Dute (fries) @work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jeen

Dute (fries) @work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-09 17:46

Ik zal even wat over onszelf vertellen, ik rij zelf nu ongeveer vier jaar, toen ik dute kreeg vier jaar geleden was ze beleerd en verder hebben we alles samen moeten leren.Dute is een merrie van 8 jaar, ze heeft drie veulens gehad maar daar wil ik het ook bij laten. Afgelopen winter hebben we onze eerste wedstrijden in de B gereden en daar ben ik super tevreden over. Dute vind het ook enorm spannend en daardoor blaast ze zich zelf enorm op en wordt ze erg terughoudend.

we hebben 8 wedstrijden gereden en 4 winstpunten, een eerste en een tweede prijs. dus ben supertrots. Hoop dat het in het buitenseizoen weer wat beter gaat.

eigen punten.

Naar voren kijken
tenen vooruit
been lang maken
rechtop zitten

verder hoop ik dat jullie nog tips hebben.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
hier wordt het spannend allemaal
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

KimE

Re: Dute (fries) @work

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 18:19

Zo, dat ziet er heerlijk ontspannen uit! :) Zo zie ik friezen graag lopen, ook al weet ik dat het héél moeilijk is.
Verplichte commentaar: probeer je bovenlichaam af en toe meer naar achter te houden :)

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 21:00

Wat rij je d'r netjes, complimenten!

Het enigste wat ik kan zeggen is, vooruit kijken en niet naar je mooie paard :D !

zoewie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 21:21

Je rijdt haar idd erg goed! Een goede combinatie hoor :) Niet zo opgekropt zoals je veel friezen ziet lopen. Ik rijd zelf ook op een fries.. weet precies wat ze doen als ze iets 'engs' zien ;) Ik ga binnenkort in de B beginnen, zit nog op mijn startkaart te wachten, hoop dat het een beetje gaat lukken. :o

Jij veel succes nog met je wedstrijden

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 21:24

Wat een leuke fries :D
En idd ook mooi met lengte in haar hals gereden.

Probeer zelf wel vooruit te blijven kijken en wendingen door kijken(dan heb je ook autmatisch je gewicht mee de goede kant op)

verder lijken op sommige foto's je beugels net een gaatje te kort, of het lijkt zo omdat je ze wat optrekt, op de galopfoto's zag ik dat.
Probeer je been lang te houden, dus niet op gaan trekken, gewoon lekker laten hangen :)
Komt denk ik omdat de galop misschien nog iets lastiger is en je dan het idee hebt dat je meer moeite moet doen om haar in galop te houden ofzo(ik herken dit nml wel een beetje van mezelf op mn fries)

maar verder ziet het er goed uit, lekker zo doorgaan!

Welke regio rij je trouwens, misschien kom ik je nog wel op een friezen wedstrijd tegen :D

Evy_duce

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 11:23

woow wat een mooi beestje zeg!
let alleen wel op dat je je been niet te ver naar achter legt.
voor de rest ziet het er erg goed uit :)!

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 14:17

Ziet er leuk uit! Probeer wel rechtuit te kijken en niet naar je paard en je tenen naar meer naar binnen.

Maar ik vind het een fijn plaatje!

Rosemaryx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 10:42

:~
Wat een kwijlbeest haha!
Vind het er leuk uitzien, alleen probeer wel vooruit te blijven kijken en let op je tenen.

Look_at_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 19:32

Wat een super leuke fries heb je!
Alle dingen waar je op moet letten zijn al genoemt, heb niks toe te voegen, alleen dat ik het er erg netjes uit vind zien!

xLauwterd01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 19:55

Probeer je tenen wat naar binnen te draaien. Maar dat is vaak gezegt. In galop houd je je benen erg tegen de buik aan, probeer je lang te maken ;).
En nog een puntje in galop, probeer met je bekken mee te bewegen en je schouders stil te houden, je armen ook mooi mee te laten bewegen.
Ik wil je helpen, niet afkraken ( ik zeur namelijk nogal :o)
Succes verder! ;)