Peer @ Dressuurwork (Ulke X Teake)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Carmuh

Peer @ Dressuurwork (Ulke X Teake)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-09 17:37

Even een korte inleiding vooraf!!
Peer is een bijna 4 jarige friese ruin, die sinds 6 maanden onder het zadel is. We trainen er vooral op dat hij lengte in zijn hals houd en lekker over de rug gaat lopen. In stap gaat dit eigenlijk super, in draf kan het beter maar de momenten worden steeds groter, en in galop zit ik er nog niet aan verder. Hij vind het allemaal nog best moeilijk, en wilt dan graag te hard in tempo gaan, dit los ik op door veel met hem te praten en korte ophoudingen te maken, zodra hij weer rustig loopt blijf ik er weer vanaf. Ben zelf erg tevreden met hoe het gaat, en ho ehij het doet. We hebben wekelijks priveles wat erg goed helpt, ook voor mezelf. Commentaar is altijd welkom, daar kunnen we alleen maar van leren!! Nou geniet van de foto's en van deze knappe zwarte parel!!

Afbeelding
Eerst even wij samen op de foto!!
Afbeelding
Stukje linksom draven!!
Afbeelding
Hier probeer ik hem wat te verruimen en word hij dus te kort en te hoog in de hals..
Afbeelding
Even een stukje wat lager!!
Afbeelding
Hier mag hij er nog meer doorheen!!
Afbeelding
Mag nog lager!!
Afbeelding
Best fijn plaatje al!!
Afbeelding
Hier wilde ik van hand veranderen en sprong hij aan in galop, foutje dus haha
Afbeelding
Stukje rechtsom
Afbeelding
Nog meer
Afbeelding
Best netjes al toch
Afbeelding
Afbeelding
Dikke billen
Afbeelding
mooierd
Afbeelding
Mooi koppie

Nou brand los zou ik zeggen!!!

moppielover

Re: Peer @ Dressuurwork (Ulke X Teake)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 17:40

Wauw wat een prachtige fries :D
Ziet er al lekker uit ;).
Probeer alleen voor je uit te kijken ;)

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 17:43

Ziet er goed uit hoor Carmen! :+:
Jullie worden echt al een leuk stel.
Gaat ook steeds beter!
Toppers :+:

En euh, ik wéet hoe mooi die Peerie is, maar hoe moeilijk het ook is Car blijf vooruit kijken :j haha.
Succes met je topper!
Zie je op stal

Golan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 17:44

Super mooie fries hoor!
Pas alleen op dat ie niet te veel uit elkaar valt (foto 5)

Kirsten_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 18:06

Ik vind hem erg goed lopen voor 6 maanden onder het zadel ;)
Op die foto dat hij in galop aan is gesprongen lijkt het alsof
je een holle rug hebt (kan ook moment zijn) en hetzelfde als
die andere: probeer wat meer voor je te kijken ondanks dat
je een mooi dier onder je hebt :D

levine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 18:11

Ziet er best netjes uit, maar probeer je handen gelijk te houden, anders heb je de kans dat je paard of over de buiten kant gaat wegvallen, of zijn hoofd gaat kantelen. Heel veel succes met dit mooie dier!

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 18:13

Wow, wat een beauty! :oo

Ik vind het er heel netjes uitzien.. geen commentaar oid..

Ga zo door! :)

Boelles

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 18:28

Ik vind het er erg ontspannen uitzien!
Soms heb ik gevoel dat je wat strenge hand, maar niet overdreven ;)

Leuk frieschje hoor :)

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 18:28

Hij ziet er zo op de foto's al lekker actief uit!
Let alleen op dat als je hem een stukje lager instelt dat ie niet teveel op de voorhand duikt,hij moet natuurlijk achter nog wat sterker worden. je bent goed op weg:D

MSDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 19:26

Mooie fries! Probeer hem alleen iets meer met je buitenhand te begrenzen. Het kan natuurlijk natuurlijk aan de momentopname liggen maar op alle fotos heb je je binnenteugel korter dan de buitenteugel! Hierdoor is het moeilijker om hem goed na te laten geven en daarnaast kan hij sneller over de buitenschouder weg vallen! succes verder!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 19:29

Pff wat een prachtig dier! Waarom staat dit nu weer op HAW :') Moet ik er wat bij verzinnen... ff zien..

Over het algemeen ziet het beeld er rustig en ontspannen uit, misschien een tipje is om je handen wat dichter bij elkaar te houden, nu zet je ze op sommige foto's nog wat breed. Is daar een speciale reden voor?

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 19:29

Wat een leukerd is het toch :D Probeer het hoofd er goed recht voor te houden, dus ook je teugels even lang :D Volgens mij weet je prima wat je doet :D Prima joh :D

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-09 20:00

bedankt voor de reacties allemaal!!

Ik moet inderdaad leren om voor me uit te kijken, vind toch nooit wat op de grond!!

@pharagirlke, ik heb ze af en toe wat breder, dan krijg ik hem net iets beter over zijn rug nog!!

@__PSM__ dankje :D moet inderdaad letten op mijn teugels!!

@orienta...hij duikt daar inderdaad nog wat op de voorhand, zal er op letten!!

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 20:30

Mooie foto's hoor Carmen! Hij gaat steeds meer vooruit :) Niet meer dat erge opgekropte als aan het begin!

Het enige puntje wat mij opviel was bij het lager instellen. Je kan hem hierbij nog meer ruimte geven, dus meer teugellengte zodat hij echt lager kan komen, maar ook zijn neusje er wat meer uit kan doen. Zo leert hij meteen op eigen benen lopen met meer teugelruimte en dus minder steun :)

dorientje83

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 08:23

2de foto ziet er prima uit,
4de foto meer teugel geven ipv naar voren te hangen ;)

Gieslaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 08:40

Super netjes,
let miss. alleen wat meer op je handen ('pianohandjes')
en net al hiervoor gezegd: vooruit kijken ;)
Succes verder! ;)

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-09 20:41

jullie hebben helemaal gelijk dat ik bij de 4de foto meer teugel moet geven, probleem is alleen zodra ik dat doe komt hij weer helemaal omhoog en ben ik hem helemaal kwijt, maar gaan er op oefenen!!

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 20:49

Meer teugel geven, niet neerwaarts voorwaars maar voorwaarts neerwaarts, blijf eerst meer van die voorkant af, wel contact houden, maar niet hem in een krul willen hebben want die nageving is er nu toch nog niet.
Dus op foto 4 mocht je veel meer teugel geven, laat hem maar zandsnuiven, en wel zo dattie voorwaarts blijft lopen :)

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 20:56

ziet er super goed uit! probeer alleen je schouders netjes naar achter te houden en je ellebogen aansluiten.
en ik heb het gevoel alsof je iets aanspant in je onderrug (waardoor je dus een klein beetje hol wordt), probeer daar ook nog te ontspannen ;)

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-09 21:02

x_Marr schreef:
Meer teugel geven, niet neerwaarts voorwaars maar voorwaarts neerwaarts, blijf eerst meer van die voorkant af, wel contact houden, maar niet hem in een krul willen hebben want die nageving is er nu toch nog niet.
Dus op foto 4 mocht je veel meer teugel geven, laat hem maar zandsnuiven, en wel zo dattie voorwaarts blijft lopen :)

waar baseer je dit op??
peer loopt juist hartstikke voorwaarts neerwaarts, als er eentje voorwaarts is is hij het wel!!
Aan de voorkant word verder helemaal niet gezeten maar wil gewoon dat hij laag loopt en niet hoog en opgekrult wat hij dus gaat doen zodra ik hem laat gaan waar hij wilt!!

Ik weet dat ik bij foto 4 meer teugel mag geven, maar ben nog niet zover met hem dat ik hem al veel teugel kan geven, dan valt hij helemaal uit elkaar en ben ik alleen maar verder weg, dat komt vanzelf goed, hij is pas 6 maanden ondetr het zadel!!

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-09 21:03

duChambre schreef:
ziet er super goed uit! probeer alleen je schouders netjes naar achter te houden en je ellebogen aansluiten.
en ik heb het gevoel alsof je iets aanspant in je onderrug (waardoor je dus een klein beetje hol wordt), probeer daar ook nog te ontspannen ;)

Klopt helemaal wat je zegt!!
Zodra hij wat gaat versnellen ben ik geneigd om mijn onderrug vast te zetten en naar voren te hellen, terwijl ik dus achterover moet gaat zitten juist, best lastig haha maar zijn er hard mee bezig!!

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 21:09

Dat baseer ik op de tekst bij een foto dat ie er meer doorheen mag... omdat ie zn neusje daar er wat uit heeft.
Als hij helemaal uit elkaar valt bij veel teugel geven heeft ie zijn balans waarschijnlijk nog niet gevonden maar geef jij hem balans met je teugels, daarom is het juist goed om meer teugel te geven zodat hij op zijn eigen benen gaat lopen.

Qwek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 21:15

Ziet er netjes uit, erg mooi paard ook. Op de laatste foto staat hij wel erg trots te kijken :)

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-09 21:16

x_Marr schreef:
Dat baseer ik op de tekst bij een foto dat ie er meer doorheen mag... omdat ie zn neusje daar er wat uit heeft.
Als hij helemaal uit elkaar valt bij veel teugel geven heeft ie zijn balans waarschijnlijk nog niet gevonden maar geef jij hem balans met je teugels, daarom is het juist goed om meer teugel te geven zodat hij op zijn eigen benen gaat lopen.

jaah dat zijn momentopnames, die zet ik er express tussen aangezien ik vind dat je niet kan verwachten van een paard dat 6 maanden onder het zadel is dat hij al een constante aanleuning heeft 30 min lang!!
Hij heeft inderdaad nog niet zo'n hele goed balans altijd is logisch, en regelmatig doe ik ook mijn handen even naar voren los om te kijken of hij dan op eigen benen loopt, dit is alleen niet vastgelegd op foto's, maar snap wat je bedoelt!!

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 21:22

Daar ben ik het ook helemaal mee eens hoor dat je dat niet kan verwachten :) Maar door dat commentaar erbij dacht ik dat je dat zelf wel vond.

Oja er bestaan ook punten ipv. uitroeptekens, het komt een beetje boos over... :o