Met dit mooie weer moest dus weer even buiten op het gras geoefend worden he. Hier heeft mijn lieve moeder wat foto's gemaakt. Helaas geen super goede kwaliteit want mams kan niet zo goed met fotocamera overweg
Ook moest even mijn nieuwe setje geshowd worden, helaas nog geen bijpassende peesjes of bandages.Vandaag lekker gereden. We werken vooral nog op het actiever maken van de achterhand en het wat minder hangen in mijn hand. Hier heeft meneertje vaak geen zin in om mee te werken. Vaak loopt hij ook nog wat op de voorhand. Dit is al erg verbeterd sinds vorig jaar.
We rijden nu Z1+8 in 5 maanden, en we willen graag met 10 over naar de Z2.
Voor de geïntresseerden:
Memphis is 11 jaartjes jong, 1.55m en een ruintje (al denkt hij dat hij soms een hengst is)
Zijn afstammeling is Mentos X Merafic Ox.
Heeft bij vorige eigenaar L2 gelopen en ik heb hem nu 2 jaar.
Ook zijn we elk jaar vanaf de L2 naar de Gelderse Kampioenschappen geweest, zowel Indoor als Outdoor.
Genoeg gepraat, hier de foto's:
1) Lekker drafje op volte (beetje raar moment van lichtrijden)
2) Wat oppakken in stap
3) Wat oppakken in draf, fijn beeld.
4) Pasje middendraf, hier zie je dat hij erg op de voorhand valt.
5) Wat verzameling in galop, fijn beeld vind ik zelf.
6) Ook wat verzameling, raar moment van foto maar verder wel fijn beeld. Alleen mijn houding is een beetje raar.
7) Stukje stappen tussendoor, mijn houding
8) Oppakken na halsstrekken (opperste concentratie
)9) Uitgestrekte stap
10) Keertwending naar rechts (ik zit hier scheef)
11) Schouderbinnenwaarts links
12) Verzameld drafje, erg mooi beeld vind ik zelf.
13) Inzet appuyement naar rechts.
En nog een filmpje voor de geïntresseerden
http://www.youtube.com/watch?v=zHENGoEVAio
Tips/commentaar etc. zijn natuurlijk welkom, hou het wel netjes!

Daag

Wel zie ik voor de Z graag nog wat meer oprichting in de hals. Gewoon lekker veel overgangen rijden en actief houden, dan komt dat wel goed