Ashra @ work , nieuwe stalling

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sophie_v

Ashra @ work , nieuwe stalling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-09 20:39

Hallo Iedereen,

Sinds Februari heb ik Ashra van stalling laten verhuizen, Ashra vond dit allemaal best wel spannend maar heeft het wel heel erg naar haar zin. We hebben nu alleen een buitenbak en eigenlijk is dat voor ons allebei erg goed. Ik ben nu sinds 5 weken weer aan het werk, na ruim 3 maanden niet gereden te hebben. We zijn heel 2008 een beetje aan het sukkelen geweest met blessures van ons allebei.
Ashra heeft in die afgelopen 3 maanden wel aan de longe etc. gelopen, dus is wel een beetje op conditie gebleven. Hopelijk gaat het dit jaar allemaal wat beter
Vandaag heeft mijn moeder weer eens wat foto's genomen, helaas was ze erg gespannen en vond ik het moeilijk om haar onder controle te houden.Toch ben ik best blij met de foto's.
We rijden momenteel op B-niveau.
Te punten waar ik aan moet werken:
- niet naar beneden kijken
- m'n handen naast elkaar houden
- rechtop blijven zitten

En zo zijn er nog veel meer dingen waar ik aan moet werken. In de lessen probeer ik haar vooral voorwaarts te rijden en veel figuren maken, zodat ze met haar gedachte bij mij blijft en niet met alle andere enge dingen om haar heen. Ik ben benieuwd naar jullie mening!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Miscommunicatie:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-Z7CVBR6V-D.jpg[/img

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Lekker uitdraven, braaf paardje.

Afbeelding

En uitstappen

Groetjes Sophie !

Ik hoop op veel nuttige tipes ^^ :)

Vanky

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 20:42

Leuk paardje hoor !! :j :D
Commentaar geef je zelf al !

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 21:06

attent paardje heb je!
vooral de laatste foto is fijn, hoewel ze nog wel wat meer omlaag mag met de neus, meer halsstrekken omlaag, probeer haar daarin wat meer lengte te geven, niet losgooien, maar laat haar maar de teugel mee omlaag nemen, maar let erop dat ze je niet uit het zadel trekt.

wat je ook kan doen om de controle te krijgen, is heel veel overgangen te rijden, met name stap-draf... tegelijkertijd maak je haar dan ook alert op je been en komt ze vanuit achter vanzelf wat beter door, waardoor ze ook wat meer zal gaan ontspannen op den duur, meer over de rug gaat lopen als je tenminste van voren haar de ruimte geeft om dat te doen.

probeer je binnenhand wat meer toe te staan. op veel foto's zie je dat je veel meer met je binnenhand doet, dan met je buitenhand. probeer haar wat lucht te geven aan de binnenkant terwijl je met je binnenbeen naar je buitenteugel rijdt.

succes!

Annemarie_

Re: Ashra @ work , nieuwe stalling

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 21:11

hey Sophie!
Ik wist niet dat jullie van stalling waren verhuist, maar dit is zo te zien wel een mooi plekje :) Ashra is echt een hele leuke pony, jullie passen mooi bij elkaar :D Ze ziet er goed uit vind ik.
Tot dinsdag en fijne pasen nog :P

x_Lys

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 21:11

Ik herken hier echt mijn bijrijdpaardje in.
Het lijkt alsof die goed loopt en aan de teugel mar hij houd zich ontzettend vast in de kaak.
En hij ziet graag andere dingen :+ .

Ik zie dan ook weinig foto's waar die daadwerkelijk zijn kaak los laat.

Probeer hem op die momenten je had niet te ontspannen maar er druk op te geven en heel belangrijk! Met je binnenbeen druk geven en hem dus naar je teugel rijden. Dit kan soms wel is 3/4 rondjes duren maar op den duur laat die los!
En dit stukje zal steeds sneller gaan. Wanneer die ook los laat moet j egelijk ontspannen! En dan voordat die eigenlijk weer omhoog komt weer die druk zetten en aanvullen met je binnen been.

Want hij is nuu zooo gespannen in die rug omdat die niet los durft te laten.

Probeer hem aan het begin ook gewoon is laag en rond de rijden hetzelfde met uitrijden.

Probeer ook wel je been juist lang te houden en gewoon aan te drukken. Ook je handen laag te houden ;)! (ook mijn probleem!)

En echt het zijn allen maar tips! Want het is ne mijn bijrijdpaardje ;)! DIe is precies zo

xnien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 21:15

leuk paard

commentaar geef je zelf al dus dat hoef ik niet meer te doen :D

succes met rijden ;)

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 21:19

Ik zie eigenlijk alleen maar spanning. Jij komt erg hoog op uit je zadel, probeer wat meer je bekken te kantelen, zodat je meer contact houd met je paard. Dan veel meer lengte geven aan de voorkant, en proberen je pony naar het vw nw te krijgen zodat hij over zijn rug gaat lopen. Die handen naast elkaar...tja...daar ben ikzelf niet zo heel streng in, zolang het maar iets toevoegd aan de beweging van je paard en die dus beter gaat lopen.
Als jou paardje eerst eens lekker los laat, dan kan je zelf ook veel fijner gaan zitten n.l.

Sophie_v

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-09 10:08

Dankjulliewel voor alle reacties en tips :) Ik denk dat ik er zeker iets mee kan.

Over de spanning: het klopt inderdaad dat ze erg gespannen is, dit was ook een van onze mindere dagen. Ik probeer haar, zeker bij het losrijden, altijd lager en langer in te stellen, maar vond er op dat moment de rust er niet voor. Want op het moment dat ze er dan vandoor vliegt ben ik niet op tijd en dat risico durf ik niet te lopen. Maar we zijn ook nog niet zo lang weer een beetje bezig, dus dat zal wat tijd nodig hebben.

@ Annemarie: Ja ik ben verhuisd ^^ Heb nu geen binnenbak meer, maar dat is eigenlijk wel beter, anders grijp ik zo snel naar die binnenbak.

Groetjes Sophie

Oja @ Aerdenhout: Kom ik echt zo ver uit mijn zadel? Ik vind het zelf nog wel meevallen, behalve op die foto waarboven staat miscommunicatie.

Judie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 14:10

Hee soph!
Goed zeg dat je weer lekker kan rijden :)!
Ze houd inderdaad nog wat vast in d'r rug maar jullie kunnen zeker zoveel beter!
Komt helemaal goed, succes :)! xx

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 16:02

leuk paard :D

de punten waar je aan moet werken geef je zelf al dus verder niet heel veel op aan te merken

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 21:19

ps, ik bedoelde de laatste rijfoto van het uitdraven... niet de echte laatste foto waar je er naast loopt hoor.

mijn instructeur zegt altijd "de ontspanning moet eerst vanuit jou komen, dan pas kan je paard die ontspanning overnemen".

succes!

Eva_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 09:37

Mist je eigen puntjes ziet het er al goed uit hoor !
Succes verder

AdelineL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 12:42

Ziet er leuk uit.
Het is alleen nog niet erg constant.

Mo0wtjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 16:19

je ziet wel de spanning, maar ik denk dat dat ook het moment is!
erg leuk paard!
jullie komen er wel!