Mijn zus is voor 5 maanden naar Aruba, nu heeft ze een 6 jarige ruin op stal staan.
Het probleem is dus: Je kan niet Jan alleman erop zetten, hij is nogal lastig. Eerst was het een optie om mij erop te zetten, dit hebben we geprobeerd. Het ging echt super goed, tot ik de 2e keer erop ging. Whisper was bang, gespannen en wou er elke keer vandoor schieten. Hij probeerde me dus uit.
Zelf ben ik niet bang uitgevallen, maar toch vind ik het risico te groot, ik ben nog maar 14, ong. 1.65 en Whisper is ruim 1.70. Ik heb ook altijd op een pony gereden van 1.36 dus het is zoiezo een grote stap, van een pony van 1.36 naar een paard van 1.70.
Mijn zus heeft veel problemen met hem gehad, eerst ging het super, daarna lag ze bijna elke keer ernaast als ze erop ging. Dus uitenldelijk hebben we de DA erbij gehaald, het kwam doordat hij elke keer zijn hoofd omhoog deed, dat hij als het ware een stroomschok kreeg.
We hebben hem toen een jaar lang, lang en laag over de rug gelongeerd. Daarna is hij ruim 3 maanden weggeweest, daarna ging ze weer op Whisper en ging het super. Hij gaat er nog wel eens vandoor, maar ze is gewoon de baas over hem en niet meer bang voor Whisper.
Daardoor vind ik het risico nog groter, ik ben bang dat als ik eraf val dat hij alles opnieuw gaat doen, dat ik hem dus eigenlijk heb verpest.
Nu hebben we samen met onze instructrice besloten hem 5 maanden op het land te gooien en gewoon 3x in de week te longeren. Gewoon met zadel en hoofdstel, zodat hij dat nog weet.
Maar nou zat ik dus te denken: Wat kan ik nog meer met hem doen, longeren vind ik zo saai voor hem.
We zetten er niemand anders op, dit gaat hoog oplopen in de kosten, en hoe komt het paard terug?
Het is een lang verhaal, ik weet het, maar ik weet het gewoon niet.
Groetjes!
Sorry als dit niet hier hoort.
Hij vond alles nog een beetje spannend. Dus weer afgestapt, vervolgens weer opgestapt. Dit ging zonder spanning maar nog wel een keer gedaan. Daarna gaan stappen, ging helemaal goed!