kunt vinden verandert.
Misschien kun je wat stoeien met de beugellengte. Probeer heup, knie, enkel in een lijn onder elkaar te krijgen.
Wat betreft je bovenlichaam heb je zelf al goed in de gaten dat je voorover helt en in de bochten 'meeleunt'. Probeer rechter op te gaan zitten en te ontspannen. Eerst vanuit je nek en schouders, dan naar je onderrug en billen. Voel eerst in stap goed aan hoe je zit, heb je je schouders even hoog, of trek je misschien een van je schouders wat op? Waar voel je spanning in je lijf? Waar haal je adem? Doe je dat hoog, of in je buik? Probeer je ademhaling naar je buik te krijgen, vaak ontspan je dan veel meer. Als het niet zo goed wil lukken neurie je gewoon een liedje.
De teugels mag je wat meer aannemen. Als je met wat kortere teugels rijdt geef je hem wat meer steun.
Wees er alert op dat je recht op blijft zitten en ook in de bochten recht blijft zitten. Let ook goed op je paard, want hij vertelt je ook een heleboel. In principe doet zij wat jij van haar vraagt. Heeft ze een stijve kant? Ga dan na of het niet misschien jouw stijve kant is, waar zij zich aan aanpast.
Als je eenmaal lekker stabiel zit kun je wat meer aan de slag met verzameling. Je kunt dan bv makkelijker je been even naar achter leggen om de achterhand er wat meer bij te brengen.

Zie het niet als een waslijst commentaar zo is het helemaal niet bedoeld! Ik hoop vooral dat je er mee aan de slag kunt en resultaat ziet :j

Heeft hij ook gekoersd? Een draver is voor een heel ander doel gefokt dan dat jij hem nu gebruikt, het is dan ook niet zo gek als het bijvoorbeeld wat minder makkelijk gaat dan met een paard dat als rijpaard gefokt is. Laat je daardoor niet uit het veld slaan, want dravers zijn heel werkwillige en vriendelijke paarden en dat is in principe precies wat je nodig hebt!

Zorg dat je zelf eerst lekker ontspannen bent en blijft, dan komt dat met hem ook vanzelf goed!

Veel succes!

*edit* ik had per ongeluk een vrouw van je paard gemaakt :o zij ipv hij haha.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-09 18:54

Heel erg bedankt!

bieb; die binnenhoefslag is een goed idee!
Alet; nee zie het helemaal niet als harde kritiek,. amar als opbouwend commentaar;
Heel erg bedankt hier kan ik wat mee!
ja hij heeft vanaf zijn 3 e gekoersd tot vorig jaar juni, dus ben al erg blij dat tie 'normaal' zn rondje loopt.
wil helemaal geen dressuurder worden, begrijp me niet verkeerd. maar vind wel dat ik hem de basis moet leren!
is het minste wat ik kan doen voor hem, om het zo maar te zeggen
in principe rijden we altijd recreatief hoor ;)
en zeker weten dat hij vriendelijk is! hij is wel heel duidelijk in wat hij wil, maar als je hem hebt overtuigd gaat tie er helemaal voor!
en achja, tis toch echt een vent hoor :z

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-09 10:06

upje :Y)

Miran88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 20:58

Inderdaad je teugels iets meer op maat.
De tip van op de binnehoefslag rijden is een hele goede.
Ik rijd zelf ook een draver en ze vinden het heel moeilijk maar een goede oefening.

Verder een goede instructeur/trice en je komt er wel.

succes

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-09 12:46

Dank je wel!
ja iemand op stal gaat lesgeven, en er is nog iemand die ook eend raver helemaal zelf beleerd heeft, dus die helpt me overal bij en geeft ook tips!