Byou in de bak!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

oorklep

Byou in de bak!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-09 16:14

Hoi,

vandaag hebben Byou en ik in de bak gereden, het was een heerlijk zonnetje dus mijn broertje heeft daar lekker tegenin gefotografeerd :+
De foto's zijn niet mooi en niet zo helder, binnenkort zal ik betere laten maken (niet meer door mijn broertje :D )

Ik zal even wat achtergrondinformatie geven:
Byou is een 8 jarige NRPS-merrie, haar vader is Bonaparte.
Ik heb Byou nu bijna een jaar, we raken steeds meer aan elkaar gewend.
Hiervoor is Byou met stang&trens gereden maar ik rij haar met een gewoon trensje. Ze heeft verder nooit wedstrijden ofzo gereden, ook niet bij de vorige eigenaar. Ik rij geen wedstrijden.
Ze is nu een beetje schraal omdat ze deze winter bloedworm heeft gehad.
Ik wissel buitenritten en 'trainingen' graag af, het komt er dus op neer dat we evenveel buiten als in de bak rijden.
Byou is erg actief en loperig, toen ik haar net had liep ze alleen maar met haar hoofd omhoog en erg hard. Een keer per week krijg ik een half uur privéles en daarin zijn we nu vooral bezig aan de basis: het tempo (dat ze dus niet te hard loopt) en we zijn bezig geweest Byou op haar 4 benen te laten lopen ipv. alleen maar op de voorhand.
Dit gaat nu al stukken beter, dus nu werken we naar de ontspanning toe. Af en toe loopt Byou stukken nagefelijk, ze is erg aan het zoeken. Die stukjes worden steeds langer... Op zo'n moment kan ik wel juichen!

Mijn houding werkt ook niet echt mee, ik val naar voren dus het is niet gek dat Byou af en toe op haar voorhand gaat lopen.
Ik moet meer met mijn schouders naar achteren rijden en op mijn billen zitten.
Ik kan mijn handen niet stil genoeg houden, als ik haar naar beneden vraag moet ik af en toe ook ontspannen en dat vergeet ik nogal eens.

Ik weet dat het niet geweldig is, maar we doen echt ons best. Ik wil graag commentaar &tips, maar hou het vriendelijk alsjeblieft!

Foto's staan niet op volgorde:
Afbeelding

Afbeelding

Echt Byou dit, ze hoort wat en is afgeleid!
Afbeelding

Afbeelding
Te strenge handen & ik moet meer zitten

Afbeelding

Afbeelding
Weer naar voren vallen.

Afbeelding
Een beetje in zo'n vast houdinkje loopt ze hier

Afbeelding

Ador_Amor

Re: Byou in de bak!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 16:18

niet naar voren kukkelen,je handen meer dragen en van je af steken...

verder weinig commentaar mogelijk,foto's zijn daar te donker voor
succes samen!

oorklep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-09 16:19

jammer he van de foto's!

maar bedankt :D

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 16:20

Inderdaad er op letten dat je echt wat meer naar achter gaat zitten. Trots en recht op je paard zitten :) Ook mogen je handen iets hoger, vooral op foto 2 zie je dat je ze wat laag houdt.
Verder vind ik 't er netjes uitzien!

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 18:36

Allereerst zoals ik al had gezegt je paard en je dekje vind ik echt leuk!

Jammer dat de foto's niet zo goed zijn maar let iig op je houding. Probeer recht op je paard te zitten, is erg moeilijk heb er zelf ook altijd problemen mee. En probeer je handen meer te tillen en een knik in je elleboog. Dat staat al meteen een stuk netter.

Ik weet niet of ik het goed zie maar op de 2e foto lijkt het of ze niet echt haar achterhand eronder heeft maar dat kan ik ook helemaal verkeerd zien!

Ben benieuwd naar de volgende foto's!

oorklep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-09 18:39

Dank je wel!
Ik blijf hard aan mijn houding werken!

Dat van die achterhand klopt wel zo te zien.. Ze heeft wel vaker de neiging op de voorhand te vallen (ook door mezelf denk ik).

xEline

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 19:48

Hoihoi! , Leuk paardje heb je hoor nou dat voorover kukkelen ga ik er niet bij gooien. wat me wel op valt is dat je op de laatste foto's niet echt een knik meer in je armen heb? het is moeilijk te zien omdat de foto's wat donker zijn maar daar moet je meschien dan aan werken als het geen moment op namen is?

Zit er veder leuk uit hoor !

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 19:59

Moderatoropmerking:
De openingspost voldoet hier niet aan de nieuwe regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even [RT-HAW] Welkom op RT- HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan, dan kun je een nieuw topic openen wat wel aan de regels voldoet.

RT-HAW is bedoeld voor opbouwend rijtechnisch commentaar, en dit kan alleen gegeven worden als je foto's van een acceptabele kwaliteit zijn. Zodra je andere foto's beschikbaar hebt die hier wel aan voldoen, dan mag je uiteraard een nieuw topic openen.