Tara (royal dance) B niveau

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xJurdyWonanx

Tara (royal dance) B niveau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-09 15:51

Vandaag heb ik voor het eerste fotos laten maken van mij en tara.
Het ging best goed, alleen wilt ze nogal eens onder me vandaan lopen maar dat ging redelijk goed vandaag.

Mijn eigen verbeterpunten zijn;
Hakken omlaag
Benen lang maken
Recht zitten
Mijn handen leven hun eigen leven soms

Tara heeft voorheen M gelopen, ik heb haar nu een maandje of 4.
En we hebben ook priveles ;)

1.Afbeelding
2.Afbeelding
3.Afbeelding
4.Afbeelding
5.Afbeelding
6.Afbeelding
7.Afbeelding
8.Afbeelding
9.Afbeelding
10.Afbeelding
11.Afbeelding
12.Afbeelding
13.Afbeelding
14.Afbeelding
15.Afbeelding

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

anneliesdj

Re: Tara (royal dance) B niveau

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 15:55

Je moet wel wat meer op je houding letten, schouders naar achter, voorin je zadel zitten, been terug en voor je kijken.

Mooi paard maar ze is vrij gespannen, probeer meer toe te werken naar wat je op foto 7 ziet. Op veel van de andere foto's zie je dat ze haar onderhalsspieren aanspant en haar rug wegduwt.
Probeer dus meer die ontspanning te zoeken en zorg ook dat je zelf goed zit, dat is immers de basis.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 20:26

ik zou toch echt eerst aan je eigen houding gaan werken voordat je verdere L of M oefeningen gaat verlangen van je paard

en toch even terug naar de basis gaan voor jullie beide
zodat je haar kunt gaan aanvoelen

Ador_Amor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 16:07

Begin eerst met een aantal punten,die niet totaal onbelangrijk zijn..
Ga recht op zitten
Teugels korter nemen en meer dragen
wat actiever rijden,ziet er heel erg duf uit
succes!!

Jelsahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 08:23

Hey,
Ik heb ook een Royal Dance gehad, ik zie haar houding heel erg terug in dat van jou paard. Het ziet er een kleinbeetje te gewoon uit, niet echt helemaal correct. Romy (mijn vroegere royal dance) werd steeds heel lang, en haar hoofd en nek was beetje slonzig waardoor je echt heel de tijd daar aan moest werken en denken! Dat is ook net het zelfde hier! let op dat alles waar je hier in het topic tips om krijgt!
Heel veel succes en rijgenot!

Hoppje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 14:50

Ik zou er inderdaad op letten dat die niet te lang wordt!
Veel overgangen maken zodat die lekker op het achterbeen komt. Slangenvoltes kan ook helpen om hem beter bij elkaar te rijden!
Ziet er verder erg leuk uit.

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-09 17:26

Die ontspanning klopt idd, was de 3de keer in de buitenbak en ik ben onbewust teveel aan het denken van; oh dalijk gaat ze derweer vandoor, aangezien ze bij de bakuitgang ( hebben geen hek of deur oid }:0 ) nogal vaak omhoog gaat/naar buiten probeert te glippen.

Heb ook 2 balken op een paar meter gelegd om haar in de galop bij elkaar te rijden, maar dit werkt nog averechts omdat ze erover heen jumpt.

Mijn eigen houding is met dit zadel echt bagger, ben aan het kijken voor een ander zadel maar bij deze val ik steeds voorover ;)
En ja ze is erg lang en dat komt dus idd omdat ze niet genoeg nageeft en ik haar nog niet heel goed bij elkaar krijg gereden op sommige momenten.
Maar dat actiever rijden, ik moet haar juist heel 'duf' laten lopen momenteel, wel proberen natuurlijk actief langzaam en niet sloom maar omdat ze nogal vlot van haarzelf is moet ik haar juist wat meer terug laten komen :)
Dit word uiteindelijk natuurlijk omgeschakeld in verzameld maar actief.

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 15:36

Ah daar hebben we Tara weer, leuk om haar onder het zadel te zien. Let erop dat je in wendingen niet te veel stelling naar binnen vraagt, en dat ze met wijken niet over de schouder wegvalt, aan de buitenkant dus begrenzen. Je houding is idd, zoals je zelf al zei, een aandachtspuntje. Denk dat het beeld al een stuk mooier wordt als je zelf ook beter gaat zitten. Ik vind trouwens dat ze nog wat aan de iele kant is, ze zou best wat meer spek mogen hebben, wat ze later natuurlijk om kan zetten in spiermassa. Mijn RD is ook nog wat iel, ik hoop dat zodra hij stopt met groeien, hij ook nog wat breder wordt. Ze heeft wel een erg leuk koppie hoor, mooi hoofdstel ook trouwens!

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-09 12:26

Ze is idd een stuk afgevallen sinds een tijd terug, ze is nu al een heel stuk aangekomen weer, maar gaan komende week ook weer de wei op, dus dan zal het wel weer zo veranderen.

Hoop dat ik dit zadel snel kwijt ben, dan kan ik gaan kijken voor een ander zadel, ik heb gisteren geprobeert zonder beugels te rijden en dat ging wel, maar zodra ik wil gaan doorzitten met beugels dan val ik bij wijze van zo ernaast hihi.

en hoofdstel was ik ook wel blij mee ja, bruin staat haar stukken leuker :D

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 12:47

Het wijken is trouwens ook iets te veel, je mag iets minder scharen en iets minder stelling ;)

SabrinedeW

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 17:46

Je handen mogen wat rechterop en jijzelf ook!
Mooi paard!
Succes

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 18:54

leuk paard heb je!

denk eraan dat je nie als een aardappelzak gaat zitten, rechtop borst vooruit en trots op je mooie paard zitten. probeer ook je handen niet op te sluiten