Tinker Maan @ work met barebackpad

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SRG

Tinker Maan @ work met barebackpad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-09 23:05

Ik verzorg Maan nu een maand of 7. Maan is een tinkermerrie van 10 jaar oud.
We rijden geen wedstrijden dus we hebben geen niveau. We proberen zo veel Maan ontspannen te laten lopen, en haar wat meer te laten buigen. Maan is op het moment onder behandeling van een dierenfysio, omdat ze o.a. in haar nek onwijs vastliep door een niet passend zadel. Dat zadel wordt inmiddels niet meer gebruikt, maar er is nog geen nieuw zadel, dus tot die tijd rijd ik met barebackpad.
Punten voor mezelf om op te letten:
* naar voren vallen, naar beneden kijken
* benen optrekken
* kapstokjes
enz enz

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Daarna hebben we voor de lol ook nog een sprongetje gemaakt. Maan en ik zijn alletwee geen spingers, maar leuk vinden we het wel!

Afbeelding

Afbeelding

Eefste

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 23:30

Ik vind het er erg goed uit zien Sammy!
Je rijdt Maan erg netjes en vriendelijk.
Jullie zijn een super leuke combi!!!
Aandachtspuntje is inderdaad t naar voren vallen.

First_Unique

Re: Tinker Maan @ work met barebackpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 23:44

leuk tinkertje, ik hou daar wel van!!
mijn tip is om toch je hakken uit te drukken, en verder naar achter te gaan zitten op je kont, dan heb je een betere zit en kon je minder met je hakken in zn buik..

verder is een cap je eigen keuze, maar met springen een verstandige keus om het op te zetten.. en vooral zo zonder beugels...

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 12:53

Niet je hakken uit gaan drukken: je hebt geen beugels aan, dus voor de veiligheid hoeft het niet. Bovendien zet je onnodig veel spanning op je benen door te proberen je hakken naar beneden te drukken. Gewoon lekker je voeten ontspannen laten hangen heeft het beste effect op je zit. Dit zou je in het zadel ook moeten doen, al zorgt de steun van de beugel dan dat je hak horizontaal blijft, de ontspanning in de voet en enkel is hetzelfde.

Ik vind je verder eigenlijk heel netjes zitten, je bekken is mooi in middenstand. Ga dus niet verder achterop je kont zitten, dan kun je de bewegingen niet meer goed volgen! Je hele been zou nog iets meer vanuit de heup naar achteren mogen leggen. Dit is alleen erg moeilijk op een barebackpad, omdat dat zo stroef is en met je been naar achteren zul je je bekken meer moeten bewegen. Wil je los en ontspannen op je paard kunnen zitten, kun je toch beter zonder BBP rijden, dan kun je namelijk beter 'glijden' met de beweging mee en worden je bovenbenen niet gefixeerd door het pad.

Ook hoef je niet zo naar beneden te kijken, je paard verandert niet van kleur ;)

Maar verder ziet het er super uit! Ga vooral zo door!

JorindaLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 17:44

Het ziet er leuk uit! Lekker ontspannen, leuke combinatie.
De dingen waar je aan moet werken heb je zelf al aan gegeven ;) Maar het is zonder zadel ook wel moeilijker!
Veel succes samen!

Eefste

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 13:24

Ben het met Alicia eens.
Zonder beugels heeft je hakken uitdrukken geen zin, daardoor zit je alleen maar onstabieler.