Felipe is een barokke paard en heeft dus een vrij korte rug en een korte dikke nek. Hij kropt zich makkelijk op en kruipt achter de teugel. Als hij gespannen is krijgt hij steeds meer knieactie en dat ziet er erg spectaculair uit, maar het gaat ten koste van de ruimte in zijn gangen.
Natuurlijk ligt dat niet aan hem maar aan mij. In de wei loopt hij namelijk superruim dus hij kan het wel!! Dus aan mij de uitdaging om te proberen rust en ontspanning in het rijden te krijgen. En da's soms best lastig met een jonge hengst...
Wat ik nu doe is is een laag tempo rijden zodat hij z'n passen mooi af kan maken. Verder, ondanks dat hij vrij druk en temperamentvol kan zijn, toch mijn been er aan blijven houden om van achter naar voren te kunnen blijven rijden. En zelf durven loslaten van voren om de spanning af te laten vloeien.
Ben benieuwd wat jullie hiervan vinden, in vergelijking met mijn vorige topic.
Op de foto's zie ik nog zooooooo veel dingen waar ik aan wil werken. Vooral ook wat mijn houding betreft. Ik heb trouwens iedere week les, maar tips zijn natuurlijk altijd welkom en rijtechnisch commentaar ook!! Maar wel opbouwend zodat ik er iets aan heb. Ik ben echt heel serieus bezig met dit paard en er wordt heel hard aan gewerkt!

........... LOSlaten die handen