Ik ben sinds kort veranderd van instructeur en dat is echt een complete verademing. We zijn nu voornamelijk bezig met het over de rug laten lopen van Mac. Hij heeft namelijk nogal de neiging om zich op te kroppen en in 1 bepaald houdinkje te gaan lopen. Verder moet zijn achterhand wat sterker worden, dus zijn we veel overgangen aan het rijden.
De aanleuning is nog erg wisselend, hij is erg druk met z'n hoofd/halshouding. Tevens zijn de overgangen terug een zwak punt, maar ik vermoed dat dit mede te maken heeft met zijn achterhand.
En over mezelf: ik moet absoluut meer op m'n kont gaan zitten, handen rechtop en m'n ellebogen aansluiten. Ik denk ook dat m'n beugels wat langer mogen (das echt wennen na jaren op een springzadel), ik zit regelmatig te ver achterin het zadel.
Foto's geupload met MijnAlbum omdat photobucket stom doet. Kwaliteit was al niet denderend, dus dat wordt er toch niet minder van.

Instappen, scheve handen van mij. Die strenge binnenhand van me is al een stuk minder, maar echt weg is het nog niet.

Drafje, net op het punt dat ik wilde checken of hij m'n hand volgde. Nog even niet opgericht, want twijfelde of hij wel helemaal rad was (maar was na 2 rondjes over).

Pasje wegrijden, iets tegen de hand.

Galopje.

Mag actiever.

Wéér scheve handen.
Z'n mooie frontriem

Overgang terug. Hij drukt zich er dan standaard uit, tips daarvoor zijn ook absoluut welkom!

Even iets langer en lager. Voor ons beide makkelijker.

Weer die overgang terug. Ik moet op m'n kont gaan zitten.

En als afsluiting de start van m'n ZZzwaar proef die ik tussendoor nog even gereden heb
"Binnenkomen in verzamelde galop"Nou kom maar op met het commentaar!