4 jarige tequila @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Robby_

4 jarige tequila @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-09 21:28

:wave:

vandaag fijn gereden met m'n pony. Vandaag ging ze best wel goed, soms wat hangerig in de handen en teveel op de voorhand drammen maarja ze is nog jong he ;)
Ons niveau is momenteel nog de B , we werken vooral aan het ontspannen blijven bij haar, en der achterhand in werking te zetten ;)
mijn punten:
rug rechthouden
en in galop op mijn kont zitten! was wel even geschrokken toen ik dit op foto's zag :oo

hier begint ze wat loperig te komen waardoor ze haar passen niet afmaakt en als ik ze wil terugnemen ze gaat kantelen
Afbeelding

Afbeelding
dit vindt ik een fijn beeld geven
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
wat ronder instellen,
Afbeelding
Afbeelding
en de galop :oo
Afbeelding
Afbeelding
ook is op de foto's te zien dat ze tijdens het rijden haar mond openhoudt, waarom ze het doet weet ik niet, ik denk spanning, als er iemand iets weet om dat te "vermijden" ;) i'm listening

KylaLover

Re: 4 jarige tequila @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 21:32

Ik zou dr liever wat langer en lager zien lopen. Krijg het gevoel dat ze heel opgekropt loopt.
De galop oogt ook redelijk gespannen.

Wel een erg mooi beestje :D

Felinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 21:35

Als je zeg maar vanuit je schouders recht op zou gaan zitten, zit je al een stuk rechter op :) Verder is het een erg leuk beestje! :)

x_tico

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 21:37

Mooie pony heb je zeg!
Zo te zien idd springruiter :D haha!

Je pony heeft een erg sterk achterbeen, vooral in de galop. Ze treed hem er echt mooi onder :j. Zeker goed omdat ze nog zo jong is. Verder heb ik in je andere topic gezien dat je haar laag en rond rijd dus ik ga niks zeggen over het oppakken.
Verder mogen je beugels wel iets langer, maar zo te zien heb je ook een springzadel dus dan is dat niet altijd even fijn.

Verder nog veel succes!

MiSsY_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 21:39

Mijn eerste indruk is dat het er wat gespannen uit ziet, en het lijkt alsof je een wat strenge hand hebt.
Probeer je rug niet bol te maken, soms ziet het er zo uit, of komt dat door je kleding? En probeer in de galop op je kont te blijven zitten :+
En je beugels lijken me iets te kort :o

Aurelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 21:41

Ik heb het gevoel dat je in de galop nogal streng bent met je handen? Misschien als je zelf wat meer ontspannen gaat zitten dan zit je ook meer op je kont en loopt je paardje ook meer ontspannen. En je hebt inderdaad je beugels vrij kort maarja iedereen heeft zijn persoonlijke voorkeur :). Wel een leuk paardje! En ik vind het altijd weer leuk om te zien dat er ook mannen paardrijden :o
Laatst bijgewerkt door Aurelle_ op 02-04-09 21:44, in het totaal 1 keer bewerkt

ASsi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 21:43

Vind het een mooi paardje, ik zou dr alleen ook wat lager en langer willen zien lopen. Je kan dr laag instellen en af en toe beetje oppakken en weer lager laten lopen. Dan ontspant ze misschien ook wat meer.

Je shabrakje is zo volgens mij ook wat te kort.. die moet een stuk langer zijn denk ik. Nu drukt t zadel op het randje van het shabrak

Veel succes nog!

Robby_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-09 21:59

ASsi_: onder mijn shabrak ligt nog een gelpad, dit doe ik geregeld tussen het rijden door, vroeger reed ik der nog hoger en veel minder laag, nu rijd ik der meestal zo van lengte en bij het inrijden en uitrijden stofzuigt ze fijn, dit is in het geheel dan zo een kwartiertje van van de 40 minuutjes dat ik rijdt dat zo laag en rond loopt :)
n_narelle: in galop ben ik idd wat te streng met mijn handen, ze kan zich erg vastzetten en dan heb ik de neiging om ze bij me toe te trekken, wat totaal verkeerd is,
shauni: af en toe kauwt ze wel eens op het bit, maar niet constant
kylalover: ze loopt idd nog iets te opgekropt , ik ben bezig om meer lengte aan het creeren in de hals, ik reed haar veel opgekropter vroeger , nu probeer ik een tussenmaat te vinden zodat ik niet van de ene dag op de andere totaal anders zal rijden zodat ze niet teveel last krijgt van spierpijn

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 07:35

De mond open doen tijdens het rijden kan veel oorzaken hebben, heb je haar tanden al een laten nakijken?
Aangezien ze 4 jaar is is dit een leeftijd waarin vaak tandproblemen voor rijtechnische problemen zorgen, ook bijv. hangen en drammen, ieder paard reageert anders op tandproblemen.
Mijn 4 jarige heeft de afgelopen 6 maanden eindeloos last van zijn tanden geha, wolfskies, haken en doorkomende hengstentanden ;)
Hij was dan ook erg drammerig en sterk, pakte in het bos het bit vast en noem maar op.

Verder zie je het veel bij te streng hand gebruik, onbewust, maar aangezien je ook aangeeft dat ze soms wat hangerig en drammerig is dan zul je hier wel wat meer hand gebruik hebben en daardoor kan dit ook komen.....

Over het algemeen vind ik echt dat ze heel mooi loopt, mooie oprichting en draagt zichzelf al heel goed ;)
In de galop krult ze zich op en kruip jij nog naar voren, om haar te ontlasten denk ik?
Probeer zelf eens wat meer te gaan zitten en geef haar iets meet ruimte en kijk eens wat ze dan doet.

xxtesssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 16:51

Ik vind het opgekropt lopen eigenlijk best wel meevallen, de pony is nog maar 4 en voor deze leeftijd loopt hij ontzettend netjes. Mooi sterk achterbeen. Spring je ook? Ik denk dat je pony dat ontzettend goed zou doen!

Je rijd nu op een vzh zadel? heb je ook een dressuur zadel liggen wat past? dat zal je goed helpen met je houding tijdens de galop. Probeer echt te gaan zitten, je focust je nu heel erg op de houding van je pony tijdens de galop.
(ik denk dat je pony redelijk vlot gallopeerd of heb ik dat mis?, hierdoor is het voor jou nml. alleen maar moeilijker om haar netjes in aanleuning te rijden. Probeer eerst vooral een gecontroleerd tempo te oefenen tijdens de galop, focus je daarbij vooral op je houding en durf ook los te laten, dan zal je pony zich ook veel gemakkelijker laten bewerken in de galop, hoef jij niet zo vast te houden, en kun je veel beter rechtop op je zitbeenknobbels zitten. Dit geld eigenlijk ook voor de draf, de stap is vanzelfsprekend.)

Succes :D

Pebbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 10:42

Wat een leuke combinatie zijn jullie zeg !! :D :+:
Ziet er echt heel netjes uit ! je bent de eerste jongen die ik netjes rechtop zie zitten en niet zo'n kromme bovenlichaam ;)
echt zeeeer complimenten voor je houding !! +:)+ +:)+
Daarnaast ben ik het totaal niet eens met de andere over het opgekropt rijden.
Ik vind het er heel netjes uitzien, kijk alleen uit dat ze af en toe niet te diep loopt ( lees achter de loodlijn ) en in galop natuurlijk op je kont zitten ;) is wat moeilijker op een pony, ik weet hoe het voelt ;)
verder pas je er heel netjes op en zijn jullie een super leuke combinatie.
Ik zou erg graag meer van je willen zien !!!! :D :+:

Jullie zijn trouwens enorm verbeterd als ik kijk naar je andere topics in je profiel ;)
Goed bezig !
je andere paarden in je profiel zijn ook tof !

Chen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 17:04

Leuk paardje heb je daar hoor !

Met je binnenhand niet terug werken i.p.v trekken, opzij brengen. En let erop dat ze je hand blijft volgen, wel dat ze mee blijft gaan.

En opgekropt... Nee, dat zeker niet. je houd em lekker op lengte en goed erdoorheen. Je verbinding (hand, elleboog, mond vh paard) is erg mooi en ook je hakken heb je overal erg mooi uitgedrukt, kan ik nog eens een voorbeeld aan nemen! Ook vind ik je best veel naar voren kijken wat ook een mooier beeld geeft.

Heel veel succes met deze vos hoop dat we nog meer foto's te zien krijgen.
Laatst bijgewerkt door Chen op 04-04-09 17:12, in het totaal 1 keer bewerkt

MajjoxFliip

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 09:05

Iets meer recht op gaan zitten.
en misschien de stijgbeugels een paar gaatjes langer ?
Verder super mooie foto's en ook mooie pony!

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 19:44

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de nieuwe regels van RT-HAW voldoen verwijderd.

Let er svp op dat het enkel herhalen van eerder commentaar door de TS of andere bokkers niet toegestaan is. Dit mag alleen bij een extra aanvulling, verduidelijking, uitleg of tips :)

Babbelkous

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 11:17

Ziet er echt super uit, Robby ! Wat gaan jullie vooruit en wat krijgt Tequila veel spieren bij !! :j

Dat je houding soms iets rechter kan, geef je zelf al aan. Maar ik vind het echt al super verbeterd tegenover 'vroeger' ! Echt waar.
Misschien soms eens iets meer of vaker een keer 'laten afvloeien', maar dat kan zijn dat je dat doet. Kan ik natuurlijk niet zien op de foto's. Maar het lijkt een beetje alsof je soms iets te veel spanning behoudt. Maar dat kunnen momentopnames zijn natuurlijk :)

Het ziet er in ieder geval al heel leuk uit ! Nog veel succes :) En jullie blijven een leuke combi en Tequila is echt prachtig !! :D

Robby_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-09 21:33

BlanCarla: dankje! rechter kan idd nog, ben er hard op aan het letten :)
Chen: Foto's krijg je zeker nog te zien van mij en haar ;) en bedankt :)
Pebbs: haha bedankt ;)

Zeebries

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 21:55

Ziet er netjes uit hoor.
Zoals je zelf aangeeft, rechter zitten en meer voor je kijken.
Mss stijgbeugels gaatje of twee langer?

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 20:27

Leuke foto's ;)..

Het ziet er netjes uit hoor :j! Het is echt een toffe pony om te zien lopen.
Je heeft de aandachtpuntjes zelf aan.
Ik zie dat je pinken nu op de juiste plaats zit :P.

SaBiNa_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 08:10

je houding van je boven lichaam is echt vreselijk om naar te kijken!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 08:19

Ik denk niet dat dat soort reacties echt zin hebben. -.-
Verder vind ik jullie een leuke combi. Inderdaad, je zou nog wat meer je schouders recht kunnen houden. Maarja, wie ben ik. ;) Mooi peerdje heb je.

19LindA83

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 08:31

Wat een leuke pony..
Je zit inderdaad wat in elkaar, dit komt denk ik mede doordat je ook zo kort zit met je beugels, waardoor je ws ook niet lekker kan zitten in galop.
Dus beugels wat langer en dan trots op dat mooie dier gaan zitten.
Ik vind je hand/arm houding wel keurig.. op 1 foto zie je je binnen hand naar achter gaan ipv opzij, maar verder keurig op 1 lijn.