Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
) en als ze na het sprongetje in de galop zit gaat het wel goed, als ik haar dan even een rondje door laat galoperen gaat dit meestal wel. Zo kan ik het haar natuurlijk niet leren omdat te veel springen natuurlijk niet goed is. bluedisx schreef:Het is geen enthousiasme. Ze stopt af en toe ook in hoeken, en snijd stukken van de bak af. Het tuig past gewoon, en met draf en stap is er echt geen probleem. Moet wel zeggen dat het in het begin met draf ook was. Dan wou ze heel erg hard, en ging het soms over in galop. Dit werd minder toen ik wat meer ging rijden, en in het begin alleen maar ging stappen.
bluedisx schreef:Ik rijd eigenlijk al bijna volledig op mijn zit. Druk op de teugels is er wel iets, maar niet veel. Ze schiet in de galop gewoon alle kanten op.
Soms moet ik mn teugels er wel even goed bij pakken, dan crosst ze dwars door je been heen bijna tegen de omheining aan. Ik vind wel dat ik dan eigenlijk van de teugels af moet blijven, want dit is alleen maar slecht, maar dat is dan eigenlijk gewoon mijn eerste reactie, haar met mn benen en teugels van die omheining weg proberen te houden. Een botsting is namelijk niet zo prettig
suleilitha schreef:Meid, je bent pas 15, je krijgt het paard na een half jaar nog niet fatsoenlijk in galop terwijl dat normaal gesproken binnen twee weken zou moeten lukken, heb je wel genoeg ervaring om een jong paard in te rijden vraag ik me dan af?
Verder, vind je het verstandig om wel pogingen te doen om te springen terwijl de basis er nog helemaal niet in zit?