Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

)
alles om de ontspanning te krijgen.
Lekker op je eigen tempo, vanuit vertrouwen 
ch_ntii123 schreef:Ik heb precies hetzelfde gehad met mijn 7 jarige kruizing draver, hij kon het wel maar had zn balans niet in de galop... ik heb hem nu ongeveer 1,5 maand en het gaat steeds beter.
Ik heb hem in het begin aan de longe gehad (ondertussen rijd is wel af en toen maar niet elke dag), hij vond de galop erg moeilijk, en hij rende echt keihard aan de longe, ook onder het zadel ging hij hard, ook aan de longe onder het zadel ging hij crossend... Omdat ik zelf het gevoel had (omdat hij een bok gaf bij het aanspringen, en ik er al 1 keer vanaf gevallen was door mijn eigenschuld) dat hij alleen maar slechter ervan werd heb ik nu sinds een week of twee een pessoa/longeerhulpteugel gekocht, dit zorgt ervoor dat zijn onderhand onder zn lichaam getrokken wordt wanneer hij tegen de touwtjes loopt (kop naar voren steekt).. hierbdoor wordt hij rond in zijn rug en gaat mooi lopen... Ik heb twee weken lang gelongeerd, en maar een paar keer gereden, onder het zadel geen galop geoefend, alleen aan de longe zonder iemand erop geoefend en met de pessoa... wat ik in die tijd heb gemerkt is dat hij steeds rustiger werdt tijdens de galop (wel springt hij over naar kruislinks maar dat is een zorg voor later).. Nu heb ik hem vandaag weer eens gereden, van mij instructrice moest ik de noodrem oefenen en veel voltes rijden en stelling naar binnen vragen, dit was ik aan het oefenen en toen begon hij (mdat hij wat vaart maakt) ineens in galop te lopen, ik merkte dat hij heel rustig ging, heb hem toen natuurlijk weer meteen terug gehaald naar de stop (dit was onze oefening -> harder lopen of gek doen = stoppen en achterwaards).. daarna (omdat ik eigenlijk niet lekker op het zadel vindt en daardoor niet echt een lekker gfevoel heb in galop) heb ik het toch maar geprobeerd... En jahwel hoor, het ging echt super!!, hij ging nog voorwaards maar ik kon hem makkelijk in de volte houden in galop (wat toen ik erop zat absoluut niet mogelijk was) en ik kon hem makkelijk terug nemen!! Ik was echt super trots en heb beide kanten 2 keer geprobeerd!! Ik was echt super blij en ben daarna gestopt, mede omdat hij het moeilijk vind en ook omdat het bloedwarm was...
Conclusie; misschien een pessoa kopen en dat een tijdje proberen, dan vindt hij zijn balans en kan daarna onder het zadel verder gereden worden
Sorry voor mn lange verhaal, ik hoop dat je er wat aan hebt. En ik meen het, het is echt t proberen waard!
ch_ntii123 schreef:Zorg ook dat je hem bijvoorbeeld op je stem laat reageren, wanneer ik ''jog'' zegt gaat hij automatisch draven, zo krijg je hem wat makkelijker terug, en je heb er echt veel aan onder het zadel, zo weet hij wat hij moet doen, bij de hulpen die je hem geeft..
p_extensions schreef:Assiej schreef:Zoals je al aangeeft kan je paard het wel al aan de longe, en gaat dit ook goed. Misschien is het een optie om hem te blijven longeren en er iemand op te zetten. Er lopen altijd wel van die kleine lefkikkertjes rond op stallen, dus kies er 1 uit die niet bang is om te vallen en verder trainen aan de longe.
Ja daar zat ik ook al aan te denken maar mijn paard staat bij mij thuis dus helaas geen lefkikkertjes in de buurt. Ik heb wel een dochter maar die is niet zo stoer haha !