Storm76 schreef:Het is al aangegeven, paarden zijn kuddedieren. Als jouw paard zijn vriendje wel verder door ziet galopperen, knappe ruiter die dan zijn eigen paard bij zich kan houden.
Dus, blijf gewoon bij je vriendin als jullie galopperen en begin niet aan hulpteugels of scherpe bitten als het verder niet nodig is.
Ik vind dit persoonlijk een beetje een gevaarlijke optie?? Wat als haar vriendin haar paard ook niet terug kan nemen, als er dan een ongeluk gebeurd dan zou het maar de verantwoording van haar vriendin zijn.
En ik ben van mening dat niet alle hulpteugels slecht zijn, mits je ze verkeerd gebruikt! Een Thiedeman die ik noemde, kunnen totaal geen kwaad. Een slof hierintegen, kan meer kwaad als goed aanrichten in verkeerde handen.
Mijn pony kan ik perfect bij me houden als ik en een vriendin samen galopperen, slechts in rengalop wordt dit wat moeilijker maar dat komt niet omdat ze kuddedieren zijn, maar omdat ze een wedstrijdje houden. Ook vind ik dat ookal ga je in rengalop of hou je een wedstrijdje, moet je alsnog de verantwoording voor jou en je paard nemen, en dit alleen doen als je indd controle hebt.
Ik heb namelijk in de jaren al een aantal ongelukken meegemaakt, waaronder 1 die werd veroorzaakt door een probleem zoals de topicstarter heeft!