!Gisteren hebben we voor het eerst weer buiten gesprongen, aangezien we in de winter altijd gewoon les hadden in de buitenbak.
We waren met zijn viertjes, dus lekker rustig.. En omdat het de eerste les buiten was hebben we lekker rustig aan gedaan en zijn we vooral bezig geweest met het oefenen op controle.
Ap wordt eind van de maand 5, we springen nu ongeveer een jaartje samen denk ik. In het begin was dat vooral balkjes draven en kleine kruisjes (zoals je eigenlijk ook op deze foto's ziet), maar inmiddels zijn we een stuk verder en de laatste twee maanden gaan we ook wel eens oefenspringen op 80/90 cm wat eigenlijk erg goed gaat. Springen heeft trouwens hij niet van een vreemde, zijn papa is Nassau
(mama: Lavendel). Eind deze maand hebben we onze tweede onderlinge wedstrijd waarop we ook gaan springen, waarschijnlijk 60/70 cm omdat ik vaak zelf last heb van spanning zo erg dat we geen enkele hindernis over komen. Als hier dus nog tips voor zijn.. Die zijn heeeel erg welkom!Mijn eigen commentaar:
- Terugzitten!!
- Handen naar beneden houden (ben hier erg bewust mee bezig laatste tijd, het was veel erger)
- Tenen naar binnen.
- Af en toe iets meer mee zitten en dichter bij mijn paard blijven.
1. Losdraven. Handen naar beneden houden en mag iets lager ingesteld.

2. Weigerde, dus hier vanuit eerst stappen en op de balkjes aandraven.

3. Braaf paard!

4. Stukje galop tussendoor.

5. Laag kruisje.. Vond hij zelf ook geloof ik

6. Zelfde kruisje, braaaaf!

7.

8. Stappen tussendoor.

9. In-uitje

10. Laag steiltje op de volte, hand meer meegeven.

11. Oxertje, teugels korter/hand mee.

12. Hihi, al beter.. En dat laat ik hem ook horen zo te zien

Nog even een foto van twee maanden terug ter vergelijking:

Berichtje zou leuk zijn

En daarbij meer ruimte geven in de mond. Je mag gerust wat lichtelijke steun zoeken op de hals als je het nog wat eng vind om je handen meer naar voren te brengen.