Baby Appie @ Basis springwerk 1e keer weer buiten!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Appieee

Baby Appie @ Basis springwerk 1e keer weer buiten!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-09 16:04

Halloo :wave:!

Gisteren hebben we voor het eerst weer buiten gesprongen, aangezien we in de winter altijd gewoon les hadden in de buitenbak.
We waren met zijn viertjes, dus lekker rustig.. En omdat het de eerste les buiten was hebben we lekker rustig aan gedaan en zijn we vooral bezig geweest met het oefenen op controle.

Ap wordt eind van de maand 5, we springen nu ongeveer een jaartje samen denk ik. In het begin was dat vooral balkjes draven en kleine kruisjes (zoals je eigenlijk ook op deze foto's ziet), maar inmiddels zijn we een stuk verder en de laatste twee maanden gaan we ook wel eens oefenspringen op 80/90 cm wat eigenlijk erg goed gaat. Springen heeft trouwens hij niet van een vreemde, zijn papa is Nassau :) (mama: Lavendel). Eind deze maand hebben we onze tweede onderlinge wedstrijd waarop we ook gaan springen, waarschijnlijk 60/70 cm omdat ik vaak zelf last heb van spanning zo erg dat we geen enkele hindernis over komen. Als hier dus nog tips voor zijn.. Die zijn heeeel erg welkom!

Mijn eigen commentaar:
- Terugzitten!! :o
- Handen naar beneden houden (ben hier erg bewust mee bezig laatste tijd, het was veel erger)
- Tenen naar binnen.
- Af en toe iets meer mee zitten en dichter bij mijn paard blijven.

1. Losdraven. Handen naar beneden houden en mag iets lager ingesteld.
Afbeelding

2. Weigerde, dus hier vanuit eerst stappen en op de balkjes aandraven.
Afbeelding

3. Braaf paard! :)
Afbeelding

4. Stukje galop tussendoor.
Afbeelding

5. Laag kruisje.. Vond hij zelf ook geloof ik :=
Afbeelding

6. Zelfde kruisje, braaaaf!
Afbeelding

7.
Afbeelding

8. Stappen tussendoor.
Afbeelding

9. In-uitje
Afbeelding

10. Laag steiltje op de volte, hand meer meegeven.
Afbeelding

11. Oxertje, teugels korter/hand mee.
Afbeelding

12. Hihi, al beter.. En dat laat ik hem ook horen zo te zien :o
Afbeelding

Nog even een foto van twee maanden terug ter vergelijking:
Afbeelding

Berichtje zou leuk zijn :)
:evaw:

Rianntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 16:14

ziet er leuk uit:D

probeer je tenen niet te ver naar buiten te steken, en ga goed mee in de beweging vn paard.
ja handern moeten mee,(teugels korter, dan moet je wel!) verder goed!

ikkelies

Re: Baby Appie @ Basis springwerk 1e keer weer buiten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 18:01

Vind je eigen houding ook verbeterd vergeleken de vorige foto.
Probeer iets meer ruimte van voor te geven en je schouders wat meer naar achter.
Vind het een knap paard! Veel suc6 met je wedstrijd.

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 21:16

Het ziet er een stuk beter uit, het paard gebruikt z'n rug nu veel meer. Je eigen houding is ook heel erg verbeterd! :j
probeer goed tot de sprong te begeleiden in een beheerst tempo, dan komt het basculeren vanzelf helemaal goed :) Succes met je wedstrijd!

paleoceen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 22:34

Wat een leuk paard. Ik heb 1 week ook een paard gehad met dezelfde vader als dit paard. Was alleen een slechte combi voor mij. Ik kon er gewoon niet mee omgaan en was er bang voor. Dus toen heb ik hem na een week terug gedaan naar de handelaar.

Suusje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 08:30

Heel netjes zeker weten wel wat verbetering ;)

Maar je doet op sommige foto's je benen nog wat te overdreven naar achteren probeer ze wat meer bij je te houden zo kan je het paard voor de sprong eventueel nog een extra spoortje geven als je het gevoel hebt dat hij gaat twijfelen. Je hebt ook af en toe wat vleugels, armen aan je lichaam! Erg fijn als je bezweet bent, maar is nu niet van toepassing :P En daarbij meer ruimte geven in de mond. Je mag gerust wat lichtelijke steun zoeken op de hals als je het nog wat eng vind om je handen meer naar voren te brengen.

Je paard heeft een mooie techniek, voor zover ik kan zien. Boven elke sprong de oortjes naar voren en heeft een best wel mooie afzet.

Nog veel succes met trainen en jullie komen er wel ;)

Appieee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-09 08:51

Bedankt iedereen voor je berichtje :)..

Dat ik mijn benen te ver naar achteren houdt klopt zeker, daar ben ik mee bezig. Sinds kort rijd ik met mijn beugels 2-3 gaten korter dan eerst dus daar komt het ook grotendeels door, daar moet ik nog even aan wennen :).
Wat betreft mijn handen, eerst zette ik ze juist te ver naar voren en omhoog, dus dat gaat nu al steeds beter :j.. Maar ik moet ze nu inderdaad juist weer niet te ver naar achteren houden.

In elk geval bedankt voor je bericht & je tips!

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 21:32

aaah appiee :+:
Hij springt nu idd al veel meer met zijn rug :)
Hih en volgens mij al het hoger word gaat hij pas echt moeite doen om te gaan springen :P

En over je houding is alles al gezegt :)

Ga zo door voor je het weet heb je je 1e B debuut met springen. :D

r0o0m0y0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 07:36

He,
Ik zie dat jullie er ook een balk voor en achter leggen > is dat om hem op techniek te laten springen ofzo... Heel mooi paard!!

my_angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 07:49

Commentaar heb je al gegeven en gehad. Dus buiten dat jullie een leuke combi zijn van mij geen commentaar.

Wat betreft wedstrijden, ik heb er zelf ook heel erg veel last van.
Wat mij geholpen heeft is dat ik mijn doel laag stelden. Dus ik ben tevreden als ik rond kom zonder weigeringen. Daarna ik was tevreden als ik maar foutloos was, daarna als ik in de punten reed en op het laast pas ging ik voor de winst.

Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik nu ik volgende week de eerste wedstrijd met mijn nieuwe paardje heb alles weer van voor af aan begint. Ik rijd de 60 en 80 cm gewoon om aan hem te wennen op de wedstrijden en we zien wel (zei ze al bevend van de zenuwen).

Succes in elk geval!!!!!!!

Martina

Juul_sintha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 11:39

Ziet er leuk uit.
Btw: mijn paard lijkt heel veel op jou paard, leuk om te zien. :P

Appieee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-09 11:49

Bedankt voor de reacties & Martina bedankt voor de tips!

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 17:11

ja renee, misschien kan je je doel van het springen met wedstrijden laag houden. Begin bijv dat het niet uitmaakt dat je bij 2 bent uitgebeld, als je bijv maar over 1 bent geweest.

Ook kan je heeel veel praten, hoor mij eens schreeuwen :D. Ik zit de hele tijd tegen haar te praten, zo praat je je eigen stress er een beetje uit, en word appie ook wel rustiger.

Voor de rest ziet het er harstikke goed ut :D