Ar Raheem en Sanne aan het werk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

KimH

Ar Raheem en Sanne aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-09 20:15

AR Raheem en Sanne waren vandaag @ work in een erruug warme binnenbak, ik ben benieuwd wat bokt hier van vind. Wees asjeblieft netjes in het commentaar. Raheem is nog niet zo lang onder het zadel en pakt alles best braaf op. En ik ben apetrots op die twee.. Helaas moet ik voorlopig naast de zijlijn volgen omdat ik met een knieblessure zit..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Re: Ar Raheem en Sanne aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 20:18

Sanne kiepert wat voorover, verder vind ik het er voor een heel nieuwe, verse combi best al lekker uitzien! :)

dia248

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 20:26

Ziet er op zich goed uit, maar ik zie wel wat aandachtspuntjes. Pianohandjes, handen te breed en te laag, probeer nageeflijkheid niet af te dwingen maar door kuitdruk je paard naar je hand toe rijden en te laten nageven. Stoelzit: schouders, heup en hak moeten in 1(verticale) lijn liggen, komt misschien door het zadel, beugels lijken ook wat kort. Rechtop zitten, schouders naar achteren, laat zien wat je hebt! Probeer het onderbeen op een plek te houden, ligt soms te ver naar achteren. Paard pakt het wel goed op, probeer minder te focussen op nageeflijkheid en werk aan je houding. Lekker voorwaarts rijden met een licht contact op de teugels, veel wendingen en overgangen maken. Gebruik de spiegels om je houding te corrigeren. succes ermee!

Germatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 20:26

Jeetje zeg, wat is ie gegroeid! Leuk hoor zeg!
Ze moet inderdaad wat meer naar achteren zitten en het lijkt vanaf de foto dat ze wat meer aan de binnneteugel zit.

Wanneer gaan we een buitenrit maken? Het kan nu in weer in de avond!

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 20:29

Hey

Een tijd terug zat ik op het arabische forum en kwam ik hem daar regelmatig tegen als klein mannetje haha...

En nu is hij alweer zo groot dat er op gereden word.

Ziet er erg leuk uit. Misschien beugels een gaatje of 2 langer...

KimH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-09 20:31

Klopt idd dia248, we zijn af en toe zo bezig met het paard dat we ( ik spreek even in de wij-vorm omdat Raheem van ons beiden is), ons zelf een beetje vergeten. Goed dat we les hebben en dat er aan gewerkt wordt haha

Anneke: ja we moeten snel een keertje wat afspreken hoor!!

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 20:55

Ziet er super uit !!!
Raheem heeft er ook plezier in, leuk om te zien :D
Echt ontzettend leuk om hem zo onder zadel aan het werk te zien, ik ben trots !!!! *D

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 21:04

Kan dat ik 't verkeerd zie hoor, maar zie telkens z'n staart scheef hangen
Is dat niet een teken dat het niet helemaal ok zit in z'n rug???

Kan ook dat het toeval is en dat hij gewoon met z'n staart wiebelt tijdens het rijden
ziet er leuk uit

sannev

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 21:18

raheem zn rechter 'staart'spier is sterker ontwikkelt en hangt daarom meer naar rechts.
hier hebben we naar laten kijken vandaar! het is dus geen rugprobleem!

idd houding moet aan gewerkt worden :)

ILuvWinnetoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 21:37

Aaaah, Riempie :) Toen hij nog op Manege Groot stond was het al een lekkerding maar onder het zadel al helemaal! :9

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 06:10

Jeetje zeg, jullie zijn zelfs ontzettend vooruit gegaan sinds ik jullie voor het laatst zag, en zo lang geleden is dat niet :wow: Ik zie dat hij nu ook in draf lager blijft, netjes hoor! Inderdaad, beugels nóg ietsje langer ;) Maar vind echt dat jullie super vooruit gaan!!!

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 08:16

Moderatoropmerking:
De openingspost voldoet hier niet aan de nieuwe regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even [RT-HAW] Welkom op RT- HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan, dan kun je een nieuw topic openen wat wel aan de regels voldoet.

Je achtergrondinformatie is niet compleet en het is niet toegestaan foto's van derden te plaatsen. Als de ruiter op de foto's toch haar foto's op HAW kwijt wil, dan kan ze dat het beste zelf doen. :)