Nikita aan het werk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

A_manda

Nikita aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-09 15:11

Hoi,

vorige week had ik een lesje en daar heb ik een paar foto's van. Het probleem was volgens mijn instructrice dat ik uit balans was en dat daarom mijn paard ook niet lekker liep. Ik moest mijn zwaartepunt meer naar voren verplaatsen en meer bewegen met mijn schouders. Als ze dus de bocht om gaat moet mijn buitenschouder en hand naar voren en terug. Nikita zet haar rechterachterbeen niet onder de massa maar ernaast en daardoor ga ik dus op links zitten.

Ik vond het een erg goede en prettige les maar ik vind het nooit zo mooi als je zo naar voren moet zitten.. graag zou ik wat opmerkingen willen horen van jullie, wat jullie hiervan vinden en of het jullie ook opvalt op de foto's. En natuurlijk wat jullie van de foto's vinden :)

Afbeelding
hier moet ik duidelijk meer rechtop zitten! zit nu achter mn paard

Afbeelding

Afbeelding
hier ben ik bezig met het draaien van mijn lichaam in de beweging van Nikita

Afbeelding
hier moet ik mijn binnenhand niet naar me toe trekken, en dit is ook een foto met het voorover zitten wat ik bedoel.

Ik hoor van jullie maar hou het wel aardig :)

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 15:12

De punten geef jezelf al aan. Als je daaraan werkt, zul je erg vooruit gaan.

poes

Re: Nikita aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 15:17

buitenhand naar voor in de wending? Dat vind ik net heel fout klinken?

verder zou ik eerder je volledige bovenlichaam wat naar voor hellen en niet enkel je schouders optrekken zoals je nu doet. Maar ik ben benieuwd naar de gedachtengang van je lesgeefster?

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 15:35

poes schreef:
buitenhand naar voor in de wending? Dat vind ik net heel fout klinken?

verder zou ik eerder je volledige bovenlichaam wat naar voor hellen en niet enkel je schouders optrekken zoals je nu doet. Maar ik ben benieuwd naar de gedachtengang van je lesgeefster?

De instructeur bedoelt waarschijnlijk dat ze iets moet meegeven op haar buitenhand zodat het paard stelling kan nemen.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 15:39

Ik heb net andersom geleerd: buitenhand erbij in de wending, eerder meegeven op de binnenhand, toch?

Wijnanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 15:41

Door de buitenhand te geven, kun je de binnenhand iets aannemen. Je geeft het paard dan ruimte om te buigen inderdaad. Als je weet hoe je met mennen moet sturen daar kun je het een beetje mee vergelijken. dan moet je ook de buitenhand geven voordat je de binnenhand mag nemen.

Wat betreft de achterhand.. Veel friezen hebben dit 'probleem'. Probeer als ze al wat losser is, haar van achter naar voren te rijden. Dus door haar van achter aan te drijven en van voor iets op te houden zal ze haar achterhand meer onder de massa gaan zetten.

Wijnanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 15:42

@ poes: Je moet inderdaad ook wel je buitenhand erbij houden indien je paard door je buitenbeen heenvalt. Zo kun je hem/haar begrenzen.

A_manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-09 16:15

Het is idd zoals Wijnanda zegt, door de buitenhand naar voren te doen en weer terug geef je je paard de ruimte om te buigen.

en thnx voor jullie opmerkingen :) als we weer verder zijn zal ik nog wel wat foto's plaatsen.

_Lieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 16:41

Het is eigenlijk net als bij fietsen, als je buitenhand niet mee naar voren gaat kan je paard niet buigen en dus niet door de wending.. Het is natuurlijk niet zo dat je hem helemaal los moet gooien, maar meegeven :) Verder vind ik het er goed uitzien en vind ik het ook goed dat je aan je balans werkt, super belangrijk natuurlijk!
Succes verder ;)

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 16:44

Je hebt te weinig foto's, min. 5 en je hebt er maar 4, dus ik tem even ;)

Wel een leuk paard, punten geef je zelf al. Let goed op je linkerhand

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 20:26

Moderatoropmerking:
De openingspost voldoet hier niet aan de nieuwe regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even [RT-HAW] Welkom op RT- HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan, dan kun je een nieuw topic openen wat wel aan de regels voldoet.

Het is de bedoeling dat je minstens 5 goede fotos in je openingspost hebt, anders kunnen mensen moeilijk echt goed rijtechnisch commentaar geven en daar is HAW toch voor bedoeld.