Naomi & Cindy @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Naooom

Naomi & Cindy @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-09 11:57

Hallo bokkers :D
Na lang na gedacht te hebben dacht ik toch maar dat ik een topic wou aanmaken :o
Ik heb lang niet durven springen met mijn pony.
Ook al doet ze het hartstikke braaf het zat gewoon tussen mijn oren }> Maar nu dan toch eindelijk heb ik de stap gezet om toch maar een keer een huppeltje te maken en met resultaat :D want ik vind het springen nu steeds leuker worden! Het is nog niet zo hoog maar dat maakt niet uit, de hoogte komt van zelf wel :+ ik heb tussen door ook flink wat dressuurmatiger gereden maar daar zijn niet zo veel foto's van.
(de reden dat ik met zonnebril rijdt is dat er veel vliegjes waren )
Cindy is een arabiertje en het is een 17 jarige merrie

mijn houding is niet al te best :+
Ik moet meer naar voren kijken en mijn voeten lijden soms een eigen weg.
verder moeten we nog meer werken aan de ontspanning maar dat is er al meer dan dat er eerder was
Tips zijn welkom maar hou het wel een beetje vriendelijk :o

Afbeelding
instappen

Afbeelding
even een stukje draven

Afbeelding
en tussen door even stappen

Afbeelding
en weer aandraven

Afbeelding
even de verlichte zit oefenen

Afbeelding
en weer even stappen

Afbeelding
Even een foto er naast moest de balken goed leggen en dan even een foto :Y)

Afbeelding
Balkjes draven

Afbeelding
nog een keer balkjes draven

Afbeelding
aan een kant ietsje omhoog

Afbeelding
wat hoog he :z

Afbeelding
dat hoofdje :9

Afbeelding
beetje wazig

Afbeelding
mijn hoofd :9

Afbeelding
en stappen

Nou dit was het dan maar weer
Tot de volgende keeer :+

maximee

Re: Naomi & Cindy @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 12:04

Wat een leuk paard :D

Probeer iets meer lengte in de hals te creëeren en laag te laten lopen zodat die mooi over de rug komt. Op een aantal foto's drukt je paard erg de rug weg!

Veel succes en plezier samen :D

Naooom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-09 12:14

Maximee : dankje wel (A) Oke ik ga het proberen. Ja klopt daar ben ik ook al wel mee bezig in de les maar bedankt voor de tip!
Zal wel lukken :d

maximee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 12:22

Dan moet het zeker gaan lukken! Ik heb hetzelfde probleem ook gehad met m'n paard :) Succes!

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 12:46

Ik vind het zadel te klein voor je, dat is ook een van de redenen dat je beenligging niet helemaal goed gaat. Verder zijn je beugels te kort, waardoor je ook inlevert op je beenhouding. Voor de huppeltjes die je op de foto's maakt hoef je echt geen kortere beugels te hebben :)

verder vind ik het een erg leuk paard. Heel veel succes met lessen.

Naooom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-09 12:52

Alicia2u : mijn zadel is opzich helemaal niet te klein :$ en ik heb mijn beugels ook helemaal niet korter gedaan :+ ik rijdt normaal altijd zo met mijn beugels heb namelijk iets met mijn knieën dus daarom kan ik mijn beugels niet al te lang hebben :+ maar ik ga het proberen
dankje wel zal zeker lukken :D

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 12:56

Als je op het zadel zit moet je achter je kont nog een ruime hand ruimte over hebben op de zit. Dat heb jij niet: je zit achterop de lepel (ook mede door je korte beugels) waardoor de balans van het zadel niet goed meer is en dat kan je paard rugklachten bezorgen. Een halve of hele inchmaat groter zal een heleboel schelen, zowel voor jou als je paard.

Naooom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-09 13:32

Alicia2u : in de winkel zeiden ze dat het goed was zo ;s en als ik nu weer een ander zadel moet aanschaffen dan voel ik mezelf wel heel erg in de maling genomen door hun. Maar ik zal mijn beugels wel wat langer doen eens kijken of dat helpt

Assiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 15:44

Als je hem bij een winkel gehaald hebt kun je toch gewoon teruggaan? Inruilen voor een halve of een hele inch en je ben in principe klaar, misschien dat je iets meer moet betalen voor de maat maar het lijkt mij sterk aangezien het ook hun fout is.. maar ach het blijven jammer genoeg vaak verkopers die alleen aan hun inkomen denken..

Ontopic; Je paardje ziet er erg gespannen uit, ik heb ook een arabier en ik herkende het eigenlijk gelijk. Ik weet niet of je van ter voren gedressuurd hebt, maar als ik het zo zie kan een beetje grondwerk vooraf geen kwaad.. Ze is heel gespannen in haar hoofd/hals houding waardoor het voor haar en voor jou moeilijker word om goeie controle te houden.

Waar stamt ze vanaf als ik het vragen mag?

Naooom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-09 17:53

Assiej : Ja dat klopt daar heb je helemaal gelijk in ! ze was ook wel gespannen en vooraf heb ik juist heel veel gedressuurd alleen met het ''huppeltje'' wordt ze zo enthousiast dat ik er dan niets meer aan kan beginnen ze wil wel op mijn tempo lopen maar ze maakt zich dan zo druk en dit was ook de eerste keer dat ik met haar sprong maar ze wil zo graag springen en ja daar moeten we nog aan werken
ehm dan moet ik even het paspoort er bij pakken (A)

haar vader is Netron ox en daar de vader van Abdullah ox :+

Assiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 18:11

Naooom schreef:
Assiej : Ja dat klopt daar heb je helemaal gelijk in ! ze was ook wel gespannen en vooraf heb ik juist heel veel gedressuurd alleen met het ''huppeltje'' wordt ze zo enthousiast dat ik er dan niets meer aan kan beginnen ze wil wel op mijn tempo lopen maar ze maakt zich dan zo druk en dit was ook de eerste keer dat ik met haar sprong maar ze wil zo graag springen en ja daar moeten we nog aan werken
ehm dan moet ik even het paspoort er bij pakken (A)

haar vader is Netron ox en daar de vader van Abdullah ox :+

Geeft niet hoor haha er moet ergens een begin zijn! en voor alles moet een eerste keer zijn..
maar gezien dat gespannen lopen moest ik aan mijn eigen arab denken haha.. vandaar dat ik vroeg naar de afstammeling. Maar mijne is van Mufaq ox dus het is geen familie haha. Abdullah ken ik overigens wel, is een bekende hengst.

Ik zou gewoon rustig aan blijven rijden en lekker de ontspanning opzoeken, als je er mee door wilt gaan dan is les ook niet verkeerd hoor ! heeft bij mij ook geholpen. Ik spring nog steeds niet ;) maar tijdens de les ging het beter als dat ik vrij reed.

Naooom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-09 18:17

Assiej : Ik heb elke week les met haar. alleen daar springen we nooit en als we sprongen deed ik nooit mee maar sinds vorige week spring ik dus wel :+ en doe ik uiteraard de volgende keer wel mee ;d
Maar ik ben al blij dat ik haar nu al een beetje zo aan het lopen heb want vroeger was er helemaal niets mee te beginnen (ze is door haar toen malige verzorgster bij ons helemaal naar de knoppe gereden die ging alleen maar met haar crossen enzo)
Dus ben al blij dat ze nu wat rustiger loopt maar we zijn nog lang niet uitgeleerd ;d en we leren elke week weer nieuwe dingen ;d

Nee Mufaq ox ken ik niet misschien als ik hem zie op een foto ofzo wel maar niet zo van naam:+
Ja klopt Abdullah is inderdaad een bekende hengst

Assiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 18:20

Naooom schreef:
Assiej : Ik heb elke week les met haar. alleen daar springen we nooit en als we sprongen deed ik nooit mee maar sinds vorige week spring ik dus wel :+ en doe ik uiteraard de volgende keer wel mee ;d
Maar ik ben al blij dat ik haar nu al een beetje zo aan het lopen heb want vroeger was er helemaal niets mee te beginnen (ze is door haar toen malige verzorgster bij ons helemaal naar de knoppe gereden die ging alleen maar met haar crossen enzo)
Dus ben al blij dat ze nu wat rustiger loopt maar we zijn nog lang niet uitgeleerd ;d en we leren elke week weer nieuwe dingen ;d

Nee Mufaq ox ken ik niet misschien als ik hem zie op een foto ofzo wel maar niet zo van naam:+
Ja klopt Abdullah is inderdaad een bekende hengst

Er staat een foto van Mufaq in mijn profiel :) Het is inderdaad verstandig om les te nemen met haar als je echt wil gaan springen. Door de spanning bij jullie allebei is er namelijk weinig sprake van techniek, en die moet je wel bezitten als je het vaker wilt gaan doen :)

Wat je schrijft over je paard die zo pittig is door zijn oude eigenaar herken ik direct haha. Toen ik Moon kocht was hij ook zo omstuimig enzo, was echt geen redden aan. Na een jaar kwam de klik pas echt.