5 jarige draver onder het zadel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Vealosz

5 jarige draver onder het zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-09 08:59

Nou dit is Veal (and Fish), mijn bijna 6 jarige dravers ruin.
Veal heeft op de renbaan gelopen.
Wij rijden geen wedstrijden, ook geen onderling dus een niveau hebben we niet.
Veal heeft op de renbaan gelopen.
Ik ben bezig om hem iets minder diep te laten lopen, wat aardig lukt.
We zijn ook nog bezig met de galop, maar dat gaat al veel beter!

Ik zou er nog wel graag tips voor willen hebben.

Ik rij met een spijkerbroek en nike's, maar het was niet de bedoeling om te rijden.
Anders had ik alsnog met zulke kleren gereden, dat vind ik zelf fijner.
Misschien is het wel gevaarlijker, maargoed het is en blijft me eigen verantwoording.

Tips zijn altijd welkom

Afbeelding
Instappen

Afbeelding
Instappen

Afbeelding
Nee heb t niet moeilijk |:-|

Afbeelding
Draf

Afbeelding
Iets te streng.

Afbeelding
Braaaaaaf!

Afbeelding
Hophophop, draver in galop

Afbeelding

Tot slot:

Afbeelding

x.

Daphaan

Re: 5 jarige draver onder het zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 09:13

Leuk diertje, en het ziet eruit alsof jullie wel pret hebben met zn tweetjes.

Bij de foto waar je bij zette; braaaaaaf, dat ziet er inderdaad goed uit. Misschien mag de hals daar iets ronder.

Voor jouw houding: ben je linkshandig? je rijd in elk geval wel zo ;) op elke foto ben je strenger met links dan met rechts (en ook al rij je op de linkerhand, dat moet niet zo duidelijk zichtbaar zijn)
Je mag de teugels wel iets korter pakken en je handen meer boven de schoft dragen.
Werk aan de ontspanning door veel overgangen te rijden en voltes te maken. Probeer bij die overgangen er vooral op te letten dat hij actief reageert op je been, en dat hij de overgangen kort maakt (dus niet een korte zijde de tijd nodig hebben om bijvoorbeeld te stappen) probeer daarbij niet het tempo te verliezen (impuls)

succes!

PS, als ik jou was zou ik de zonnebril op mijn hoofd vervangen voor een cap, de gympen voor iets met een hakje (rijlaarzen zijn al te koop vanaf 20 euro, en geven je ook nog eens steun met rijden) je kunt echt lelijke ongelukken krijgen als je met zulke schoenen rijdt. en heb je geen blaren van het rijden met een spijkerbroek?

Aurora3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 09:18

De kleding ga ik niet over zeggen. Vind het onverstandig, maar goed eigen keus.

Je teugels mag je iets korter nemen en je handen houdt je dan ook meer naar voren zodat er niet meer druk op de mond van het paard komt. Je handen mogen voor het bontje, net boven de hals van je paard.

Ik zou hem wat langer laten van voren, probeer hem met je been meer naar je hand toe te rijden zodat ie iets minder achter de teugel komt.

ansje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 09:22

Ik vind het er niet zo fijn uit zien eigenlijk!
Ik vind je erg streng met je handen vooral goed te zien op foto 1.
Als je je teugels iets korter pakt hoef je ze niet helemaal op je schoot te leggen en kan je ze boven te schoft houden en wat meer bij elkaar.
Probeer goed je haken uit te drukken en je tenen naar binnen.
Ik zou hem met instappen ook wat meer lengte geven. lakker lang en laag.

Succes

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 11:07

ten eerste, waarom denk je dat rijkleding is uitgevonden? omdat het beter voor de veilighed is.

op de eenerlaatste foto vind ik dat je het beeld geeft dat je heb naar beneden trekt. verder ben je veel te streng met je handen, je paard loopt niet onstpannen is zijn nek en lichaam, geef hem meer ruimte om zich te onstpannen, nu vind ik het er veels te gedwongen uitzien

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-09 12:20

Ben niet linkshandig haha.
Waarom ze rijkleding hebben uitgevonden?
Tsja, zolang het niet verplicht is om daarmee te rijden, rijd ik er niet mee.
Zolang ik me eigen leven hebt, blijft het me eigen keuze.

Ik blijf me verbazen hoe je je hier op bokt moet blijven beschermen.
Dramatisch.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 12:24

Ik vind je erg streng met je handen. Het lijkt alsof je je paard in de krul trekt/omhoog trekt ipv vraagt.

Handen mogen een stuk meer gedragen worden gehouden. Het te diep lopen kun je er niet op deze manier uit rijden maar door meer van achter naar voren te schakelen.

Op foto 3 zit je trouwens erg scheef maar dit kan ook net een moment opname zijn.

Over de kleding, ja dat moet je zelf weten. Maar dat je er commentaar op krijgt had je ook kunnen verwachten.
Vind alleen je zonnebril echt onverantwoordelijk, als je valt heb je meteen de scherven in je gezicht of in de hoeven van je paard.

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 09:36

De foto waar jij braaf bij hebt staan, vind ik eigenlijk helemaal niet zo fijn, het paard spant daar zijn hele lijf strak, en lijkt eerder net wat tegen de hand dan dat hij netjes van achteruit zich opricht.

Je lijkt meer met je handen te rijden dan met je zit, zet je hand lekker naar voren, been eraan, en rustig lichtrijden, zal al een wereld van verschil maken...

Hoppje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 13:38

Waarom zet je zulke foto's dan op BOKT als je geen commentaar wilt?!? Dat kun je natuurlijk verwachten ;-)
en er zijn natuurlijk niet voor niks paardrijkleren uitgevonden... Als je geen paardijkleren aan wilt trekken kun je misschien beter een andere hobby gaan zoeken!!

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 13:43

kleding is al over gezegt het is onverstandig maar ik denk dat iedereen wel eens heeft gedaan ikzelf dus ook...

en je hebt wel een strenge hand zoals op de fotos te zien is
ook bij de galop proberen meer op je kont te zitten...
(kan ook momentopname zijn)

StEpHaNiE66

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 14:45

ten eerste vind ik het een leuke draver om te zien! Qua bespiering mag de achterkant nog wel wat meer.

Ik vind je ook te streng met je binnenhand, bijna op alle foto's wel! Hij drukt z'n rug er erg uit en ik zie geen beeld van ontspanning!

moonbx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 15:14

Ik zie weinig ontspanning,
Probeer je handen naast elkaar te houden en niet met zo een groot gat ertussen, & inderdaad minder streng met je handen zijn. ontspanning begint bij de zit van de ruiter!
Wel leuk paard trouwens =p