Toch te zwaar, groot voor mijn nieuwe pony??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Omarlover85

Toch te zwaar, groot voor mijn nieuwe pony??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-09 20:38

Hallo ik heb sinds een weekje de pony van paardje25, Pepper. Nu hoor ik regelmatig op bokt dat je wel snel te zwaar/groot voor je pony bent. Ik heb de laatste 6 jaar een paardje gehad maar omdat ik wilde stoppen maar uiteindelijk de paardenpassie niet kon vergeten heb ik voor een grote D pony gekozen omdat iik een dochtertje van 1,5 jaar heb en hoop dat ze ooit ook die passie gaat delen.Nu vroeg ik me af of ik dan toch te zwaar ben met een BMI van 28. Ik rijd wel al 17 jaar en ik heb vrij veel ervaring dressuur en springen.Ik zelf ben 1m70 en jammer genoeg zijn er 10 kilo van mijn zwangerschap aan blijven plakken die ik ooit er wel weer af wil |( Ik rijd ongveer 3-4 x in de week een half uurtje en om de 2/3 weken zou ik na enkele maanden recreatief 60-70 willen springen. Vinden jullie dit eerlijk dan dierenmishandeling en past het plaatje echt niet en ga ik me belachelijk maken op wedstrijd? Ik verwacht veel commentaar maar hopelijk niet al te kwetsend!

Groetjes

Afbeelding

Relax drafje

Afbeelding

Beetje stapwerk

Afbeelding

Haar super mooi hoofdje *D

Iriscope

Re: Toch te zwaar, groot voor mijn nieuwe pony??

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 20:40

Ik vind het er vriendelijk uitzien en denk dat het nog net kan. Misschien een extra motivatie om nu te gaan afvallen omdat het voor je paardje beter zou zijn?
Nog gefeliciteerd met de aankoop trouwens, een onwijs knappe pony heb je gekocht!

Hawai

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 20:41

:o Geloof niet dat ik zou gaan springen.
Hoeveel weegt je pony? En wat weeg je zelf?

ilsse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 20:42

hoi! Ik vind het persoonlijk wel mee vallen.... het lijkt mij niet dat je pony er onder lijd en je lijkt er ook niet te groot op. Gefeliciteerd met je knappe pony!!

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 20:43

Zo te zien heb je in ieder geval een goede zit, van wat van twee foto's te beoordelen is. Dat scheelt al een hoop. Ik vind het er eigenlijk best goed uit zien, maar voor het mooie zou een paar kilo eraf niet slecht zijn... En natuurlijk gefeliciteerd met je leuke pony!! erg aansprekelijk beestje!

L_alice

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 20:43

ik vind het wel mee vallen,
het is ook een wat stevige pony, dus kan wel..
ik zelf rijd ook op een D/E pony en ben ook 1,70 dus te groot zeker niet

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 20:44

Volgens mij kan het net... En onthou hoe lichter jij bent... hoe beter voor je paardje dus je hebt een supper motivatie om die 10 kilo er af te krijgen :). Succes verder met je nieuwe paardje!

Dit topic voldoet wel niet aan de nieuwe regels van HAW...

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 20:46

Je bent iid niet heel licht, maar ik vind wel dat je netjes en ontspannen zit,
En het ziet er (in mijn ogen) zeker niet belachelijk uit!
Als je zorgt dat je zadel 100% goed past, scheelt dat ook weer een stuk voor de pony
Laat de rug van je pony af en toe checken op spier/wervel problemen
Zo kun je evt. problemen voor zijn
Succes op de wedstrijden 8-)

horse_girl

Ik vind het beeld niet verkeerd, maar als je toch wilt afvallen,zou ik dat wel proberen. het is belangrijker dat je netjes en stil zit, iemand die dun is en constant zit te stuiteren zit zijn paard veel meer in de weg. Gewoon lekker rijden en springen, en als die kilo's eraf gaan, nog beter! Succes!

P_Tries

Ik ben van mening wanneer jij een onafhankelijke zit hebt, een correcte houding en je weet wat je doet, je niet snel te zwaar kan zijn..
Want wanneer jij het paard/de pony niet stoort in zijn beweging en je dus mee gaat daarin het niet erg is als je misschien wat aan de zware kant bent.

En, ik ben dus van mening dat het nog kan, vooral met het leuke uitzicht dat je kindje er misschien over een paar jaartjes mee kan gaan rijden is helemaal goed!

Wat hierboven verteld wordt, dat er voor het mooie een paar kilo vanaf kan vind ik niet van toepassing op jou vraag. Het gaat hier niet om het mooie, maar om de functionaliteit.

Germatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 20:47

Wel nee meid! Lekker gaan rijden hoor, ziet er prima uit!
Leuk paardje overigens!

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 20:47

ik vind het ook reuze mee vallen hoor! kijk maar eens rond op bokt er zitten echt veel stevigere mensen op kleinere ponny's gaat prima!

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 20:48

Weet je wat het is TS...als je kan rijden ben je niet zo heel snel te zwaar voor een paard/pony! NU zie ik aan de foto's dat jij wel kan rijden en een paard dus niet in de weg zit!
Een ruiter van 30 kilo kan zwaarder zijn voor een paard dan een van 130 kilo!! (

Niet dat ik denk dat jij 130 kilo weegt hoor!!!!!1

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 20:50

Ik ga mee met P-Tries. Het ziet er prima uit hoor! Krijg absoluut niet het idee dat je je paardje hindert. Qua lengte kan het ook prima! Ik zou zeggen, zet hem op! Enne, laat je niet gek maken door anderen...

Snoevie

ik denk dat het wel kan,maar dat het wel fijner is voor je pony om toch wat af te vallen. al lijk je er wel netjes op te zitten!

wel een heel mooi dier trouwens,gefeliciteerd

s6801881

Ik vind dat het wel moet kunnen. Je houding is oké en als je er goed over waakt dat je paard over de rug loopt denk ik niet dat het problemen op moet leveren. Ook te zien aan de uitdrukking van je pony denk ik dat het in orde is. Belangrijkste is dat je luistert naar je paard! Het enige wat ik wel wil meegeven is het belang van blijven rijden met boomzadel, maar ik denk dat het helemaal goed komt :)

Danique07

L_alice schreef:
ik vind het wel mee vallen,
het is ook een wat stevige pony, dus kan wel..ik zelf rijd ook op een D/E pony en ben ook 1,70 dus te groot zeker niet

Ik weet niet waar jij een stevige pony ziet.. Maar ik vind deze pony juist mooi rank.
Ik vind dat het nog best kan hoor! Maar natuurlijk is het een motivatie om af te vallen he!
Succes !

Wegbenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 20:51

Nou ik vind dat je helemaal niet te dik bent voor je paard. ZEKER NIET. Ga lekker genieten van je paardje en laten we hopen dat je dochtertje straks ook lekker gaat rijden!!! Succes

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 20:52

Wat een knap ding! Leuk!

Over het plaatje: eerlijk is eerlijk, ik twijfel. Ten eerste lijkt het zadel me aan de krappe kant voor jou. Misschien lijkt dat zo op de foto, dat kan ook. Als hij wel aan de krappe kant is, komt de druk natuurlijk niet zo over als het zou moeten, en daar kan je paard zeker last van krijgen. Iets om voor jezelf dus even na te gaan!

Te groot ben je niet, en te zwaar, ik twijfel. Het lijkt me toch een slank paardje, of zie ik dat verkeerd? Zo op de foto's te zien heeft het dier er zeker plezier in, en ik denk dat je dat gewoon in de gaten moet houden. Springen zou ik zelf niet doen.

Het is verder idd een goede motivatie om te proberen iets af te vallen!
Laatst bijgewerkt door zorro op 10-04-09 20:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Mallodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 20:52

Het beeld stoort met niet erg .. De pony lijkt zich niet te storen aan de ruiter ! En idd , goede zit helpt HEEEEEELLL VEEEL :)
Maar , als je twijfelt of je misschien te zwaar bent voor een pony , waarom heb je dan geen (groter & sterker) paard gekocht ?
Super mooi , beestje trouwens !! Goede aankoop denk ik :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 20:53

Past prima joh, leuke combinatie!!

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 20:54

Kan nog wel hoor :) (niet meer groeien haha :'))..
En zoals al meerdere zeggen.. een motivatie om die laatste kilotjes eraf te krijgen :)
Veel plezier en geluk in de toekomst met je nieuwe ponytje :D

Liefs Minjon

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 20:59

Neehoor, super leuke pony heb je, ik vind jullie een leuke combinatie!

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 21:02

Wat een knappe d pony is het, ik vind het prima kunnen. Je moet niet groter worden, maar gelukkig krimpt de mens alleen maar na zijn 20e :D. Geniet van je nieuwe aanwinst en maak je niet druk om wat anderen zeggen, maar wat je er zelf van vindt.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 21:03

ik denk dat het net kan.
al ga ik wel met zorro mee dat het zadel aan de kleine kant lijkt?