Kallista @ work (B)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

RoodZonnetje

Kallista @ work (B)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-09 20:45

Hai,

Kallista is mijn nieuwe bijrijdpaard, ik rij haar nu 1.5 maand. Ik rij haar 2 x per week dressuurmatig, door haar eigenaresse wordt ze meestal gelongeerd met balkjes. Ze is net hersteld van een knieblessure aan dr rechterachterbeen en herstellende van een hoestje. Echt niveau hebben we niet, we zitten nog in de elkaar leren kennen fase :) Helaas niet veel foto's, de rest is heel onscherp geworden.

Mijn probleempunten zijn voornamelijk mijn houding: langer in mijn bovenlichaam maken, onderbenen niet optrekken en rug recht houden. Ik had eerst altijd heel erg de neiging mijn rug hol te trekken en te rechtop te zitten, ben nu naar het andere uiterste gegaan ;)

Waar ik met Kallista aan werk is spieren opbouwen, veel (schijn)overgangen, halt-achterwaarts-voorwaarts in stap/draf en ook veel hals strekken. Ik vind haar achterhand namelijk wat te iel en haar achterbenen te traag. Kallista is trouwens een Engels Volbloed en is 19 jaar. En af en toe best kijkerig.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

xnien_

Re: Kallista @ work (B)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 21:20

leuke paard

je zegt je commentaar al waar je op moet letten

succes met rijden ;)

juultju

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 21:21

Leuk paard hpor ! ziet er leuk uit !

Abaigeal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 06:12

Leuk dat je weer een nieuw paardje gevonden hebt, Kim :)
Ziet er goed uit, denk als je werkt aan de punten die je zelf al zei dat het helemaal goed moet komen :D
Ik heb het idee (maar dat is van een foto lastig te zeggen ;)) dat je dit paardje veel ruimte moet geevn aan de voorkant.
Maar jullie zijn goed bezig zo te zien!

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-09 13:40

Klopt Judith, ze heeft veel ruimte nodig. Maar ze is ook erg kijkerig, waardoor ik de slechte neiging heb dr vast te houden ;)